Φόρμα αναζήτησης

Πού οφείλεται η παρουσία κρουαζιερόπλοιων στο αγκυροβόλιο της Μονής



9 στον αριθμό είναι τα κρουαζιερόπλοια που βρίσκονται σήμερα παροπλισμένα στο αγκυροβόλιο της Μονής, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως το πρώτο κρουαζιερόπλοιο αφίχθει στο εν λόγω αγκυροβόλιο, φέτος, στα μέσα Μαΐου. Ο παροπλισμός των κρουαζιερόπλοιων αυτών προέκυψε από τον υποχρεωτικό τερματισμό του τομέα κρουαζιέρων ένεκα της πανδημίας, αφού ανάμεσα στα πρώτα κρούσματα που παρουσιάστηκαν με την ευρέως εμφάνιση του COVID – 19, αρκετά εξ αυτών ήταν επί των κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα αρκετές χώρες ανά το παγκόσμιο να αρνούνται να αποδεχτούν τα κρουαζιερόπλοια που είχαν επιβάτες διαγνωσμένους με τον ιό. Τα εν λόγω κρουαζιερόπλοια είναι σύγχρονα και με όλες τις ανέσεις πολυτελείας ,εφοδιασμένα με σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα διαχείρισης και πλοήγησης.

Γιατί επιλέχθηκε η Κύπρος για το αγκυροβόλιο

Σύμφωνα με τον Διευθυντή του Λιμανιού της Λεμεσού κ. Παναγιώτη Αγαθοκλέους, ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής παροπλισμού των κρουαζιερόπλοιων στην Κύπρο αποτέλεσαν οι συντονισμένες και έγκαιρες προσπάθειες τόσο από τα αρμόδια Υπουργεία και δη το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, την Αρχή Λιμένων Κύπρου αλλά και  τον ιδιωτικό τομέα, όπως το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και ο Ναυτιλιακός πράκτορας που αντιπροσωπεύει την πλοιοκτήτρια εταιρία των κρουαζιερόπλοιων στη Κύπρο, φορείς οι οποίοι έδρασαν άμεσα και συντονισμένα για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των αιτημάτων που είχαν υποβληθεί για παροπλισμό στην Κύπρο.

Οι ενέργειες που προβήκαν οι παραπάνω φορείς, αποσκοπούσαν αφενός στη προσφορά ανταγωνιστικού κόστους παροπλισμού σε σχέση με άλλα λιμάνια του εξωτερικού και αφετέρου στο να εξυπηρετηθεί ένας τομέας ο οποίος δεν προϋπήρχε και προέκυψε λόγω πανδημίας, με απώτερο σκοπό το όφελος της τοπικής αγοράς αλλά και της οικονομίας του τόπου γενικότερα, σε μια αρκετά δύσκολη περίοδο όσον αφορά την εισροή ξένων κεφαλαίων στην οικονομία της Κύπρου.

Σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Κύπρου, αποτέλεσε επίσης το γεγονός ότι η χώρα μας, υπήρξε από τις πρώτες χώρες που ανταποκρίθηκε στις εκκλήσεις των Διεθνών Οργανισμών όπως του Διεθνής Ναυτιλιακού Οργανισμού, της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ένωσης Πλοιοκτητών, επιτρέποντας τη διακίνηση και αλλαγή πληρωμάτων ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, διευκολύνοντας έτσι την αλλαγή/αντικατάσταση πληρωμάτων πλοίων και τον επαναπατρισμό τους, πληρώματα τα οποία είχαν «εγκλωβιστεί» για αρκετούς μήνες επί των πλοίων.

Επίσης σημαντικός και άξιος αναφοράς παράγοντας που συνέβαλε στην επιλογή της Κύπρου για τον παροπλισμό των κρουαζιερόπλοιων αποτέλεσε η πολύ καλή επιδημιολογική εικόνα που παρουσίασε η Κύπρος σε σχέση με την πανδημία.

Επωφελείται η Κύπρος από τον ελλιμενισμό

Η Κύπρος επωφελείται οικονομικά (πέραν της προβολής της ως σημαντικό κέντρο ναυτιλίας) σε μεγάλο βαθμό. Ο κ. Αγαθοκλέους, όπως εξηγεί στον «Π» υπάρχουν σημαντικά έσοδα από την αγκυροβόληση των εν λόγω κρουαζιερόπλοιων τα οποία και κατανέμονται σε διάφορους φορείς, παρόχους υπηρεσιών εξυπηρέτησής τους όπως για παράδειγμα η Αρχή Λιμένων με την επιβολή σχετικών τελών αγκυροβόλησης, ο ναυτιλιακός πράκτορας που παρέχει όλες τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης και κάλυψης των αναγκών των εν λόγω πλοίων, οι τροφοδότες πλοίων σε τρόφιμα και εξοπλισμό, οι εταιρείες εφοδιασμού καυσίμων, οι διακινητές πληρωμάτων, η ίδια η τοπική κοινωνία από τις επισκέψεις των πληρωμάτων στην ενδοχώρα, κλπ.

