Φόρμα αναζήτησης

Στην παράταση τα λεωφορεία

Α}πό έξι έως και δώδεκα μήνες παράταση στα τέσσερα από τα έξι υφιστάμενα συμβόλαια δημόσιων μεταφορών ζητά το αρμόδιο υπουργείο από τις εταιρείες ώστε να προλάβει, πρώτον, να επαναπροκηρύξει τους διαγωνισμούς των νέων συμβάσεων στις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου και, δεύτερον, να αποφασίσει πώς θα διαχειριστεί τα συμβόλαια της επαρχίας Αμμοχώστου και των υπεραστικών λεωφορείων.

Ο ΟΣΕΑ Αμμοχώστου απάντησε θετικά στο κάλεσμα πριν από δέκα ημέρες του γενικού διευθυντή του Υπ. Μεταφορών Σταύρου Μιχαήλ, ενώ οι άλλες τρεις εταιρείες ΕΜΕΛ, ΟΣΥΠΑ και Intercity αναμένουν απόφαση δ.σ. Τα συμβόλαια σε Λευκωσία και Λάρνακα αναλαμβάνει από 5 Ιουλίου η MLKP υπό την επωνυμία Cyprus Public Transport.

Τις εξελίξεις στον τομέα των δημόσιων μεταφορών ανέλυσε χθες ο κ. Μιχαήλ ενώπιον της Επ. Μεταφορών της Βουλής, κι ενώ έξω από την προσωρινή έδρα της Βουλής διαμαρτύρονταν πέντε από τις έξι υφιστάμενες εταιρείες λεωφορείων επιστρατεύοντας 100 λεωφορεία.

Όπως εξήγησε ο κ. Μιχαήλ, λόγω της καθυστέρησης στη διαδικασία εκδίκασης των προσφυγών οι οποίες καταχωρίσθηκαν από τις εταιρείες λεωφορείων, δεν έγινε κατορθωτό να γίνει ανάθεση τεσσάρων συμβάσεων και ως εκ τούτου ζητήθηκε παράταση από τις υφιστάμενες εταιρείες στη βάση των ίδιων όρων με σήμερα. Σε περίπτωση που οι εταιρείες δεν αποδεχτούν, υπάρχουν εναλλακτικές, ανέφερε ο κ. Μιχαήλ. Στο ερώτημα εάν δεσμεύεται ότι θα υπάρχει υπηρεσία την 5η Ιουλίου σε όλες τις επαρχίες, απάντησε καταφατικά δηλώνοντας πως από την ημέρα που ανέλαβε ως γεν. διευθυντής ζει με το βάρος των δημόσιων μεταφορών και πως θα παραιτηθεί εάν δεν υπάρχει υπηρεσία.

Εξήγησε πως στην επαρχία Αμμοχώστου και στα υπεραστικά, επειδή το Διοικητικό Δικαστήριο έκανε αποδεκτές τις προσφυγές ΟΣΕΑ και Intercity, γίνεται επαναξιολόγηση όλων των προσφορών και αναμένεται η απόφαση της Επ. Αξιολόγησης. Η Νομική Υπηρεσία (ΝΥ), σημείωσε, είχε δώσει δύο εναλλακτικές στο Υπ. Μεταφορών: είτε να εφεσιβάλει τις δύο αποφάσεις, είτε να προχωρήσει σε επαναξιολόγηση. Η δεύτερη επιλογή κρίθηκε ότι θα έλυνε πολύ πιο γρήγορα τον γόρδιο δεσμό και δεν θα έβαζε το κράτος σε πολύχρονες νομικές διαδικασίες δεδομένου ότι το Υπ. Μεταφορών θέλει να προχωρήσει γρήγορα. Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρθηκε στη Βουλή, η ΝΥ προχώρησε και σε έφεση.

Σε ό,τι αφορά το συμβόλαιο της Λεμεσού, κρίθηκε ότι η προσφορά της ΕΜΕΛ ήταν υπερβολικά υψηλή. Στην περίπτωση της Πάφου η προσφορά του ΟΣΥΠΑ ακυρώθηκε λόγω τυπογραφικού λάθους στην ημερομηνία της εγγυητικής. Έγινε προσφυγή από την εταιρεία, η οποία απέτυχε.

Πριν από έναν μήνα το Υπ. Μεταφορών προδημοσίευσε την πρόθεσή του να προκηρύξει ξανά προσφορές για Λεμεσό και Πάφο, ενώ υπολογίζεται πως σε έναν μήνα θα δημοσιευτεί επίσημα ο διαγωνισμός. Η MLKP δεν θα είναι σε θέση να διεκδικήσει το συμβόλαιο της Λεμεσού, αλλά για αυτό της Πάφου μπορεί. Στο μεταξύ ο ΟΣΕΛ Λευκωσίας έχει προχωρήσει σε αγωγές ζητώντας αποζημιώσεις για την απώλεια των εργασιών του.

Τεκμηριωμένο το σκάνδαλο λένε οι εταιρείες

Οι διαδηλωτές οι οποίοι βρίσκονταν έξω από το Συνεδριακό Κέντρο την ώρα που συνεδρίαζε η επ. Μεταφορών, ζήτησαν να ακουστούν από τους βουλευτές και όταν αποχώρησε ο γεν. διευθυντής του υπουργείου έγιναν δεκτοί. Εκ μέρους του ΟΣΥΠΑ ο κ. Γ. Ιωαννίδης κατάγγειλε πως ο λόγος που η επ. Αξιολόγησης δεν έκανε δεκτή την εγγυητική η οποία υποβλήθηκε την επομένη που εντοπίστηκε το τυπογραφικό λάθος στην ημερομηνία, ήταν η παρέμβαση του Οδυσσέα Μιχαηλίδη, ενώ το υπουργείο είχε άλλη άποψη. Ο ελεγκτής είναι εκδικητικός με τις εταιρείες από την πρώτη μέρα που ανέλαβαν, υποστήριξε, παρότι είναι ο ίδιος, ως διευθυντής ελέγχου του υπ. Μεταφορών που ήταν ο εμπνευστής αυτών των συμβάσεων. Ο Γ. Κυριάκου της ΕΜΕΛ ισχυρίστηκε πως ο διαγωνισμός για τις νέες συμβάσεις ήταν στημένος από το 2017 όταν έγινε το πρώτο προσχέδιο λέγοντας πως την τηλεματική την είχε αναλάβει «αδελφή» εταιρεία της MLKP. Υπάρχει σκάνδαλο, είπε, και είναι μεγάλο και τεκμηριωμένο, πρόσθεσε.

Σε υπόμνημά τους οι εταιρείες ζήτησαν από τους βουλευτές να ασκήσουν έλεγχο στις διάτρητες διαδικασίες και εις βάθος έρευνα ώστε να αποδοθούν ευθύνες.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.