Του Γιώργου Μωυσή, Hospitality and Tourism director, Mansystems Business Consultant Ltd, Μέλος ΣΕΣΕΚ
Περίπου τα 2/3 του συνόλου των ταξιδιωτών που κάνουν τουρισμό πολυτελείας εξακολουθούν να βασίζονται σε εξειδικευμένους συμβούλους και στους ταξιδιωτικούς πράκτορες για να κάνουν τα high-end ταξίδια τους πραγματικότητα, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της εταιρείας ερευνών αγοράς MyTravelResearch.com.
Ιδιαίτερα οι ΗΠΑ και η περιοχή Ασίας - Ειρηνικού έχουν περίπου από 5 εκατ. HNWIs (High-net-worth individuals) και η Ευρώπη περίπου 4,5 εκατομμύρια σύμφωνα με την έρευνα Credit Suisse Global Wealth Report. Ειδικά η περιοχή Ασίας - Ειρηνικού έχει αυτήν τη στιγμή την ταχύτερη συσσώρευση νέων HNWIs στον κόσμο, με αύξηση περίπου 10% ετησίως.
Από την έναρξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης υπήρξε νέα έμφαση στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και σε λιγότερες επιδείξεις πλούτου. Ακόμη, υπάρχει άνοδος του τουρισμού με κοινωνικό αντίκτυπο, όπως τουριστικές δραστηριότητες που στηρίζουν την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Η τουριστική αγορά πολυτελείας ορίζεται σήμερα από εννέα βασικές τάσεις, που περιγράφονται στη μελέτη ως εξής:
- Δημογραφική διεύρυνση, μακριά από την κυριαρχία της ηλικιακής ομάδας 40-60 ετών, κυρίως στις αναδυόμενες αγορές πολυτελείας, όπως η Κίνα και η Ινδία.
- Νέα έμφαση στα βιωματικά ταξίδια, εις βάρος της επίδειξης και των απολαύσεων του πλούτου.
- Αύξηση των συνειδητοποιημένων ταξιδιωτών και της ευημερίας, καθώς οι HNWIs (High-net-worth individuals) στρέφονται στη φύση (π.χ. σε ταξίδια στα Γκαλαπάγκος, την Ισλανδία ή την Ανταρκτική) για σωματική και ψυχική ανανένωση.
- Αξιοποίηση όσον το δυνατόν περισσότερο εφήμερων γεγονότων, όπως οι ηλιακές εκλείψεις ή ακόμα και μια διαμονή σε ξενοδοχεία που στήνονται προσωρινά στα πλαίσια ενός μουσικού φεστιβάλ.
- Μια νέα δέσμευση για τη μάθηση και τον εμπλουτισμό γνώσεων, π.χ. μαθήματα φωτογραφίας με έναν διάσημο καμεραμάν ή παρακολουθώντας σεμινάρια σε ησυχαστήρια, για πνευματικές "ασκήσεις", κάνοντας ταυτόχρονα σερφ, σκι και καταδύσεις
- Άνοδος του τουρισμού με κοινωνικό αντίκτυπο, όπως τουριστικές δραστηριότητες που στηρίζουν την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα - όπως το El Nido Resort στις Φιλιππίνες ή το νησί Song Saa στην Καμπότζη.
- Νέα έμφαση στην οικογενειακή ζωή στα ταξίδια, καθώς η πλούσια γενιά των "baby boomers" αποζημιώνονται για τη σκληρή τους εργασία το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους, δαπανώντας περισσότερο χρόνο με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση ενοικίασης σκαφών ή πολυτελών τουριστικών κατοικιών από γενιές μιας οικογένειας που κάνουν μαζί διακοπές.
- Ανανέωση τουριστικών παραδοσιακών πρακτικών, κάνοντας "παλιά" τουριστικά προϊόντα, όπως το γκολφ στο St. Andrews (το αρχαιότερο πανεπιστήμιο της Σκωτίας με έτος ίδρυσης το 1413) ή η διαμονή σε εμβληματικά ξενοδοχεία, ελκυστικά στους νεότερους ταξιδιώτες πολυτελείας, ειδικά σε εκείνους από Κίνα και Ινδία.
- Ανάπτυξη της κρουαζιέρας -τόσο σε ποταμούς όσο και στους ωκεανούς- και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής στη λογική του "all-inclusive".
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.