Φόρμα αναζήτησης

Στα σκαριά νέος αερομεταφορέας

Μία νέα κυπριακή αεροπορική εταιρεία επιχειρούν να στήσουν από το μηδέν, έχοντας ως βάση τη μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία τους στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας, πέντε πρώην στελέχη των πάλαι ποτέ Κυπριακών Αερογραμμών που σήμερα δραστηριοποιούνται σε εταιρείες του εξωτερικού, είτε ως ανώτερα διοικητικά στελέχη είτε ως κυβερνήτες. Εδώ και τέσσερις μήνες, όπως πληροφορείται ο «Π», έχει κατατεθεί στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας η αίτηση για ίδρυση της αεροπορικής εταιρείας, η οποία, δεδομένου ότι θα καρποφορήσει η προσπάθεια, θα φέρει την επωνυμία SKY5 Airlines.

Μιλούν με επενδυτές

Τα ιδρυτικά στελέχη τού υπό ίδρυση κυπριακού αερομεταφορέα, που θέλουν να παραμείνουν προς στο παρόν στην ανωνυμία, διότι όπως προείπαμε μετέφεραν την καριέρα τους σε αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού μετά το κλείσιμο των ΚΑ, έχουν καταθέσει τα απαιτούμενα εγχειρίδια και βρίσκονται στο στάδιο που αναπτύσσουν το επιχειρηματικό πλάνο τους. Ταυτόχρονα μιλούν με εν δυνάμει επενδυτές από την Κύπρο, τη Μέση Ανατολή και διεθνώς σε μία προσπάθεια εξεύρεσης χρηματοδότησης των σχεδίων τους.

Ο αρχικός στόχος της ομάδας, που θα κατέχει τις ηγετικές θέσεις στην πυραμίδα της εταιρείας, ήταν να ξεκινήσει η επιχειρησιακή δραστηριότητα του αερομεταφορέα τον Μάρτιο, οπόταν ξεκινά και η νέα τουριστική σεζόν. Ένα σενάριο που όπως εκτιμούν πηγές της πολιτικής αεροπορίας, αν και απομακρυσμένο, δεν είναι αδύνατο εάν οι έρευνες για αναζήτηση κεφαλαίων, στόλου και προσωπικού έχουν αίσιο αποτέλεσμα εντός Ιανουαρίου.

Χαμηλού κόστους

Το επιχειρηματικό μοντέλο που θα ακολουθηθεί από αυτή τη συλλογική προσπάθεια θα είναι αυτό του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους. Αυτό μας ανέφερε πηγή προσκείμενη στα ιδρυτικά στελέχη του νέου αερομεταφορέα, είναι το μοντέλο ανάπτυξης, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει στην περίπτωση της Κύπρου, συνδυασμένο με κάποια άλλα βασικά συστατικά, όπως:

  • Η δυναμική και ευέλικτη διοίκηση και διεύθυνση, προερχόμενη από τον χώρο της πολιτικής αεροπορίας, ώστε να είναι επικεντρωμένη στην ασφάλεια και να μην στοχεύει στο εύκολο κέρδος.
  • Η ανάπτυξη στενών σχέσεων με τον πελάτη ώστε να δημιουργηθεί ένα πιστό επιβατικό κοινό.

Είναι ειλημμένη απόφαση πως ο στόλος θα αποτελείται από γαλλικά Airbus, τα οποία γνωρίζουν καλά τα εν λόγω στελέχη, με στόχο η εταιρεία να ξεκινήσει με 3-4 αεροσκάφη, τα οποία θα της δώσουν τη δυνατότητα να πετάξει σε αρκετούς προορισμούς εξαρχής.

Να πέσουν οι τιμές

Η ίδια πηγή θεωρεί πως οι τιμές του ναύλου που ισχύουν σήμερα στις περιόδους τουριστικής αιχμής, και ειδικά στους δημοφιλείς προορισμούς, είναι εξωφρενικές και η προσπάθεια του νέου αερομεταφορέα, εφόσον καταφέρουν να ευδοκιμήσουν οι ενέργειες για να βγει στην αγορά, θα είναι να ρίξει αυτές τις υψηλές τιμές των εισιτηρίων, χωρίς ταυτόχρονα να απειλείται η βιωσιμότητά του. Συνεπώς, βασικός στόχος είναι να δοθεί η ευκαιρία στον Κύπριο επιβάτη να πετά σε τιμές που δεν θα καίνε την τσέπη του.

