Φόρμα αναζήτησης

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας – «Βιώσιμη ναυτιλία για έναν βιώσιμο πλανήτη»



Την προσήλωση της κυπριακής ναυτιλίας στην αειφόρο ανάπτυξη και στην ανάληψη πρωτοβουλιών για μια πιο κοινωνικά υπεύθυνη ναυτιλιακή βιομηχανία τόνισε σήμερα το αρμόδιο Υφυπουργείο σε ανακοίνωσή του με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας η οποία εστιάζεται στη θεματική «Βιώσιμη Ναυτιλία για ένα βιώσιμο πλανήτη».

Προς το σκοπό αυτό, το εν λόγω Υφυπουργείο επεξεργάζεται σειρά περιβαλλοντικών κινήτρων, με γνώμονα την επιβράβευση των εταιριών που λαμβάνουν ενεργά μέτρα για τη μετάβαση σε ένα περιβάλλον με μηδενικές ανθρακούχες εκπομπές.

Τα κίνητρα αυτά θα λάβουν τη μορφή έκπτωσης στον φόρο χωρητικότητας για πλοία που καταδεικνύουν περαιτέρω μειώσεις του επιτευχθέντος Σχεδιαστικού Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης (Energy Efficiency Design Index – EEDI), από τις μειώσεις που απαιτεί η διεθνής Σύμβαση MARPOL ή μειώσεις της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων σε δύο διαδοχικές ετήσιες περιόδους αναφοράς που συλλέγονται στα πλαίσια του συστήματος συλλογής δεδομένων (Data Collection System) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας πιστεύοντας πως η αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών και της ναυτιλιακής βιομηχανίας, βρίσκεται στο επίκεντρο της διασφάλισης ενός αειφόρου και βιώσιμου μέλλοντος για τη ναυτιλία, επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω την ενεργή παρουσία της Κύπρου στη διαμόρφωση νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου, που στοχεύει στην αειφόρο ανάπτυξη του τομέα και στην προστασία των δικαιωμάτων και την ευημερία των ναυτικών, τους οποίους η πανδημία του κορωνοϊού έφερε σε δυσμενή θέση αφού οι αλλαγές πληρώματος και ο επαναπατρισμός τους κατέστη δύσκολος έως αδύνατος.

Παρόλα αυτά, η Κύπρος, εφαρμόζοντας αριθμό πρακτικών μέτρων κατάφερε από τον Μάιο να καταστήσει εφικτή την αλλαγή πληρωμάτων στα πλοία, επαναπατρίζοντας 5000 ναυτικούς.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας συνεχίζει αναφέροντας πως οι όποιες μελλοντικές νομοθετικές ενωσιακές πρωτοβουλίες θα πρέπει να αναληφθούν, πρέπει να αναληφθούν σε παγκόσμιο επίπεδο αφού η προώθηση περιφερειακών ρυθμίσεων θα θέσει την ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση την κυπριακή ναυτιλία σε μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κέντρα.

Με βάση τα πιο πάνω, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης επισήμανε ότι η επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ ενός περιβαλλοντικά αειφόρου αλλά συνάμα ενός οικονομικά βιώσιμου πλαισίου που θα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα του τομέα, αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σήμερα.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.