Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες ότι ενέκρινε το καθεστώς στήριξης των θαλάσσιων μεταφορών πέντε κρατών: της Κύπρου, της Δανίας, της Εσθονίας, της Πολωνίας και της Σουηδίας.
Ως ψήφο εμπιστοσύνης στην Κύπρο μεταφράζει η εγχώρια ναυτιλιακή αγορά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανανεώσει για δέκα χρόνια -και μάλιστα χωρίς αστερίσκους- το ευνοϊκό ναυτιλιακό φορολογικό καθεστώς της χώρας. Το σχέδιο είχε εγκριθεί με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις το 2010 και η ανανέωσή του για άλλα δέκα χρόνια παρέχει ασφάλεια και επιτρέπει την περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα.
«Πρόκειται για μία πολύ θετική εξέλιξη. Μετά από 22 μήνες εντατικών διαπραγματεύσεων με τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές ανανεώθηκε το σχέδιο για μία δεκαετία. Η Κύπρος, όχι μόνο παραμένει ανταγωνιστική, αλλά είναι συμβατή με το ευρωπαϊκό φορολογικό πλαίσιο», δήλωσε στον «Π» ο γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Θωμάς Καζάκος. Το θετικό αποτέλεσμα, προσθέτει, επισφραγίζει την καλή συνεργασία μεταξύ ιδιωτικού και δημόσια τομέα.
«Προχωράμε χωρίς περιπέτειες στην επόμενη δεκαετία», υπογράμμισε ο κ. Καζάκος.
Η απόφασηΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες ότι ενέκρινε το καθεστώς στήριξης των θαλάσσιων μεταφορών πέντε κρατών: της Κύπρου, της Δανίας, της Εσθονίας, της Πολωνίας και της Σουηδίας. Η επιτροπή έκρινε ότι τα συστήματα αυτά ενθαρρύνουν την εγγραφή πλοίων στην Ευρώπη και συμβάλλουν στην παγκόσμια ανταγωνιστικότητα του τομέα, χωρίς να στρεβλώνουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό. Σε ό,τι αφορά την Κύπρο, η επιτροπή ενέκρινε την παράταση της φορολογίας χωρητικότητας και του καθεστώτος ναυτικών.
Ειδικότερα, σχετικά με τα καθεστώτα φόρου χωρητικότητας στην Εσθονία και την Κύπρο, η επιτροπή διαπίστωσε ότι τα συστήματα συμμορφώνονται με τους κανόνες που περιορίζουν τη φορολόγηση της χωρητικότητας σε επιλέξιμες δραστηριότητες και σκάφη.
Οσον αφορά τη φορολόγηση των μερισμάτων των μετόχων, η επιτροπή διαπίστωσε ότι τα καθεστώτα φόρου χωρητικότητας της Εσθονίας και της Κύπρου εξασφαλίζουν ότι οι μέτοχοι των ναυτιλιακών εταιρειών αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο, όπως οι μέτοχοι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Όσον αφορά τα προγράμματα ναυτικών στην Εσθονία, την Κύπρο, την Πολωνία, τη Δανία και τη Σουηδία, η επιτροπή διαπίστωσε ότι και τα πέντε κράτη μέλη συμφώνησαν να εφαρμόσουν τα οφέλη του αντίστοιχου καθεστώτος σε όλα τα σκάφη που φέρουν τη σημαία οποιουδήποτε κράτους μέλους της ΕΕ ή του ΕΟΧ.
Η επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παραπάνω συστήματα φορολόγησης είναι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι θα συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ και θα ενθαρρύνουν την εγγραφή πλοίων στην Ευρώπη, διατηρώντας παράλληλα τα υψηλά κοινωνικά πρότυπα και εξασφαλίζοντας ίσους όρους ανταγωνισμού.
Φόρος χωρητικότηταςΤο πιο σημαντικό από τα παραπάνω μέτρα είναι ο φόρος χωρητικότητας, σύμφωνα με τον οποίο οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για φορολόγηση βάσει πλασματικού κέρδους ή της ποσότητας που χρησιμοποιούν, αντί να φορολογούνται βάσει του συνήθους συστήματος φορολογίας εταιρειών. Αυτό μπορεί να μειώσει το συνολικό επίπεδο των καταβληθέντων φόρων και να αυξήσει την προβλεψιμότητά τους για τις εταιρείες. Σύμφωνα με τα καθεστώτα των ναυτικών, το κόστος εργασίας (δηλαδή ο φόρος εισοδήματος και οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης) για τους ναυτικούς που απασχολούνται σε σκάφη που φέρουν σημαία κράτους μέλους της ΕΕ ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) μπορεί να μειωθεί εν μέρει ή συνολικά.
Η επιτροπή έλεγξε αν υπάρχει παράθυρο, στα εθνικά συστήματα, η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των ναυτιλιακών εταιρειών να «χρησιμοποιηθεί» καισε άλλους τομείς που δεν έχουν σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές, αν υπάρχει διάκριση σε σχέση με άλλα μητρώα κρατών μελών της ΕΕ ή του ΕΟΧ και ότι η ενίσχυση δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο που θέτουν οι κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.