Φόρμα αναζήτησης

Υπ. Παιδείας για επεισόδιο με μαθήτριες: Η Αστυνομία ερευνά την «εισβολή» εξωσχολικών



Συνέχεια έδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, στο περιστατικό στο Λύκειο Δασούπολης, όπου μαθήτριες δέχθηκαν επίθεση από συμμαθητές τους διότι τόλμησαν να γράψουν συνθήματα σε πλακάτ στην ελληνική και την τουρκική γλώσσα, με αφορμή εκδηλώσεις καταδίκης του ψευδοκράτους.

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε δύο ανακοινώσεις για το συμβάν στο Λύκειο Δασούπολης και ότι επακολούθησε, χαρακτηρίζοντας υπεύθυνη τη στάση της διεύθυνσης του σχολείου και ταυτόχρονα καταδίκασε την προσπάθεια κάποιων μαθητών και μαθητριών «να επιχειρήσουν να μεταφέρουν εντός των σχολείων ανεπίτρεπτες και καταδικαστέες σκηνές αντιπαράθεσης και συγκρούσεων που άλλες χρονιές διαδραματίζονταν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας εκτός σχολείων».

Στη δεύτερη ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι διερευνάται από την Αστυνομία «περιστατικό οχλαγωγικής εισβολής εξωσχολικών στοιχείων σε λύκειο της περιοχής Λευκωσίας», εννοώντας την παρουσία μαθητών άλλων σχολείων (υπάρχουν αναφορές και για άτομα μεγαλύτερων ηλικιών)  που ανήκουν στη ΘΥΡΑ 9 και οι οποίοι πήγαν στο Λύκειο της Δασούπολης για να μοιράσουν φυλλάδια και να στείλουν στην ουσία ένα μήνυμα υποστήριξης προς τις μαθήτριες που δέχθηκαν επίθεση την προηγούμενη ημέρα.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για την είσοδο μαθητών στο Λύκειο της Δασούπολης:

Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ( ΥΠΠΑΝ) ενημερώνει πως το απαράδεκτο περιστατικό οχλαγωγικής «εισβολής» εξωσχολικών στοιχείων σε λύκειο της περιοχής Λευκωσίας, διερευνάται από την Αστυνομία. Εξετάζεται και η διασύνδεση του με την απόπειρα που έγινε τις προηγούμενες μέρες για τη δημιουργία όξυνσης και αντιπαραθέσεων στο ίδιο σχολείο.

Κύκλοι γνωστών-αγνώστων που ενορχηστρώνουν, υποδαυλίζουν ή ενθαρρύνουν τέτοιες μεθοδεύσεις ανεύθυνης αποσταθεροποίησης των σχολείων, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτές δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτές. Δεν θα επιτραπούν τέτοιου είδους οχλοκρατικές συμπεριφορές και προκλήσεις, οποιαδήποτε ιδεολογία και αν επικαλούνται.

Οι διευθύνσεις, το εκπαιδευτικό προσωπικό και η μαθητική κοινότητα των σχολείων θα έχουν τη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας και της Πολιτείας για να διαφυλάξουν το σχολείο από κομματικό ή όποιο άλλο φανατισμό. Μεμονωμένες περιπτώσεις προβληματικής συμπεριφοράς αντιμετωπίζονται από τα σχολεία και από ειδικούς μηχανισμούς στήριξης που ενεργοποιούνται με κατανόηση και παιδοκεντρική συμβουλευτική προσέγγιση, προκειμένου να αποφεύγεται η εκμετάλλευση τους από εξωσχολικούς παράγοντες. Ταυτόχρονα όμως δεν θα δοθεί έδαφος από τα σχολεία για παραβατικές συμπεριφορές, αυθαιρεσία και προκλήσεις.

Τα σχολεία μας διδάσκουν το δημοκρατικό ήθος, προσεγγίσεις σωστής πολιτότητας και πολιτισμένης συμπεριφοράς και προάγουν τον λόγο απέναντι σε τυφλά συνθήματα και κραυγές φανατισμού που, δυστυχώς, αναβιώνουν και στις μέρες μας. Η εκπαίδευση στηρίζεται σε αρχές και αξίες μιας μακράς ελληνικής και ευρωπαϊκής παράδοσης και δεν μπορεί να επιτρέψουμε να επιμολύνεται από πρακτικές τυφλού φανατισμού ή και «τραμπουκισμού», όποιο κομματικό χρώμα ή απόχρωση και αν έχουν αυτές.

Απευθύνουμε έκκληση και σε πολιτικά κόμματα, κομματικές οργανώσεις ή όποια άλλα οργανωμένα σύνολα να μη δημιουργούν ή να μεταφέρουν λογικές αντιπαράθεσης μέσα στα σχολεία.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με περιστατικό σε λύκειο:

Σε σχέση με ανακοίνωση του ΑΚΕΛ για περιστατικό που συνέβηκε σε λύκειο της περιοχής Λευκωσίας, με αφορμή εκδηλώσεις καταδίκης του κατοχικού ψευδοκράτους, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) σημειώνει τα ακόλουθα:

