Φόρμα αναζήτησης

Οι λιμουζίνες του Κιμ Γιονγκ Ουν – Πώς «έσπασαν» τις κυρώσεις και κατέληξαν στη Βόρεια Κορέα

Νέα στοιχεία για το πώς κατέληξαν οι θωρακισμένες λιμουζίνες στη Βόρεια Κορέα, φέρνει στο φως η New York Times. Το θέμα είχε απασχολήσει έντονα τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης τους προηγούμενους μήνες, όταν ο Κιμ Γιονγκ Ουν θεάθηκε να επιβαίνει σε μία Mercedes-Maybach S600 Guard, με τον γερμανικό κολοσσό τότε να δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πώς οι λιμουζίνες κατέληξαν στην Πιονγκγιανγκ, προσθέτοντας ότι σέβεται το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ. Σε δηλώσεις του αξιωματούχος της εταιρείας είχε αναφέρει μάλιστα ότι o γερμανικός κολοσσός δεν έχει καμία απολύτως εμπορική συναλλαγή με τη Βόρεια Κορέα τα τελευταία 15 χρόνια.

Η διαδρομή

Σύμφωνα με την New York Times κάθε μία από τις λιμουζίνες κοστίζει από 500,000 δολάρια μέχρι και 1,6 εκατομμύρια δολάρια, με τον Κιμ να τις επιδεικνύει αψηφώντας τις κυρώσεις σε βάρος της χώρας του. Για τον λόγο αυτό, οι ΗΠΑ διέταξαν έρευνα, προκειμένου να διαπιστωθεί ο τρόπος με τον οποίο οι λιμουζίνες κατέληξαν στη Βόρεια Κορέα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα δύο αυτοκίνητα μπήκαν σε πλοίο στο λιμάνι του Ρότερνταμ της Ολλανδίας και μετά από ταξίδι πολλών μηνών, μέσω  Ιαπωνίας και Κίνας, κατέληξαν στη Νότια Κορέα. Από εκεί, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, επρόκειτο να μεταφερθούν στη Ρωσία, ωστόσο το πλοίο το οποίο τα μετέφερε έσβησε το σύστημα εντοπισμού του από την 1η μέχρι τις 19 Οκτωβρίου, μία πρακτική η οποία σύμφωνα με ειδικούς, είναι ιδιαίτερα δημοφιλής ανάμεσα σε πλοία που «σπάζουν» τις διεθνείς κυρώσεις.

Πολλά τα εκατομμύρια

Τα στοιχεία του Κέντρου Προηγμένων Μελετών Άμυνας, τα οποία επικαλείται η New York Times, μεταξύ 2015-2017, εισήχθησαν στη Βόρεια Κορέα προϊόντα πολυτελείας αξίας 191 εκατομμυρίων δολαρίων. Παράλληλα, η Πιονγκγιάνγκ, σε αυτό το διάστημα, κατάφερε να εισάγει 803 αυτοκίνητα πολυτελείας. Η μεταφορά τους γίνεται μέσω ενός περίπλοκου συστήματος μεταφοράς που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, λιμάνια και ιδιωτικές εταιρείες. Όπως σημειώνουν ειδικοί, οι περιπτώσεις αυτές πρέπει να εξεταστούν σοβαρά από τις κυβερνήσεις των δυτικών χωρών, καθώς η Βόρεια Κορέα χρησιμοποιεί παρόμοιες μεθόδους για να αποκτήσει τεχνολογία διπλής χρήσης (dual-use technology) για το πρόγραμμα των πυρηνικών της όπλων. Οι αναλυτές λένε ότι η Βόρεια Κορέα συνεχίζει τον εμπλουτισμό ουρανίου για να ενισχύσει το οπλοστάσιό της, το οποίο υπολογίζεται ότι διαθέτει 30-60 κεφαλές.

Τις επιδεικνύει

Όπως αναφέρουν τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, τον περασμένο Οκτώβριο ο Κιμ Γιονγκ Ουν υποδέχθηκε τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών Μάικ Πομπέο εξερχόμενος από Rolls-Royce Phantom. Ακόμη, ο Βορειοκορεάτης ηγέτης χρησιμοποίησε τα νέα του «αποκτήματα» στις μετακινήσεις του, κατά τη διάρκεια των συναντήσεων που είχε σε Σιγκαπούρη και Ανόι με τον Ντόναλντ Τραμπ, αλλά και στο Βλαδιβοστόκ όπου συναντήθηκε με τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν. Τελευταία εμφάνιση των λιμουζινών ήταν στην επίσκεψη του Κινέζου Προέδρου Σι Τζιπίνγκ στην Πιονγκγιάνγκ, όταν οι δύο ηγέτες χαιρέτησαν το πλήθος, όρθιοι μέσα στο όχημα.