Θέμα ωρών είναι, όπως όλα δείχνουν, η μείωση της τιμής των καυσίμων, αφού η πρόταση νόμου που κατάθεσαν από κοινού ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ στο πλαίσιο του κοινωνικού πακέτου που προωθούν με την κυβέρνηση θα τεθεί ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής αύριο Τετάρτη.
Σε περίπτωση που η πρόταση νόμου εγκριθεί, που είναι και το επικρατέστερο σενάριο, τότε η προτεινόμενη μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα κατά πέντε σεντ το λίτρο αναμένεται να τεθεί την ίδια ημέρα σε ισχύ με δημοσίευση σχετικού υπουργικού διατάγματος στην επίσημη εφημερίδα του κράτους ή το αργότερο την Πέμπτη.
Σε μια τέτοια εξέλιξη η λιανική τιμή της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του πετρελαίου θέρμανσης θα μειωθεί κατά 6 σεντ το λίτρο περίπου και όχι κατά 5 σεντ, αφού ο ΦΠΑ επιβάλλεται στην τιμή που περιλαμβάνει και τον φόρο κατανάλωσης.
Η τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων σήμερα ανέρχεται βάσει του τελευταίου παρατηρητηρίου τιμών του Υπουργείου Ενέργειας στα 1,244 ευρώ το λίτρο, του πετρελαίου κίνησης στο 1,329 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου θέρμανσης στο 0,945 ευρώ το λίτρο.
Η πρόταση ΔΗΣΥ- ΔΗΚΟ συζητήθηκε συνοπτικά χθες στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής και αποφασίστηκε να τεθεί στο συντομότερο προς ψήφιση, προκειμένου να αποφευχθεί τεχνίτη έλλειψη καυσίμων, αλλά και «πάγωμα» της αγοράς και ταλαιπωρία των καταναλωτών, αφού πολλοί αναμένουν τη μείωση για να προμηθευτούν καύσιμα, και ειδικότερα για να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης.
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να τεθεί προς ψήφιση στην αυριανή ολομέλεια, στη διάρκεια της οποίας θα αρχίσει η συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2019.
Στο μεταξύ, όπως ανέφεραν χθες εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών, η απώλεια φορολογικών εσόδων από την πρόταση νόμου για μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα εκτιμάται στα 57 εκατ. ευρώ σε σχέση με 45 εκατ. ευρώ που υπολόγιζε η κυβέρνηση να «απολέσει» από τη μείωση του φόρου που επιβάλλεται στους τόκους από καταθέσεις. Μείωση που όπως όλα δείχνουν θα αντικατασταθεί με τη μείωση του φόρου στα καύσιμα.
Ο εκπρόσωπος του ΥΠΟΙΚ ανέφερε επίσης πως η μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα δεν συνάδει με την πολιτική εξοικονόμησης ενέργειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Σημειώνεται ότι και ο υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης την προηγούμενη εβδομάδα εξέφρασε την προτίμησή του στη μείωση του φόρου για τις καταθέσεις αντί της μείωσης του φόρου στα καύσιμα, την οποία χαρακτήρισε και αντιπεριβαλλοντική, αναφέροντας όμως πως θα γίνει σεβαστή η απόφαση της Βουλής.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.