Φόρμα αναζήτησης

Προβληματίζει ο φόρος Ι.Χ.

Facebook Twitter LinkedIn Email PrintsharesΣε καυτή πατάτα στα χέρια της Βουλής αναδεικνύεται η κατάργηση του φόρου κατανάλωσης αυτοκινήτων, καθώς η αιτούμενη εκ μέρους της κυβέρνησης μεταρρύθμιση επηρεάζει οικονομικά συμφέροντα και θεωρείται βέβαιο, όπως οι ίδιοι οι βουλευτές αντιλαμβάνονται, ότι θα αλλάξει «ισορροπίες» στην αγορά. Η συζήτηση χθες στην Επιτροπή Οικονομικών διεξήχθη σε κλίμα έντασης, όπως [...]

Read More...

Σε καυτή πατάτα στα χέρια της Βουλής αναδεικνύεται η κατάργηση του φόρου κατανάλωσης αυτοκινήτων, καθώς η αιτούμενη εκ μέρους της κυβέρνησης μεταρρύθμιση επηρεάζει οικονομικά συμφέροντα και θεωρείται βέβαιο, όπως οι ίδιοι οι βουλευτές αντιλαμβάνονται, ότι θα αλλάξει «ισορροπίες» στην αγορά. Η συζήτηση χθες στην Επιτροπή Οικονομικών διεξήχθη σε κλίμα έντασης, όπως συνέβη και πριν από μερικές εβδομάδες στην Επ. Μεταφορών όπου το θέμα εξετάστηκε για πρώτη φορά, ενώ δεν έλειψαν οι καταγγελίες για εξυπηρέτηση συμφερόντων.
Πάντως από τα λεγόμενα των βουλευτών η κυβερνητική πρόταση ως έχει δεν βρίσκει υποστήριξη. ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ ευνοούν την επιβολή μηδενικού φόρου κατανάλωσης, αντί της κατάργησής του που εισηγείται το νομοσχέδιο. Το ΑΚΕΛ θωρεί πως το ζήτημα είναι αλληλένδετο με το νομοσχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που συζητούνται στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών και επειδή οι αποφάσεις επηρεάζουν την αγορά θα πρέπει να εξεταστούν μαζί. Όπως ανέφερε ο βουλευτής του κόμματος Στέφανος Στεφάνου, η πρόταση ως έχει θα διευκολύνει όσους θέλουν να αγοράζουν Ι.Χ. με υψηλή ιπποδύναμη, ενώ διερωτήθηκε ποια συμφέροντα θέλει η κυβέρνηση να εξυπηρετήσει. ΕΔΕΚ και Οικολόγοι, διά των προέδρων τους, ευνοούν μηδενικό συντελεστή φόρου στα ηλεκτρικά και στα λιγότερο ρυπογόνα και κλιμακωτή φορολογία αναλόγως εκπομπών CO2 και άλλων ρύπων.
Εκπρόσωπος του Υπ. Οικονομικών, αναφερόμενη στη θέση της κυβέρνησης για κατάργηση του φόρου, εξήγησε ότι με αυτό τον τρόπο εξαλείφονται οι στρεβλώσεις που προκαλούνται από τον εν λόγω φόρο στην αγορά αυτοκινήτου. Ο φόρος, είπε, δημιουργεί επιπρόσθετη επιβάρυνση στα καινούργια οχήματα και άρα αύξηση της αρχικής τιμής αγοράς τους, ενώ για τα μεταχειρισμένα οχήματα ο φόρος είναι λιγότερος, αφού μειώνεται ανάλογα με την ηλικία του οχήματος και σχεδόν εξαλείφεται όταν το όχημα είναι πολύ μεγάλης ηλικίας.

Όπως σημείωσε η ίδια εκπρόσωπος, οι πιο πάνω στόχοι θα μπορούσαν να επιτευχθούν και με την επιβολή μηδενικού συντελεστή, ωστόσο με την κατάργηση εξαλείφεται και το διοικητικό κόστος. Όπως αναφέρθηκε στη Βουλή, ο φόρος κατανάλωσης και ο ΦΠΑ (επί του φόρου) ανέρχονται συνολικά σε 15,5 εκατ. ευρώ (13,5 εκατ. ο φόρος και 2 εκατ. ο ΦΠΑ). Στο ενδεχόμενο κατάργησης αυξάνεται το όφελος προς τους πολίτες καθώς δεν θα χρειάζεται εκτελωνισμός.
Ο Αβέρωφ Νεοφύτου υποστήριξε ότι τα μέλη της Επιτροπής Οικονομικών θα πρέπει να αποφασίσουν σύντομα πώς θα διαχειριστούν το ζήτημα. Είναι στο χέρι της Βουλής, είπε, αν δεν της αρέσει το νομοσχέδιο να το τροποποιήσει, αλλά να γρηγορεί γιατί πάγωσε η αγορά…

Send this to a friend