Φόρμα αναζήτησης

Πάρκο Αθαλάσσας: Το Τμήμα Πολεοδομίας υπαναχώρησε στην κατασκευή δρόμου

Ανέκαθεν η κατασκευή του συνδετηρίου δρόμου στην Αγλαντζιά με τον δρόμο του φυτωρίου ξεσήκωνε αντιδράσεις. Έτσι και τώρα με τη δημοσιοποίηση των επικαιροποιημένων σχεδίων του πολεοδομικού έργου, το οποίο προγραμματίζεται να ξεκινήσει τέλος του 2021, προκλήθηκε κύμα αντιδράσεων.

Ο μεγάλος φόβος όσων διαφωνούν και δη των περιβαλλοντικών οργανώσεων, οι οποίες συνασπίστηκαν και ανέλαβαν πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών, είναι πως το συγκεκριμένο οδικό έργο θα διασχίζει το Εθνικό Δασικό Πάρκο Αθαλάσσας, κάτι που θεωρούν εγκληματικό διότι θα διοχετεύει μεγάλο κυκλοφοριακό όγκο στο δάσος και θα διχοτομήσει το πάρκο. Καλούν δήμο και Πολεοδομία να μην καταπατήσουν για άλλη μία φορά τη φύση και να ανακαλέσουν τις αποφάσεις τους σεβόμενοι το πάρκο. Αναφέρουν πως από το 1960 μέχρι σήμερα το πάρκο έχει απολέσει το 40% του αρχικού εδάφους του.

Να σημειώσουμε πως εάν κάτι αποτελεί νίκη του Δήμου Αγλαντζιάς για το συγκεκριμένο έργο είναι η ανατροπή των σχεδίων της Πολεοδομίας για σύνδεση και με τη λεωφόρο Λάρνακος, κάτι που θα σήμαινε πως ο δρόμος θα περνούσε μέσω του Πάρκου Ακαδημίας. Στην επόμενη αναθεώρηση του Τοπικού Σχεδίου Λευκωσίας θα αφαιρεθεί η πρόνοια αυτή.

Το οδικό έργο πρωταρχικής σημασίας, ενταγμένο στο τοπικό σχέδιο από το 1990, με βάση τα επικαιροποιημένα σχέδια της Πολεοδομίας θα συνδέει τη λεωφόρο Αγλαντζιάς με την Αγίου Γεωργίου (δρόμος Φυτωρίου) παρά την είσοδο της Λευκωσίας μέσω της πρώην Ακαδημίας, νυν Γλαύκου Κληρίδη. Το μεγαλύτερο μέρος του (λεωφ. Ακαδημίας) είναι ήδη κατασκευασμένο από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 και αυτό που απομένει είναι η σύνδεσή του από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο ΡΙΚ μέχρι τη Φυτωρίου. Θα περάσει δίπλα από το Ινστιτούτο Κύπρου (πρώην ΑΤΙ) και από το Ινστιτούτο Γεωργικών Ερευνών και θα καταλήξει στη Φυτωρίου. Ο δρόμος που θα κατασκευαστεί είναι μήκους 1.090 μέτρων.

Στο σημείωμα της Πολεοδομίας που συνοδεύει τα σχέδια αναφέρεται πως ο λόγος που έως σήμερα δεν κατασκευάστηκε το νοτιότερο τμήμα του δρόμου ήταν οι ενστάσεις που εγείρονταν, τόσο από δημότες όσο και από τον ίδιο το δήμο, οι οποίες επικεντρώνονταν κυρίως στον επηρεασμό της δασικής γης και αριθμού υφιστάμενων δέντρων. Σημειώνεται επίσης πως για την άμβλυνση των περιβαλλοντικών θεμάτων που κατά καιρούς εγείρονταν μελετήθηκαν διάφορες λύσεις, μεταξύ των οποίων και η υπογειοποίηση του δρόμου, η οποία στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε, για τεχνικούς, περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς και οικονομικούς λόγους. Στο σχέδιο διαλαμβάνονται τρεις συνολικά λωρίδες για τη διακίνηση οχημάτων, μία σε κάθε κατεύθυνση και μία για την εξυπηρέτηση των δεξιόστροφων κινήσεων, με συνολικό πλάτος δρόμου τα 12 μέτρα.

