Φόρμα αναζήτησης

Τρισδιάστατες διαβάσεις πεζών και στην Κύπρο;

Πόσοι αυτοκινητιστές  καθημερινά παραβιάζουν τα σήματα τροχαίας; Και πόσοι περνούν με ταχύτητα πάνω από τις διαβάσεις αγνοώντας πολλές φορές πεζούς που περιμένουν να περάσουν απέναντι; Τα ερωτήματα απαντώνται όχι μόνο εμπειρικά από τον καθένα από εμάς αλλά και με στατιστικά δεδομένα: Ποσοστό άνω του 25% των θυμάτων στην άσφαλτο την τελευταία πενταετία ήταν πεζοί. Συνολικά 63 πεζοί χρήστες του οδικού δικτύου έχασαν τη ζωή τους. Μόνο το 2015 σκοτώθηκαν 16, το 2016 ήταν 14 και το 2017 ήταν 15. Μήπως θα μπορούσαμε να λάβουμε περισσότερα μέτρα για να αποτρέψουμε τα τροχαία δυστυχήματα με πεζούς; Τελευταίως αρκετές χώρες υιοθετούν μια πρωτοποριακή ιδέα! Μια διάβαση πεζών η οποία δίνει την εντύπωση μιας τρισδιάστατης κατασκευής.
Η εν λόγω διάβαση πρωτοκατασκευάστηκε το 2017 σε πόλη της Ισλανδίας. Στόχος είναι η διάβαση πεζών να είναι περισσότερο ορατή από τους αυτοκινητιστές ώστε να μειώνουν ταχύτητα πλησιάζοντάς την. Η διάβαση μοιάζει να αιωρείται πάνω από τον δρόμο, δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη που είναι ορατή από τους οδηγούς αυτοκινήτων που έρχονται και από τις δύο κατευθύνσεις. Την ιδέα αυτή έχουν «τσιμπήσει» φορείς οδικής ασφάλειας σε διάφορες χώρες όπως ο Καναδάς, η Νιγηρία, η Ινδία, η Νέα Ζηλανδία, οι ΗΠΑ και η Αγγλία όπου μια τέτοια διάβαση έκανε τον περασμένο μήνα την εμφάνισή της σε έναν δρόμο στο βορειοδυτικό Λονδίνο σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ασφάλεια των διαβατών. Τοποθετήθηκε στην St John’s Wood High Street στο Γουεστμίνστερ, στο πλαίσιο δωδεκάμηνης δοκιμής. Αν είναι επιτυχής, θα επεκταθεί σε όλη τη συνοικία. Το δημοτικό συμβούλιο υιοθέτησε αυτή τη λύση μετά από παράπονα κατοίκων και δασκάλων σε κοντινό σχολείο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που βγαίνουν προς τα έξω οι τρισδιάστατες διαβάσεις πεζών έχουν φέρει αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκαν. Για παράδειγμα στο Νέο Δελχί οι οδηγοί μειώνουν σχεδόν κατά το ήμισυ την ταχύτητά τους πριν φτάσουν σε τέτοιες διαβάσεις. Πηγή του «Π» στο Τμήμα Δημοσίων Έργων μας ανέφερε πως είναι υπόψη τους το εν λόγω μέτρο, ωστόσο δεν έχει ακόμη διερευνηθεί η αποτελεσματικότητά του. Ένας από τους φόβους που εκφράζονται είναι το απότομο φρενάρισμα που ίσως οδηγεί σε συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων.