Όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν μπείτε στο αεροπλάνο

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 5.8.2019
Όσα πρέπει να γνωρίζετε πριν μπείτε στο αεροπλάνο
H νομοθεσία καθορίζει αποζημιώσεις σε περιπτώσεις ακύρωσης, άρνησης επιβίβασης και καθυστέρησης πτήσης, εξηγεί στον «Π» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών Μάριος Δρουσιώτης

Διανύουμε τον καλοκαιρινό μήνα με τα περισσότερα ταξίδια, τα οποία, κυρίως στην Κύπρο, πραγματοποιούνται αεροπορικώς. Συνεπώς, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τα δικαιώματα και πλεονεκτήματα που έχουμε ως καταναλωτές αεροπορικών εισιτηρίων.


Συγκεκριμένα, οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να αποζημιώνουν τους καταναλωτές, σύμφωνα με τον Κανονισμό της ΕΕ.

«Ο Κανονισμός της ΕΕ υπερισχύει όλων των εθνικών κανονισμών των κρατών μελών και σε αυτή τη νομοθεσία καθορίζονται αποζημιώσεις σε περιπτώσεις ακύρωσης, άρνησης επιβίβασης και καθυστέρησης πτήσης», ανέφερε στον «Π» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης.

Τα δύο βασικότερα πλεονεκτήματα καταναλωτών που αφορούν αεροπορικά ταξίδια είναι «η αεροπορική εταιρεία να έχει έδρα σε χώρα της ΕΕ ή να έχει άδεια να διενεργεί πτήσεις εντός της ΕΕ», σημείωσε ο κ. Δρουσιώτης.

Αναλυτικότερα, τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών, τα οποία ισχύουν τόσο στην Κύπρο όσο και σε όλες τις χώρες της ΕΕ, όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς είναι τα εξής:

Άρνηση επιβίβασης

Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους ή αντικατάστασης με μικρότερο, δικαιούστε αποζημίωση. Συγκεκριμένα, για αποστάσεις έως 1.500 χλμ δικαιούστε 250 ευρώ, για αποστάσεις έως 3.500 χλμ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης δικαιούστε 400 ευρώ και για αποστάσεις πάνω από 3.500 χλμ για όλες τις άλλες πτήσεις δικαιούστε 600 ευρώ.

Επιπρόσθετα, έχετε το δικαίωμα επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης. Επίσης, κάλυψης εξόδων διατροφής, διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος.

Ακύρωση πτήσης

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών, όπως είναι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή η απεργία εργαζόμενων. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, όση ώρα περιμένετε για να επιβιβαστείτε σε άλλη πτήση. Ακόμη και αν δεν δικαιούστε αποζημίωση, ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλογής.

Συγκεκριμένα, είτε να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, είτε να μεταφερθείτε το συντομότερο δυνατό στον τελικό προορισμό με άλλη πτήση. Ακόμη, έχετε την επιλογή να κάνετε νέα κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις.

Καθυστέρηση πτήσης

Σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης έως τέσσερις ώρες, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα διανυκτέρευσης σε ξενοδοχείο, μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο, καθώς και δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά. Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή πάνω από πέντε ώρες, δικαιούστε επιστροφή των χρημάτων σας για το εισιτήριο και αεροπορική μεταφορά στον τόπο από τον οποίο είχατε, αρχικά, ξεκινήσει το ταξίδι σας.

Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι αν φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση τριών ή περισσοτέρων ωρών, δικαιούσθε αποζημίωση ίση με εκείνη που χορηγείται στην περίπτωση ματαίωσης της πτήσης σας. Εξαίρεση αποτελεί αν η αεροπορική εταιρεία αποδείξει ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις.

Απώλεια αποσκευών

Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας των αποσκευών η ευθύνη του αερομεταφορέα περιορίζεται περίπου στα 1.000 ευρώ. Επιπλέον, σε περίπτωση ζημιάς των αποσκευών, η προθεσμία έγγραφης διαμαρτυρίας του επιβάτη είναι έως και επτά ημέρες από την επιστροφή τους.

Σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης των αποσκευών, ο επιβάτης οφείλει να υποβάλει έγγραφη διαμαρτυρία το αργότερο εντός 21 ημερών από την ημερομηνία που παρέλαβε τις αποσκευές. Τέλος, εάν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, είναι καλύτερα να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε και να το ασφαλίσετε, ώστε να μπορέσετε να αποζημιωθείτε.

Διαφάνεια τιμών

Κατά την ηλεκτρονική κράτηση, στο αεροπορικό εισιτήριο πρέπει να εμφανίζεται η ανάλυση μεταξύ ναύλου, φόρων, χρεώσεων αεροδρομίου, όλων των υπόλοιπων χρεώσεων, πρόσθετων επιβαρύνσεων και τελών. Με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής μπορεί να συγκρίνει τις τιμές μεταξύ των εταιρειών και να κάνει την κατάλληλη επιλογή. Όσον αφορά τα προαιρετικά επιπλέον ποσά, αυτά θα πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός τους χαρακτήρας.

Άτομα με αναπηρία

Τα άτομα με αναπηρίες ή/και μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα. Επίσης, δικαιούνται παροχή βοήθειας, όπως αναπηρικές πολυθρόνες, οι οποίες χορηγούνται δωρεάν. Η βοήθεια αυτή παρέχεται στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση, κατά την άφιξη και κατά τη διαμετακόμιση, καθώς και εντός του αεροπλάνου. Για μεγαλύτερη διευκόλυνση της παροχής βοήθειας, είναι προτιμότερο να το γνωστοποιείτε νωρίτερα.

Μεταφορά ζώων

Η μεταφορά του σκύλου ή της γάτας μπορεί να γίνει εφόσον το κατοικίδιο διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο εκδίδεται από εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να αναφέρονται στοιχεία για αντιλυσσικό εμβολιασμό. Επίσης, στο διαβατήριο θα πρέπει να υπάρχει ο ίδιος κωδικός, ο οποίος είναι εμφανής σε τατουάζ ή σε ηλεκτρονικό μικροτσίπ πάνω στο κατοικίδιο.

Αποζημίωση

Για να λάβετε πίσω τα χρήματά σας ή αποζημίωση από τα αεροπορικά σας εισιτήρια, θα πρέπει να υποβάλετε το έντυπο καταγγελίας ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών στον αερομεταφορέα. Είναι πολύ σημαντικό να κρατήσετε αντίγραφο.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)
ΚΟΣΜΟΣ

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ
ΚΟΣΜΟΣ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