Φόρμα αναζήτησης

Στις 13 Ιουλίου ξεκινά τελικά η ανάπλαση της Μακαρίου

Μία εβδομάδα παράταση θα πάρει, το πιθανότερο, η έναρξη της πρώτης φάσης της ανακατασκευής της Μακαρίου. Αντί να ξεκινήσει την προσεχή Δευτέρα 6 Ιουλίου η νέα ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σήμερα θα είναι η 13η Ιουλίου.

Ήταν ένα αίτημα των καταστηματαρχών και επαγγελματιών που εδρεύουν στην περιοχή, ώστε να τους δοθεί κάποιος χρόνος για να προετοιμαστούν για τη νέα τάξη πραγμάτων. Να πάρουν και να φέρουν στοκ, να βγάλουν εκπτώσεις κ.λπ.

Οι καταστηματάρχες και οι ένοικοι των πολυκατοικιών άρχισαν χθες, πολύ καθυστερημένα θεωρούν, να ενημερώνονται από τον Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη και τεχνοκράτες του Δήμου Λευκωσίας για το έργο, με τον δήμαρχο να δίνει, κατά τη χθεσινή πρώτη ενημέρωση, την υπόσχεσή του ότι θα ζητήσει από τον εργολάβο να μεταθέσει κατά μία εβδομάδα την έναρξη των εργασιών.

 

Από Σεπτέμβρη δεν μπορεί

Βασικά, αίτημα αρκετών καταστηματαρχών ήταν το έργο να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο δεδομένου ότι τον μισό τουλάχιστον Αύγουστο ο κατασκευαστικός τομέας είναι κλειστός για τις θερινές διακοπές και όπως ήρθαν τα πράγματα ο εργολάβος θα δουλέψει μόνο για τρεις εβδομάδες. Ωστόσο, όπως απάντησαν οι τεχνικοί του Δήμου Λευκωσίας, αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό καθώς οι χωματουργικές εργασίες πρέπει να γίνουν εντός του καλοκαιριού και προπαντός πριν πιάσουν οι βροχές οι οποίες θα δημιουργούσαν καθυστέρηση στο έργο.

 

Γιατί όχι ανά 150 μέτρα

Η πρόταση η οποία υποβλήθηκε εκ μέρους της συντονιστικής επιτροπής των καταστηματαρχών ήταν να διαφοροποιηθούν οι φάσεις του έργου και να ανακατασκευάζονται 150 μέτρα της λεωφόρου κάθε φορά, αντί για 300 μέτρα. Ολόκληρη η λεωφόρος έχει μήκος γύρω στα 700 μέτρα. Θεωρούν πως αυτό θα ήταν το πιο λειτουργικό σενάριο και επωφελές για την επιβίωση των καταστημάτων και των επιχειρήσεων καθώς το μέτωπο στο οποίο θα διεξάγονταν εργασίες κάθε φορά θα ήταν μικρότερο, συνεπώς θα χρειαζόταν και μικρότερο χρονικό διάστημα για τα κατασκευαστικά έργα (έξι μήνες ανά 150 μέτρα κι όχι 13 για 350 μέτρα) και θα διατηρείτο επίσης η συγκοινωνιακή ροή. Όλα αυτά θα επέτρεπαν και στους πολίτες να διακινηθούν σε μεγάλο τμήμα της Μακαρίου απρόσκοπτα και στους καταστηματάρχες να υποστούν τη μικρότερη δυνατή ζημιά από τα έργα υποδομής. Η πρόταση αυτή μελετήθηκε, σύμφωνα με τη συντονιστική επιτροπή και από πολεοδόμους, οι οποίοι την προκρίνουν, ωστόσο καταγγέλλουν πως ο δήμος δεν την εισάκουσε κάνοντας του κεφαλιού του.

Απαντώντας πάντως σε αυτό το σενάριο ο κ. Γιωρκάτζης είπε πως ήταν ένα από τα πολλά που εξετάστηκαν, αλλά δεν επελέγη διότι θα επέκτεινε κατά έναν ολόκληρο χρόνο το χρονοδιάγραμμα περάτωσης του όλου έργου, σημειώνοντας πως το σενάριο που επιλέχθηκε ήταν το πιο σύντομο χρονικά. Πάντως δεσμεύτηκε με ειλικρίνεια, όπως είπε, να ξαναδεί μαζί με τον εργολάβο την πρόταση της επιτροπής.

 

Προσέλκυση επισκεπτών 

Παρά τις αντιδράσεις πάντως που υπάρχουν σε ό,τι αφορά τον τρόπο που θα γίνουν οι κατασκευαστικές εργασίες, όλοι συμφωνούν με τον δήμο ότι στο τέλος το έργο θα έχει θετικά αποτελέσματα για την ευρωπαϊκή εικόνα και την ανταγωνιστικότητα της πόλης. Θα φέρει επισκέπτες αλλά και θα αποτελέσει, όπως ανέφερε και ο κ. Γιωρκάτζης, μαγνήτη ανάπτυξης.

 

Υπό εξέταση ο χρόνος παράδοσης 

Ο δήμαρχος αποκάλυψε επίσης ότι ο Δήμος Λευκωσίας βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων για μείωση του χρόνου παράδοσης του έργου, από τους 26 μήνες στους 23 μήνες. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ωστόσο αύξηση του κατασκευαστικού κόστους κατά 600 χιλιάδες με 1 εκατ. ευρώ λόγω των υπερωριών των εργαζομένων που θα υποχρεωθούν να δουλεύουν περισσότερες ώρες. Να σημειώσουμε πως το έργο δεν αφορά μόνο την ανάπλαση της Μακαρίου, αλλά και των κάθετων δρόμων, και μέρους της Στασάνδρου. Η επόμενη φάση της ανάπλασης του εμπορικού τριγώνου αφορά την ανάπλαση της λεωφόρου Ευαγόρου με κόστος 4 εκατ. ευρώ. Συνολικά το κόστος του έργου της δεύτερης φάσης (Μακαρίου και κάθετοι) ανέρχεται στα 12 εκατ. ευρώ.

Όπως εξήγησαν οι εκπρόσωποι του Δήμου Λευκωσίας οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας θα μειωθούν σε δύο, θα δοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς και στους ποδηλάτες, ενώ τα πρώτα χρόνια και μέχρι να υπάρχουν ποιοτικά μέσα μαζικής μετακίνησης θα επιτρέπεται η μετακίνηση αυτοκινήτων με όριο ταχύτητας τα 20 χιλιόμετρα.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.