Κατά τον σχεδιασμό, τονίζει η Πολεοδομία, καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια για τον μικρότερο επηρεασμό δέντρων, πράγμα που θεωρεί ότι έχει επιτευχθεί αφού ο αριθμός των δέντρων που επηρεάζονται περιορίστηκε στα 31, τα οποία προτάθηκε να αντικατασταθούν σε πολλαπλάσιο αριθμό. Επίσης θα γίνει προσπάθεια χωροθέτησης πεζοδρομίου και ποδηλατόδρομου στην ανατολική πλευρά του δρόμου, ανάμεσα από τα υφιστάμενα δέντρα. Στο μεταξύ το Τμήμα Πολεοδομίας είναι στη διάθεση του Τμήματος Περιβάλλοντος για να επικαιροποιήσει τη μελέτη προκαταρκτικής έκθεσης επιπτώσεων στο περιβάλλον από την κατασκευή του δρόμου.

Έγιναν εξάλλου αποδεκτά τα αιτήματα του Δήμου Αγλαντζιάς για απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από τον δρόμο.

Ποια οφέλη βλέπει η Πολεοδομία από το έργο

Η δημόσια παρουσίαση του έργου είχε προγραμματιστεί για τον Απρίλιο, αλλά λόγω πανδημίας θα γίνει μελλοντικά.

Το συνολικό μήκος του δρόμου που θα κατασκευαστεί ανέρχεται στα 1.090 μέτρα. Μήκος 650 μέτρων αφορά την προέκταση της λεωφόρου Γλ. Κληρίδη (πρώην Ακαδημίας). Από αυτά, 390 μέτρα αφορούν ήδη κατασκευασμένο δρόμο που ήδη χρησιμοποιείται από οχήματα για την εξυπηρέτηση του Γαλλοκυπριακού Σχολείου και του Ινστιτούτου Γεωργικών Ερευνών. Τα υπόλοιπα 260 μέτρα αποτελούν νέα χάραξη. Μήκος 440 μέτρων αφορά εργασίες στη Φυτωρίου. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των οχημάτων που θα διακινούνται στον δρόμο αυτό θα φθάσει τα 10.000 ανά ημέρα. Το προκαταρκτικό κόστος κατασκευής εκτιμήθηκε στα 2,5 εκατ. ευρώ.

Το Τμήμα Πολεοδομίας θεωρεί την κατασκευή του δρόμου πολύ σημαντική για την είσοδο της πόλης, όπως προκύπτει και από τις κυκλοφοριακές μελέτες. Σημαντικότερα οφέλη θεωρούνται: Πρώτον η κυκλοφοριακή σύνδεση των βορειοανατολικών περιοχών της Λευκωσίας (Καϊμακλί, Παλλουριώτισσα, Αγλαντζιά) προς τα νότια (περιοχή Λατσιών, Γερίου), χωρίς να απαιτείται η όδευση από το κέντρο της πόλης. Δεύτερον η άμβλυνση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην είσοδο της πόλης της Λευκωσίας και η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας της λεωφόρου Λεμεσού και ιδιαίτερα της συμβολής της με τη λεωφόρο Αθαλάσσας, όπου παρατηρείται καθημερινά ιδιαίτερο πρόβλημα. Τρίτον η καλύτερη κυκλοφοριακή σύνδεση βασικών λειτουργιών της πόλης με το ευρύτερο οδικό δίκτυο, π.χ. Γενικό Νοσοκομείο, Αρχηγείο Αστυνομίας, ΓΕΕΦ, Συνεδριακό Κέντρο, Ξενοδοχειακή Σχολή, Δημοσιογραφική Εστία, ΚΕΜΑ κ.λπ. Τέταρτον σύνδεση των υφιστάμενων δικτύων ποδηλατόδρομων μεταξύ τους.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.