Φόρμα αναζήτησης

Τα τρία «αγκάθια» της εκπαίδευσης

Tα τρία «αγκάθια» της εκπαίδευσης αναλύει στον «Π» ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, ξεκαθαρίζοντας την ίδια ώρα πως υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης. Κληθείς ωστόσο από τον «Π» να αναφερθεί στα τρία πιο σοβαρά προβλήματα που ταλανίζουν τον εκπαιδευτικό κόσμο, σημειώνει τα εξής:

  1. Παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Για την ΟΕΛΜΕΚ θεωρείται επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας τάξεων υποδοχής για τους/τις αλλόγλωσσους/ες μαθητές/τριες. «Έχουμε θέσει αυτό το θέμα στους εκάστοτε υπουργούς Παιδείας καθότι παρατηρούμε ότι οι αλλόγλωσσοι μαθητές τοποθετούνται σε κανονικές τάξεις, χωρίς να γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα και ως εκ τούτου δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των αναλυτικών προγραμμάτων», ανέφερε ο κ. Χατζησάββας. Πρόσθεσε δε ότι το αποτέλεσμα από αυτή την κατάσταση είναι να πλήττονται τόσο τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία όσο και οι συμμαθητές τους αφού το έργο του διδάσκοντος εκπαιδευτικού είναι εξαιρετικά δύσκολο». Ο κ. Χατζησάββας τόνισε ότι από τη δημιουργία τάξεων υποδοχής θα έχουν σημαντικό όφελος τα παιδιά αυτά, αφού θα διδάσκονται πολύ περισσότερες ώρες την ελληνική γλώσσα σε συνδυασμό με κάποια άλλα μαθήματα, όπως είναι για παράδειγμα η Φυσική Αγωγή, η Τέχνη, η Μουσική. «Θα είναι δηλαδή ενσωματωμένα στο σχολικό περιβάλλον, που είναι εξίσου σημαντικό», δήλωσε.
  2. Το δεύτερο θέμα που για την ΟΕΛΜΕΚ χρήζει άμεσης βελτίωσης αφορά τη δομή της νέας μορφής του λυκείου. «Έχουμε παρατηρήσει ότι σε συγκεκριμένη ομάδα μαθημάτων προσανατολισμού στην α’ τάξη του λυκείου καθώς και στην 5η και την 6η κατεύθυνση της β’ και γ’ τάξης του λυκείου παρουσιάζονται σημαντικά προβλήματα (ακόμη και παραβατική συμπεριφορά) που καθιστούν το εκπαιδευτικό έργο αναποτελεσματικό και ως εκ τούτου χρήζουν άμεσα βελτιωτικών κινήσεων από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας», είπε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ. Η οργάνωση, σημείωσε, έχει εισηγηθεί στο υπουργείο τη σημαντική μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα ώστε σε αυτές τις κατευθύνσεις να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ασκεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το διδακτικό και παιδαγωγικό του έργο.
  3. Το συνταξιοδοτικό είναι επίσης ένα ζήτημα το οποίο τίθεται στις προτεραιότητες της ΟΕΛΜΕΚ. Αφορά εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν διοριστεί μετά την 1η Οκτωβρίου 2011 και οι οποίοι δεν είναι ενταγμένοι σε κανένα επαγγελματικό συνταξιοδοτικό σχέδιο. «Το Υπουργείο Οικονομικών τα τελευταία εννέα χρόνια επιδεικνύει πλήρη αδιαφορία για το συγκεκριμένο ζήτημα με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν ήδη αφυπηρετήσει ή βρίσκονται στο στάδιο της αφυπηρέτησης να μην λαμβάνουν το παραμικρό φιλοδώρημα / ωφέλημα», ανέφερε ο κ. Χατζησάββας και πρόσθεσε πως η ΟΕΛΜΕΚ απαιτεί πλέον όσοι μονιμοποιήθηκαν μετά την 1η Οκτωβρίου του 2011 να ενταχθούν στο κρατικό συνταξιοδοτικό σχέδιο και όσοι έχουν αφυπηρετήσει να τους παραχωρηθεί κάθε συνταξιοδοτικό ωφέλημα που δικαιούνται, με αναδρομική ισχύ.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.