Φόρμα αναζήτησης

Παγκύπριες Εξετάσεις: Το γραπτό ήταν… λάθος

Συνεχίστηκαν και χθες οι αντιδράσεις για το δοκίμιο της Φυσικής, με τους μαθητές να είναι ανάστατοι και πλήρως απογοητευμένοι. Καθηγητές Φυσικής κάνουν λόγο για εξαιρετικά δύσκολο γραπτό, ενώ ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου μίλησε για «υπερβολικό βαθμό δυσκολίας» και για… λάθος! Προβληματίζει την ίδια ώρα και το γεγονός ότι σχεδόν κάθε χρονιά εκφράζονται παράπονα για το δοκίμιο της Φυσικής. Μάλιστα, το δοκίμιο της Φυσικής πριν δύο χρόνια (2018) είχε φτάσει μέχρι την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας…

Λάθος!

Μιλώντας στον «Π», ο υπουργός Παιδείας είπε πως σε όλους τους θεματοθέτες δόθηκαν οδηγίες όπως ακολουθήσουν τις διαδικασίες που γίνονται πάντα κατά τις παγκύπριες εξετάσεις. «Ο βαθμός δυσκολίας του δοκιμίου ήταν αδικαιολόγητα υψηλός», είπε, για να προσθέσει ότι οι θεματοθέτες λειτούργησαν με τρόπο αντίθετο των κατευθύνσεων που δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως το γραπτό ήταν μεγάλο σε έκταση, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνει τους μαθητές. «Ήτανε λάθος», τόνισε χαρακτηριστικά.

Σημείωσε πως οι αντιδράσεις από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς έχουν έρθει ενώπιόν του και πως έχει ήδη δώσει οδηγίες σε σχέση με τη διόρθωση των γραπτών, ώστε να μην επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό ο γενικός βαθμός των μαθητών. Σημείωσε επιπρόσθετα ότι προχώρησε σε νέες οδηγίες προς τους θεματοθέτες και τους εμπλεκομένους, ώστε να μην συμβεί παρόμοιο σκηνικό στα μαθήματα που έχουν απομείνει.

Οι οργανωμένοι γονείς έχουν ήδη αποστείλει επιστολή στον κ. Προδρόμου, ο οποίος χθες τους απάντησε γραπτώς. «Υπήρξε πραγματικά έντονος προβληματισμός και στο υπουργείο, αφού ο βαθμός δυσκολίας ήταν δυσανάλογα αυξημένος, αντίθετα μάλιστα από τις γενικές κατευθύνσεις που είχαν δοθεί, ιδιαίτερα για τη φετινή σχολική χρονιά», αναφέρει ο υπουργός, εκφράζοντας τη λύπη του για «αυτή τη μεμονωμένη αβλεψία στο πλαίσιο μιας εξεταστικής διαδικασίας η οποία μέχρι τώρα εξελίσσεται άψογα».

Ο υπουργός ενημερώνει παράλληλα τους οργανωμένους γονείς ότι η διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης έχει λάβει οδηγίες ώστε να ληφθούν μέτρα αποκατάστασης στον βαθμό που αυτό είναι δυνατό. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει, θα καταβληθεί προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το όλο ζήτημα, στο μέτρο του δυνατού, κατά τη διαδικασία της διόρθωσης και της βαθμολόγησης των γραπτών.

Σε σχέση με τις αναφορές ότι σχεδόν κάθε χρόνο προκαλούνται αντιδράσεις από τον βαθμό δυσκολίας του δοκιμίου της Φυσικής, είπε πως είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να εξεταστεί.

Γεμάτο ασάφειες

Καθηγήτρια Φυσικής η οποία επικοινώνησε με τον «Π» αναφέρθηκε ενδελεχώς στο δοκίμιο, σημειώνοντας πως δεν υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία των ασκήσεων. Τόσο στο Α όσο και στο Β μέρος η δυσκολία ήταν η ίδια, είπε, για να προσθέσει πως οι πιο αδύνατοι μαθητές δεν μπορούσαν να απαντήσουν κανένα ερώτημα. Ανέφερε ότι από το γραπτό απουσίαζαν σημαντικά κεφάλαια, ενώ υπήρχε μεγάλος αριθμός ασκήσεων από ένα συγκεκριμένο κεφάλαιο. Τα σχήματα, πρόσθεσε, ήταν ασαφή «και μπέρδευαν τους μαθητές», ενώ η εκφώνηση των ασκήσεων, εκτός από μεγάλη ήταν και ελλιπής. «Οι ασκήσεις ήταν πολύ δύσκολες για τους μαθητές γιατί δεν τις είχαν διδαχθεί με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα», είπε, για να προσθέσει ότι σε αυτό υπήρχε αντιγραμμένη άσκηση από εξεταστικό δοκίμιο των A-levels physics. «Τα ερωτήματα εκεί όμως ήταν διαβαθμισμένα και υποβοηθούσαν τη λύση, κάτι που δεν συνέβαινε με το δοκίμιο των παγκύπριων εξετάσεων», σημείωσε. Ανέφερε επιπρόσθετα ότι όλα τα ερωτήματα ήταν κακώς διατυπωμένα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να γράφουν μέχρι το τελευταίο λεπτό, χωρίς να γνωρίζουν εάν αυτά που απαντούσαν ανταποκρίνονταν σε αυτά που ζητούσε η άσκηση.

Γονέας, που επίσης επικοινώνησε με τον «Π», διερωτήθηκε ποιο είναι το σκεπτικό των θεματοθετών όταν αποφασίζουν να εξετάσουν τους μαθητές σε τόσο δύσκολες ασκήσεις που δεν έχουν καν διδαχθεί στην τάξη. «Τι προσπαθούν να πετύχουν; Μήπως να αποτρέψουν τους μαθητές να επιλέγουν αυτό το μάθημα; Ή επιχειρούν να πείσουν μαθητές και γονείς πως εάν δεν στείλουν το παιδί τους στο σωστό φροντιστήριο δεν θα μπορέσει να αγγίξει άσκηση στο γραπτό;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το θέμα, ως γνωστόν, ήγειρε στον υπουργό Παιδείας Πρόδρομο Προδρόμου μέσω επιστολής της και η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών, η οποία έκανε λόγο για εξαιρετικά υψηλό επίπεδο δυσκολίας, χαρακτηρίζοντάς το απαράδεκτο. «Από τη στιγμή που θέλουμε να μιλάμε για δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, οι παγκύπριες εξετάσεις, και ιδίως μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, οφείλουν να είναι ως προς το περιεχόμενο και το ύφος σωστά διατυπωμένες, ώστε κάθε μαθητής να μπορεί χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που αποκόμισε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά και την κριτική του σκέψη να αντεπεξέλθει στο γραπτό», αναφέρει το οργανωμένο κίνημα των μαθητών. Οι μαθητές ζήτησαν από τον υπουργό να παρέμβει ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα πληγούν οι βαθμολογίες των μαθητών.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.