Φόρμα αναζήτησης

Στον αέρα η νέα σχολική χρονιά…

Γράφει

Παναγιώτης Τσαγγάρη

Δύσκολη έως δυσοίωνη φαίνεται η κατάσταση όσον αφορά την επιστροφή των μαθητών πίσω στα σχολεία τον Σεπτέμβριο. Ούτε το Υπουργείο Παιδείας, ούτε το Υπουργείο Υγείας, ούτε κανένας άλλος γνωρίζει κατά πόσον η επιδημιολογική εικόνα τις επόμενες μέρες θα επιτρέψει ή όχι ομαλή έναρξη της νέας σχολικής περιόδου. Πόσω μάλλον οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές.

Η χθεσινή αντίδραση του Υπουργείου Υγείας σε δηλώσεις της επίκουρης καθηγήτριας Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου Μαρίας Κολιού για τα σενάρια που υπάρχουν ως προς τη λειτουργία των σχολείων, αλλά και οι σχετικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας επιβεβαιώνουν ότι όλα είναι ρευστά και τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί. Μόνο εάν επιστρέψουμε τις επόμενες δύο εβδομάδες σε συνθήκες μηδενικών ή ελάχιστων κρουσμάτων είναι δυνατόν να ανοίξουν τα σχολεία με τον συνήθη τρόπο, κάτι που δεν φαίνεται πολύ πιθανό σε αυτήν τη φάση.

«Άδειασε» Κολιού

Το Υπουργείο Υγείας με χθεσινή του ανακοίνωση-σχόλιο επί των δηλώσεων της κ. Κολιού για τα τρία σενάρια έναρξης της σχολικής χρονιάς και για τη λήψη απόφασης τέλη Αυγούστου ξεκαθάρισε τη θέση του και τόνισε ότι έχει συσταθεί επιτροπή αποκλειστικά για την ετοιμασία των κατευθυντήριων οδηγιών που αφορούν την εκπαίδευση, η οποία και αρχίζει δουλειά από την ερχόμενη Δευτέρα, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας. Η επιτροπή στοχεύει στη συνδιαμόρφωση του σχετικού πρωτοκόλλου και στη λήψη των τελικών αποφάσεων. Μάλιστα, το Υπουργείο Υγείας «αδειάζει» την κ. Κολιού, επισημαίνοντας ότι οι οποιεσδήποτε δηλώσεις ατόμων που δεν συμμετέχουν στην εν λόγω επιτροπή (δαχτυλοδείχνοντας την κ. Μαρία Κολιού) προκαλούν μονάχα σύγχυση στο κοινό, αφού επί του θέματος δεν έχει ληφθεί ακόμα καμία απόφαση.

Ο Πρ. Προδρόμου

Σε τηλεφωνική επικοινωνία μας με τον υπουργό Παιδείας, ο κ. Πρόδρομος Προδρόμου ανέφερε πως η επιδημιολογική εικόνα των επόμενων ημερών θα δώσει κατατοπιστικά στοιχεία για το πώς θα εξελιχθεί το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων. Προς το παρόν, είπε, κανένας δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια τι μέλλει γενέσθαι, γιατί, πρώτον, είναι νωρίς και υπάρχει χρόνος ακόμα μέχρι το άνοιγμα των σχολείων και, δεύτερον, κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει πώς η επιδημιολογική κατάσταση θα εξελιχθεί στο εγγύς μέλλον. Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, οποιαδήποτε σενάρια, σε αυτήν τη φάση, δεν είναι τίποτα περισσότερο από απλά σενάρια. Επίσης, σημείωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία τόσο με το Υπουργείο Υγείας όσο και με την επιδημιολογική ομάδα για τον σκοπό αυτόν και ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση εφαρμόζοντας οποιοδήποτε σενάριο κριθεί καταλληλότερο.

Τι είπε η κ. Κολιού

Σε ό,τι έχει να κάνει με το θέμα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία, η κ. Κολιού εξέφρασε μιλώντας στο ΚΥΠΕ την άποψη ότι συγκεκριμένο πρωτόκολλο θα καθοριστεί περί τα τέλη Αυγούστου, το οποίο και θα λαμβάνει υπόψη την κατάσταση όπως θα έχει εξελιχθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι «στο τραπέζι υπάρχουν διάφορα σενάρια. Το ένα σενάριο είναι η εκ περιτροπής προσέλευση και λίγα παιδιά στην τάξη, το δεύτερο σενάριο και πιο απομακρυσμένο είναι όλα τα παιδιά ταυτόχρονα με μέτρα αυτοπροστασίας, αλλά πάλι θα εξαρτηθεί από τα δεδομένα μέχρι τέλος του Αυγούστου, και το τρίτο σενάριο είναι τα διαδικτυακά μαθήματα». Ο υπουργός Παιδείας ερωτηθείς αν και κατά πόσο θεωρείται αυτήν τη στιγμή κάποιο σενάριο επικρατέστερο, απάντησε αρνητικά, σημειώνοντας ότι τα σενάρια είναι πολλά και όλα είναι εξίσου πιθανά.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.