Αδιαφορία πέντε χρόνων επιδεικνύει η Νομική Υπηρεσία καθώς δεν έχει πράξει απολύτως τίποτα για 59 υποθέσεις-καταγγελίες για καταχρηστικές ρήτρες που επιβλήθηκαν σε καταναλωτές από τράπεζες, developers και επιχειρήσεις
Πέντε χρόνια στο περίμενε έχει η Νομική Υπηρεσία σοβαρές υποθέσεις που σχετίζονται με καταχρηστικές ρήτρες από πλευράς τραπεζών και επιχειρήσεων.
Δεκάδες υποθέσεις, παρά το γεγονός ότι προωθούνται από την αρμόδια Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου, παραμένουν στα συρτάρια λειτουργών της Νομικής Υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκδικαστεί καμία υπόθεση. Η εκδίκαση έστω και μίας υπόθεσης θα μπορούσε σε περίπτωση τελεσιδικίας να αποτελέσει πρότυπο για διαγραφή καταχρηστικών ρητρών σε συμβάσεις που υπογράφηκαν ή θα υπογραφούν στο μέλλον.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου ενημέρωσε χθες σε συζήτηση για το θέμα την Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής ότι έκρινε πως υπάρχει κατ' αρχήν υπόθεση για πενήντα εννέα υποθέσεις οι οποίες αφορούν:
-8 καταγγελίες εναντίον τραπεζών.
-49 καταγγελίες εναντίον επιχειρηματιών ανάπτυξης γης.
-2 καταγγελίες εναντίον επιχειρήσεων άλλων τομέων.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι οι αποφάσεις της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή άρχισαν να αποστέλλονται στη Νομική Υπηρεσία σταδιακά από το 2015.
Η στάση της Νομικής Υπηρεσίας προκάλεσε την οργίλη αντίδραση των βουλευτών, ενώ το ποτήρι ξεχείλισε όταν ενημερώθηκαν πως πολυνομοσχέδιο για τις καταχρηστικές ρήτρες, το οποίο κατατέθηκε από την κυβέρνηση στη Νομική Υπηρεσία εδώ και 26 μήνες, δεν επεξεργάστηκε ακόμη νομοτεχνικά ώστε να κατατεθεί στη Βουλή
Με το πολυνομοσχέδιο εισάγεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα επιβολής διοικητικών προστίμων στις τράπεζες και στις επιχειρήσεις που επιβάλλουν καταχρηστικές ρήτρες σε καταναλωτές.
Η Νομική Υπηρεσία ενημέρωσε ότι στάλθηκαν στη Δικαιοσύνη τρεις υποθέσεις, οι οποίες αφορούν τρεις διαφορετικές τράπεζες. Η μία εξ αυτών αφορά υπόθεση της Τράπεζας Κύπρου. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Νομικής Υπηρεσίας, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με την τράπεζα καθώς φαίνεται να έχουν αποσυρθεί εκ μέρους της καταχρηστικές ρήτρες.
Βουλευτές εξέφρασαν ανησυχίες και γι' αυτό το σημείο, καθώς όπως ανέφεραν υπάρχει το ενδεχόμενο η απόσυρση καταχρηστικών ρητρών εκ μέρους των τραπεζών να οδηγήσει ταυτόχρονα σε απόσυρση των υποθέσεων που τις αφορούν από τα δικαστήρια.
Εξυπηρέτηση τραπεζώνΟ πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου Ανδρέας Κυπριανού τόνισε ότι η επιτροπή ασκεί συνεχώς πιέσεις εδώ και χρόνια ώστε να προχωρήσουν οι υποθέσεις των καταχρηστικών ρητρών στη Δικαιοσύνη.
Σημείωσε ότι ήδη η επιτροπή έχει αποστείλει δύο επιστολές στη Νομική Υπηρεσία που αφορούν την προώθηση των υποθέσεων σχετικά με τις καταχρηστικές ρήτρες σε συμβάσεις. Κάλεσε εκ νέου τη Νομική Υπηρεσία να προχωρήσει άμεσα στην κατάθεση όλων των υποθέσεων στο δικαστήριο.
Για απαράδεκτη κωλυσιεργία εκ μέρους της Νομικής Υπηρεσίας έκανε λόγο και ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα. Σημείωσε ότι «αναμένουμε εδώ και πέντε χρόνια να προχωρήσουμε και ελπίζουμε η κωλυσιεργία να μην οφείλεται σε εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων για την προστασία των τραπεζών». Μεγάλη ευθύνη φέρει και η κυβέρνηση, σημείωσε, και πρόσθεσε ότι δεν ασκεί ουσιαστική πίεση προς τη Νομική Υπηρεσία.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.