Με την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος 1,23 δισ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο, ολοκληρώνεται σήμερα η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece.
Οι μέτοχοι της Fraport Greece είναι ο γερμανικός διαχειριστής αεροδρομίων Fraport ΑG και ο ελληνικός Όμιλος Κοπελούζου, δύο εταιρείες με μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, σε παγκόσμιο επίπεδο, στη διαχείριση αεροδρομίων. Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου έχουν μία μακροχρόνια συνεργασία που ξεκίνησε από την κοινή συμμετοχή τους στο έργο κατασκευής και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Pulkovo στην Αγία Πετρούπολη, στη Ρωσία.
Η πρώτη πτήση, υπό τον έλεγχο της Fraport, έγινε στις 00:20 μετά τα μεσάνυχτα από τη Ryanair, αεροσκάφος της οποίας απογειώθηκε από το "Ελ. Βενιζέλος" με προορισμό τη Σαντορίνη, όπως ανέφερε στο Πρακτορείο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος της Fraport Greece, επισημαίνοντας πως όλα εξελίσσονται ομαλά και δεν υπάρχουν προβλήματα.
Η διαδικασία παράδοσης ξεκίνησε από χθες το πρωί και την όλη «επιχείρηση» τη συντόνιζε η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece, από το σύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της, στην Καλογρέζα.
Η εταιρεία αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη των αεροδρομίων για τα επόμενα 40 χρόνια με τις επενδύσεις στις υποδομές καθόλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης να ξεπερνά το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ.
Τα 14 αεροδρόμια είναι Ακτιο, Χανιά, Καβάλα, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν τρεις πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Στο πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνονται άμεσες, αλλά και σε βάθος χρόνου, εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες θα συμβάλουν καθοριστικά στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, αλλά και στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας.
Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια, με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, περιλαμβάνουν γενικό καθαρισμό, βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης), ανα βάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi), και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων.
Στην πρώτη 4ετία θα κατασκευαστούν 5 νέοι τερματικοί σταθμοί (αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυτιλήνης), ενώ τo συνολικό μέγεθος των 14 τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.
Επίσης, θα υπάρξει αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
Ακόμη, θα υπάρξει πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών, των εγκαταστάσεων υγιεινής, των πυροσβεστικών σταθμών των αεροδρομίων, των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και των γεννητριών ηλεκτροδότησης. Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system). Επιπλέον, θα υπάρξει και ανανέωση και εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης.
Τέλος, η Fraport Greece, ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών, έχει ήδη προχωρήσει από καιρό στις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα στελεχώσει, όπως και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών της.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.