Φόρμα αναζήτησης

Πάνε ολομέλεια τα τετράμηνα- Περνά η πρόταση του ΔΗΚΟ

Τρέχουν να… προλάβουν τον χρόνο σε σχέση με την εφαρμογή του θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο από τη νέα σχολική χρονιά. Στο παρά πέντε του κλεισίματος της Βουλής, στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας διεξήχθη άλλη μια πολύωρη συζήτηση για να καταλήξουν τελικά –Υπουργείο Παιδείας και βουλευτές– ότι την Παρασκευή μεταφέρεται στην ολομέλεια η πρόταση του βουλευτή του ΔΗΚΟ Πανίκου Λεωνίδου. Την πρόταση του ΔΗΚΟ στηρίζουν οι οργανωμένοι γονείς μέσης εκπαίδευσης, ενώ η ΟΕΛΜΕΚ εκ πρώτης όψεως δεν την απορρίπτει, όπως φάνηκε κατά τη συζήτηση. Τον τελευταίο, ωστόσο, λόγο τον έχουν τα συλλογικά όργανα της οργάνωσης ενώ προς το παρόν δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο η οργάνωση να προχωρήσει σε μέτρα, τον Δεκέμβριο.
Από τα πολιτικά κόμματα, το ΑΚΕΛ έχει διαφωνήσει και εμμένει στη δική του πρόταση, που αφορά την κατάργηση των τετραμήνων. Η πρόταση του ΑΚΕΛ οδηγείται επίσης στην ολομέλεια της Παρασκευής. Εξ όσων διεφάνη πάντως από τη χθεσινή συζήτηση, τα πολιτικά κόμματα αναμένεται να στηρίξουν την πρόταση του κ. Λεωνίδου την οποία βλέπει θετικά και το Υπουργείο Παιδείας. Στη Βουλή παρευρέθηκε και ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Χαμπιαούρης ο οποίος μετέφερε τη θετική θέση της κυβέρνησης επί της πρότασης Λεωνίδου, εκτιμώντας ότι η συγκεκριμένη πρόταση συνάδει με τη φιλοσοφία των τετραμήνων. Όπως είπε ο κ. Χαμπιαούρης «είναι μια πρόταση η οποία συνάδει ως επί το πλείστον με τη φιλοσοφία των τετραμήνων», για να σημειώσει ότι θεωρεί πως μέσα από τον διάλογο που έχει γίνει «ως Υπουργείο Παιδείας έχουμε δώσει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που έχουν τεθεί». Από τη χθεσινή συνεδρία δεν έλειψαν οι συγκρούσεις ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι τόνοι ανέβηκαν με τον κ. Λεωνίδου, ο οποίος δεχόταν καταιγισμό ερωτήσεων επί των εισηγήσεών του, να προειδοποιεί ότι «θα αποσύρει την πρότασή του».

Τα αγκάθια

Παρά την τρίωρη συζήτηση και την «κλειστή» ακολούθως συνεδρία μεταξύ του υπουργού Υγείας και των βουλευτών μελών της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας δεν επιτεύχθηκε, όπως πληροφορείται ο «Π», συμφωνία σε συγκεκριμένα σημεία της πρότασης του ΔΗΚΟ, για τα οποία τα κόμματα θα κληθούν να τοποθετηθούν στην ολομέλεια της Παρασκευής. Πιο συγκεκριμένα εξακολουθεί να υπάρχει διάσταση απόψεων σε ό,τι αφορά:
-Tην έναρξη του θεσμού των τετράμηνων εξετάσεων στο γυμνάσιο. Ως γνωστό η στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται η εισαγωγή των τετραμήνων τη σχολική χρονιά 2019-2020 στην Α’ και τη Β’ τάξη λυκείου και στις τεχνικές σχολές. Ο θεσμός επεκτείνεται το 2020-2021 στη Γ’ λυκείου ενώ τη σχολική χρονιά 2021- 2022 εισάγονται οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις τετραμήνων στις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Η δε πρόταση Λεωνίδου αναφέρεται στην έναρξη του θεσμού από την Α’ λυκείου ώστε σε βάθος τριετίας να εφαρμοστεί στην Γ’ λυκείου.

-Το ποσοστό που θα λαμβάνει ο κάθε τομέας αξιολόγησης. Η πρόταση του υπουργείου αναφέρεται σε αξιολόγηση του μαθητή σε ποσοστό 40% στα γραπτά και 60% στα προφορικά. Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ προτείνει πριν το μεγάλο διαγώνισμα να γίνεται μια άσκηση (γραπτή και προειδοποιημένη) η οποία θα δίνει το 10% της συνολικής βαθμολογίας των μαθητών/τριών. Η πρόταση δίνει 30% στο τελικό διαγώνισμα (επίσης προειδοποιημένο) και 60% στην προφορική αξιολόγηση του μαθητή/τριας.

-Ένα άλλο ζήτημα το οποίο συζητήθηκε εκτενώς, κατά τη χθεσινή συνεδρία της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, είναι κατά πόσο τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά κατά την περίοδο των εξετάσεων. Και σε αυτό το ζήτημα διίστανται οι απόψεις. Η ΟΕΛΜΕΚ για παράδειγμα θεωρεί ότι οι εξετάσεις θα πρέπει να έχουν διάρκεια μιάμισης βδομάδας (μέρα παρά μέρα να γίνεται η εξέταση των μαθημάτων) και όσοι μαθητές επιθυμούν την προηγούμενη της εξέτασης να μεταβαίνουν στο σχολείο προαιρετικά. Το Υπουργείο Παιδείας στην πρότασή του προβλέπει όπως κατά την περίοδο των εξετάσεων τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά ενώ η πρόταση του ΔΗΚΟ λέει ότι κατά την περίοδο των κεντρικών δοκιμίων αξιολόγησης διεξάγονται κανονικά τα μαθήματα, πλην της μέρας διεξαγωγής τους.