Οι προοπτικές

Τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν ότι υπάρχουν πολλές προοπτικές για μια νέα αεροπορική εταιρεία στην Κύπρο, καθότι, όπως πιστεύουν, ουδέποτε καλύφθηκε το κενό των Κυπριακών Αερογραμμών, και μάλιστα αυτό θα είναι προς το συμφέρον της οικονομίας. Η Κύπρος, επεσήμανε η πηγή μας, έχει επενδύσει πολλά στη ναυτιλία και οι προσπάθειες έχουν αποδώσει, αλλά υπάρχουν ανάλογα περιθώρια ανάπτυξης και στον τομέα των αερομεταφορών και ειδικά της χρήσης των αεροδρομίων μας ως διαμετακομιστικών σταθμών, διότι η Κωνσταντινούπολη και το Ντουμπάι δεν μπορούν να αποτελούν τους μοναδικούς κόμβους στη Μέση Ανατολή. Αυτή η πεποίθηση στηρίζεται σε διάφορες παραμέτρους, όπως το γεγονός ότι οι ΚΑ άφησαν ως παρακαταθήκη ένα άρτια εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο προσωπικό, ειδικά καπετάνιους, που σήμερα ως επί το πλείστον εργάζεται σε χώρες του εξωτερικού, το οποίο νιώθει την ανάγκη να επιστρέψει πίσω στην Κύπρο. Προοπτικές ανοίγονται και στον τομέα του τουρισμού, αφού η εταιρεία θα έρθει να καλύψει το ταξιδιωτικό κενό που άφησαν οι ΚΑ. Τα στελέχη της εταιρείας που βρίσκεται στα σπάργανα έχουν ήδη έρθει σε επαφή με κρατικούς αξιωματούχους και με φορείς της τουριστικής αγοράς και τα μηνύματα που λαμβάνουν είναι ενθαρρυντικά για να προχωρήσουν και να φέρουν εις πέρας αυτό που ξεκίνησαν.

Υπάρχει και 2η αίτηση

Στο μεταξύ ενώπιον του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας (ΤΠΑ) βρίσκεται και μια δεύτερη αίτηση για δημιουργία κυπριακού αερομεταφορέα. Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής είναι Ιορδανός με κυπριακό διαβατήριο από δεκαετίας και έχει υποβάλει αίτηση για την ίδρυση αεροπορικής εταιρείας με την επωνυμία Cyprus Jetline. Ο υφιστάμενος επενδυτής είχε εκφράσει και στο παρελθόν το ενδιαφέρον του, αλλά αργότερα πήρε AOC από την ελληνική Πολιτική Αεροπορία όπου λειτούργησε για μερικά χρόνια αεροπορική εταιρεία ναυλωμένων πτήσεων, την οποία αποφάσισε να κλείσει. Η διαδικασία της υποβολής των σχετικών εγγράφων από τον εν λόγω επιχειρηματία στο ΤΠΑ, τρέχει.

Οι υφιστάμενες εταιρείες

Αυτή τη στιγμή, μία είναι η κυπριακή αεροπορική εταιρεία η οποία πετά στους αιθέρες. Η Cyprus Airways, που βρίσκεται μάλιστα στη διαδικασία για να εντάξει στον στόλο της και τρίτο αεροσκάφος. Η Cyprus Airways, ρωσικών συμφερόντων, θεωρεί, όπως είχε δηλώσει πριν από μερικούς μήνες στον «Π» ο Chief Operations Officer της Γιώργος Μαυρόκωστας, ότι έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης, δεδομένου ότι η ΚΔ θα στηρίξει τον τομέα και θα επαναφέρει το αντισταθμιστικό σχέδιο που είχε γίνει για τις κρατικές ΚΑ με το οποίο αποζημιώνονταν οι κυπριακές εταιρείες που λόγω του τουρκικού εμπάργκο διένυαν μεγαλύτερες αποστάσεις, ιδίως για βόρειους προορισμούς.

Η ισραηλινοαμερικανικών συμφερόντων TUS Airways, η οποία τον τελευταίο χρόνο βρισκόταν κάτω από την αυστηρή παρακολούθηση του ΤΠΑ, ανέστειλε τη λειτουργία της μέχρι τον Μάρτιο, με το μήνυμα ότι βρισκόταν σε αναζήτηση και δεύτερου επενδυτή ο οποίος θα υποστήριζε το νέο επιχειρηματικό της πλάνο για ανανέωση του στόλου με μεγαλύτερα αεροσκάφη. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κατορθωτό να βρεθεί ο δεύτερος επενδυτής, παρ’ όλα αυτά η TUS σχεδιάζει να συνεχίσει τον Μάρτιο να πετά με τον υφιστάμενο στόλο της και το υφιστάμενο επιχειρηματικό της σχέδιο.

Επίσης, τρεις άλλες εταιρείες, η Aegean, η Blue και η Ryan, έχουν ως βάση για ορισμένα αεροσκάφη τους τα κυπριακά αεροδρόμια.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.