Επίσης πολύ σημαντικό οικονομικό όφελος θα αποτελέσει η επαναδραστηριοποίηση των εν λόγω κρουαζιερόπλοιων με την επανέναρξη του τομέα κρουαζιέρων, όπου θα χρειαστούν τα κρουαζιερόπλοια να οργανωθούν σε θέματα πλήρους απασχόλησης πληρωμάτων και εφοδιασμού με τρόφιμα, καύσιμα και εξοπλισμό, ώστε να μπορέσουν να είναι έτοιμα να μεταβούν στα λιμάνια αφετηρίας των κρουαζιέρων τους.  Αυτές όλες οι δραστηριότητες θα επιφέρουν σημαντικά έσοδα σε διάφορους τομείς της εγχώριας αγοράς, όπως για παράδειγμα οι αεροπορικές γραμμές, τα αεροδρόμια και οι μεταφορείς για τη μεταφορά πληρωμάτων από το εξωτερικό και την επιβίβασή τους στα κρουαζιερόπλοια, οι τροφοδότες πλοίων, οι εταιρείες εφοδιασμού καυσίμων, κλπ.

Τα πληρώματα κατεβαίνουν καθόλου στη στεριά;

Ερωτηθείς για το παραπάνω ο κ. Αγαθοκλέους απάντησε θετικά αναφέροντας «ναι, τα πληρώματα κατεβαίνουν στην στεριά για ξεκούραση και ψυχαγωγία, αφού όπως αντιλαμβάνεστε έχουν ουσιαστικά τεθεί σε καραντίνα αρκετών ημερών επί του πλοίου με τη άφιξή τους στην Κύπρο και δεν έχουν παρουσιάσει συμπτώματα.  Επίσης, υπάρχουν ειδικές διευκολύνσεις για την αλλαγή/αντικατάσταση πληρωμάτων πλοίων και τον επαναπατρισμό τους και αυτοί που αφικνούνται στην Κύπρου αεροπορικώς και είναι πληρώματα πλοίων ακολουθούν όλες τις οδηγίες και πρωτόκολλα του Υπουργείου Υγείας».

Τα 9 κρουαζιερόπλοια υπό κανονικές συνθήκες και σε πλήρη λειτουργία έχουν πλήρωμα πέραν των 800  με 1.000 ατόμων, αναλόγως του μεγέθους και της επιβατικής μεταφορικής ικανότητάς τους.  Κατά τη διάρκεια του παροπλισμού τους στο αγκυροβόλιο Μονής διατηρούν μόνο πλήρωμα ασφαλείας το οποίο κυμαίνεται από 95 μέχρι 150 άτομα αναλόγως μεγέθους του πλοίου.

Μέχρι πότε υπολογίζεται ότι θα κρατήσει ο ελλιμενισμός;

Πάνω σε αυτό, ο κ. Αγαθοκλέους αναφέρει πως «στο παρόν στάδιο έχουν δηλώσει τα πλείστα εκ των 9 κρουαζιερόπλοιων ημερομηνία αναχώρησης τον Ιανουάριο του 2021, όμως αυτή η ημερομηνία ενδεχομένως να τροποποιηθεί και δη να μεταφερθεί σε μεταγενέστερο στάδιο».  Συνέχισε προσθέτοντας πως «η τελική ημερομηνία αναχώρησής τους από την Κύπρο θα είναι αυτή που θα σημάνει αρχικά τον τερματισμό του παροπλισμού τους και κατ’ επέκταση την επαναδραστηριοποίηση του τομέα κρουαζιέρων διεθνώς, επαναδραστηριοποίηση η οποία όπως είναι αντιληπτό είναι άμεσα συνυφασμένη με την εξέλιξη και πορεία της πανδημίας».

Εντούτοις, ο κ. Αγαθοκλέους στάθηκε στο γεγονός πως η επαναλειτουργία του τομέα των κρουαζιέρων είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, το οποίο δεν μπορεί να συγκριθεί με τα αεροπορικά δρομολόγια, αφού όπως εξήγησε «για να καταστεί εφικτή μία κρουαζιέρα πέραν της προετοιμασίας του ίδιου του κρουαζιερόπλοιου, θα πρέπει να ξεπεραστούν διάφορα εμπόδια όπως η επιλογή προορισμών σε διάφορες χώρες ενός δρομολόγιου κρουαζιερόπλοιου, προορισμοί οι οποίοι θα έχουν πολύ καλή επιδημιολογική εικόνα και πέραν αυτών χρειάζεται επίσης αρκετός χρόνος για να προωθηθεί το δρομολόγιο κρουαζιέρας στην αγορά, έχοντας όμως παράλληλα και τη δυσκολία να ξεπεραστεί ο αρνητικός ψυχολογικός παράγοντας και η φοβία που έχει δημιουργηθεί στο ευρύ κοινό για τις κρουαζιέρες αφενός έχοντας κατά νου τα αρνητικά συμβάντα των κρουαζιερόπλοιων κατά την έναρξη της πανδημίας και αφετέρου του «εγκλεισμού» και της συνύπαρξης για αρκετές ημέρες πολλών ατόμων/επιβατών σε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.