Την κατάργηση του Κεντρικού Φορέα Στέγασης Κρατικών Υπηρεσιών (ΚΦΣΚΥ) και τη διαμόρφωση νέας πολιτικής για εξέταση των αναγκών στέγασης κρατικών υπηρεσιών αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο (ΥΣ) μετά από πρόταση του Υπ. Μεταφορών, ο γ.δ. του οποίου ήταν και ο επικεφαλής του φορέα. Όπως προκύπτει από την πρόταση του Υπ. Μεταφορών ο Αλέκος Μιχαηλίδης ανέλαβε μεγάλη ευθύνη ενώ δαπανούσε και σημαντικό χρόνο λόγω του όγκου εργασίας που έπρεπε να επιτελεστεί από τον Απρίλιο του 2014, οπόταν και πάλι με απόφαση ΥΣ συστάθηκε ο ΚΦΣΚΥ. Υπενθυμίζεται ότι σε κάποιες περιπτώσεις ο κ. Αλέκος Μιχαηλίδης είχε δεχτεί και έντονη κριτική από τον γενικό ελεγκτή, ενώ ενεγράφησαν και σχετικά θέματα στην επ. Ελέγχου της Βουλής για τη στέγαση και μεταστέγαση κρατικών υπηρεσιών, αναγκαζόμενος να υπεραμυνθεί του έργου το οποίο επιτελούσε μαζί με τη γενική λογίστρια και τους γ.δ. των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών, οι οποίοι είναι μέλη του ΚΦΣΚΥ.
Όπως αναφέρεται στην πρόταση του Υπ. Μεταφορών με τη σύστασή του, ο ΚΦΣΚΥ προώθησε την ετοιμασία και τήρηση Μητρώου Κρατικών και Ενοικιαζόμενων Ακινήτων που συμπεριλαμβάνεται στους όρους εντολής του. Το μητρώο παρέχει μια συνολική εικόνα των ακινήτων που χρησιμοποιεί το κράτος και η οποία είναι απαραίτητη για εντοπισμό εξοικονομήσεων, καλών πρακτικών και μέτρων σύγκρισης. «Έχει διαφανεί πως το μητρώο αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την εξέταση των θεμάτων στέγασης που αποστέλλονται στον ΚΦΣΚΥ» σημειώνεται. Στο μεταξύ ετοιμάστηκε εγκύκλιος επιστολή από τον ΚΦΣΚΥ η οποία στάλθηκε σε όλες τις κρατικές υπηρεσίες με την οποία καθορίστηκε η διαδικασία στέγασης/μεταστέγασης που πρέπει να ακολουθείται. Επίσης, μέσα στο πλαίσιο καθορισμού ενιαίας πολιτικής, έχει ετοιμαστεί Προσχέδιο Πρότυπου Ενοικιαστήριου Συμβολαίου καθώς και Προσχέδιο Πρότυπου Προσυμφώνου Ενοικιαστηρίου Συμβολαίου τα οποία στάλθηκαν στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο. Η απόφαση για την ετοιμασία των υπό αναφορά εγγράφων λήφθηκε μετά τη διαπίστωση ύπαρξης μεγάλης ανομοιομορφίας στα υφιστάμενα συμβόλαια ενοικίασης ακινήτων για στέγαση κρατικών υπηρεσιών. Σημειώνεται πως κατά την εξέταση διαφόρων αιτημάτων πολλές κρατικές υπηρεσίες ζήτησαν τη συνδρομή του ΚΦΣΚΥ όσον αφορά τις πρόνοιες των συμβολαίων η οποία και δόθηκε.
Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, ο υπουργός Μεταφορών εισηγήθηκε όπως η εργασία αυτή διεξάγεται από μια μόνιμη υπηρεσία που θα έχει τη συνολική ευθύνη διαχείρισης των θεμάτων στέγασης των κρατικών υπηρεσιών. Μέσα σε αυτά το πλαίσιο, έγινε σύσκεψη των υπουργών Μεταφορών, Οικονομικών και Εσωτερικών κατά την οποία εξετάστηκε το θέμα και συμφωνήθηκε η κατάργηση του ΚΦΣΚΥ και η ανάθεση της αρμοδιότητας εξέτασης αιτημάτων στέγασης κρατικών υπηρεσιών, στα Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών με συγκεκριμένη διαδικασία που συνοψίζεται στην έγκριση των τεχνικών χαρακτηριστικών των κτηρίων προς ενοικίαση από το Υπουργείο Μεταφορών και την έγκριση του ύψους του ενοικίου κτηρίων από το ΥΠΟΙΚ, αφού προηγηθεί προκήρυξη δήλωσης ενδιαφέροντος από τις οικείες υπηρεσίες και αξιολόγηση των σχετικών προτάσεων. Η κατάργηση του ΚΦΣΚΥ θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2017, προκειμένου να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για ολοκλήρωση όλων των κύριων υποθέσεων που εκκρεμούν ενώπιον του.
Στο μεταξύ όπως προκύπτει από τα στοιχεία που αναφέρονται στην πρόταση, κατά τη διάρκεια της τριετούς λειτουργίας του ΚΦΣΚΥ εξετάστηκαν 460 περίπου υποθέσεις σε 50 συνεδρίες και έχει επιτευχθεί σημαντική μείωση του ποσού που πληρώνει το κράτος για ενοίκια. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια έχουν επιτευχθεί μειώσεις ύψους 8,2 εκατ. με τη δαπάνη για ενοίκια να μειώνεται από 30,9 εκατ. το 2011 σε 22,7 εκατ. τα έτη 2015 και 2016. Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση προκύπτει το 2014, ήτοι 23,2 εκατ. από 27,4 εκατ. το 2013.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.