  1. Η διεύθυνση του σχολείου έχει χειριστεί υπεύθυνα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε και τις αντεγκλήσεις μεταξύ μαθητών/τριών.
  2. Το σχολείο, όπως και το Υπουργείο, παρακολουθεί και χειρίζεται ζητήματα που σχετίζονται με το περιστατικό που σημειώθηκε, σύμφωνα με ακριβή έκθεση των γεγονότων.
  3. Κατά τη φετινή σχολική χρονιά οι ιδιαίτερες συνθήκες και περιορισμοί που επικρατούν λόγων της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα κάποιες ομάδες μαθητών/ τριών να επιχειρήσουν να μεταφέρουν εντός των σχολείων ανεπίτρεπτες και καταδικαστέες σκηνές αντιπαράθεσης και συγκρούσεων που άλλες χρονιές διαδραματίζονταν σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας εκτός σχολείων. Τέτοιες παρεκτροπές αντιμετωπίστηκαν από τα σχολεία σε μεγάλο βαθμό με επιτυχία. Το ΑΚΕΛ, όπως και όλοι, πρέπει να γνωρίζει και να λαμβάνει υπόψη ότι οι διευθύνσεις των σχολείων και οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν πλειάδα προβλημάτων και ανεπιθύμητων παρενεργειών που μεταφέρονται μέσα στο σχολείο. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα διαπιστώνεται ότι εστίες έντασης και προστριβής μεταφέρονται μέσα στα σχολεία επί σκοπώ.
  4. Τα όσα έχουν συμβεί στο συγκεκριμένο λύκειο δεν δίνουν καμία βάση για να ασκηθεί έλεγχος στη διεύθυνση, αλλά μάλλον για να ελεγχθούν τα πραγματικά αίτια που υποκινούν απαράδεκτες συμπεριφορές μέσα στα σχολεία.
  5. Το γεγονός ότι όχι μόνο σε αυτό το σχολείο, αλλά και γενικότερα, υπάρχει μια τάση να μεταφέρονται μεταξύ των μαθητών/τριών πολιτικές-κομματικές σκοπιμότητες και ένα ανεπίτρεπτο πνεύμα φανατισμού και μισαλλοδοξίας, που είναι εντελώς ξένα προς την εκπαίδευση και αναίτια διαταράσσουν το κλίμα και το σχολικό περιβάλλον, προξενεί πραγματικά σοβαρό προβληματισμό. Είναι φαινόμενα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε διαφυλάσσοντας την εκπαίδευση.
  1. Το πρώτο που πρέπει να σεβαστούν όλοι είναι την παιδική και την εφηβική ηλικία και το παιδαγωγικό έργο που αναμένεται να παίξουν οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία. Πρέπει να εγκαταλειφθεί η ιδέα ότι μπορεί να βλέπουμε μεταξύ των μαθητών/τριών «πυρήνες» που ενεργοποιούνται με τη λογική σχηματισμού «κομματικών στρατών» ή «ιδεολογικών προγεφυρωμάτων». Τέτοιες προσεγγίσεις δεν προκρίνουν ούτε καλλιεργούν την ελεύθερη σκέψη και το υπεύθυνο πνεύμα του δημοκρατικού πολίτη ή την πολιτότητα, αλλά οδηγούν σε παρεκτροπή του ενδιαφέροντος και της τάσης συλλογικής δράσης των νέων σε στείρο φανατισμό και «οπαδική προσήλωση». Ανεξαρτήτως περιεχομένου και προβληματισμού, προωθούν τελικά λογική μισαλλοδοξίας, η οποία στις νεαρές ηλικίες συχνά καταλήγει και σε παρεκτροπές.
  2. Είναι ίσως αυτή μια ευκαιρία για να ξεκινήσει νηφάλια ένας διάλογος για να καταπολεμήσουμε φαινόμενα φανατισμού και επιθετικότητας, που φαίνεται να συνοδεύουν την άκριτη και στενά οπαδική κομματικοποίηση.

Ανακοίνωση ΑΚΕΛ (18/11/2020)

Το ΑΚΕΛ καταδικάζει απερίφραστα το περιστατικό μαζικού προπηλακισμού δύο μαθητριών εντός του Λυκείου Δασούπολης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης καταδίκης του ψευδοκράτους που οργάνωσε η ΠΣΕΜ. Συγκεκριμένα, οι δύο μαθήτριες που κρατούσαν πλακάτ με συνθήματα υπέρ της ειρήνης και της επανένωσης της Κύπρου δέχθηκαν επίθεση από ομάδα άλλων μαθητών που τους επιτέθηκαν με βρισιές, φασιστικά συνθήματα και κραυγές υπέρ της νεοναζιστικής Χρυσής Αυγής. Το πιο ανησυχητικό από όλα είναι η στάση ανοχής και δικαιολόγησης του περιστατικού, που σύμφωνα με τις καταγγελίες, επέδειξε η Διεύθυνση του σχολείου.

Αυτό το περιστατικό συνιστά ντροπή για την κυπριακή εκπαίδευση και την κυπριακή κοινωνία. Η διείσδυση και δράση ακροδεξιών και εθνικιστικών στοιχείων μέσα στα σχολεία του τόπου είναι επικίνδυνο φαινόμενο που θυμίζει τις πιο μαύρες φάσεις της σύγχρονης ιστορίας του τόπου.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να πάρει άμεσα θέση για το απαράδεκτο περιστατικό, να εξετάσεις τις καταγγελίες των μαθητριών και να διενεργήσει έρευνα για το χειρισμό από πλευράς της Διεύθυνσης του σχολείου.

Ανακοίνωση ΘΥΡΑΣ 9:


Σταμάτησε να βοηθήσει θύμα τροχαίου και του έγραψαν κλήση – Το συγγνώμη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων

 

ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ: Στην ΜΕΠΕΥ το θέμα μαθημάτων τις αργίες λόγω Covid19

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.