Φόρμα αναζήτησης

Οι παγίδες και τα μυστικά της τετράτροχης μοτοσικλέτας



Το νέο σοβαρό ατύχημα που έγινε χθες στην περιοχή  «Κακοσκάλι», πλησίον του Blue Lagoon στην Πάφο, επανάφερε στην επικαιρότητα διάφορα ζητήματα που προκύπτουν αναφορικά με τις τετράτροχες μοτοσικλέτες – κυρίως το ερώτημα: μπορεί ο οποιοσδήποτε κάτοχος άδειας αυτοκινήτου να οδηγεί και τετράτροχη; Επιπρόσθετα, τίθεται και το ερώτημα σε σχέση με το εάν κάποιος που οδηγεί δίκυκλη μοτοσικλέτα είναι σε θέση να οδηγεί με ασφάλεια τετράτροχη, χωρίς επιπρόσθετη εκπαίδευση/μαθήματα.

Για το θέμα, ο politis.com.cy μίλησε με έναν εκπαιδευτή μοτοσικλετιστών και έναν μηχανικό – πωλητή δίκυκλων και τετράτροχων μοτοσικλετών.

Άλλο δίκυκλη, άλλο τετράτροχη

Σύμφωνα με τον εκπαιδευτή αναβατών στην Κύπρο και το εξωτερικό, Χ. Τζ. (ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος), οποιοσδήποτε κατέχει άδεια αυτοκινήτου και είναι 18 ετών και πάνω, μπορεί να οδηγεί τετράτροχη μοτοσικλετα. Απλώς, εξήγησε, συνήθως λόγω απειρίας όσοι δοκιμάζουν τις τετράτροχες δεν αντιλαμβάνονται πως διαφέρουν κατά πολύ τόσο από τις δίκυκλες μοτοσικλέτες όσο και από τα αυτοκίνητα, σε ότι αφορά την οδήγηση, τις ισορροπίες κλπ. «Οι τετράτροχες δεν είναι για όλους. Ξεκινάμε από αυτό. Επιπλέον ο οδηγός μιας τετράτροχης δεν καλύπτεται από ασφάλεια, όπου είναι επίσης σημαντικό. Η τετράτροχη θέλει ιδιαίτερο χειρισμό, ιδιαίτερα την ώρα που θα στρίψει ο αναβάτης. Ως εκ τούτου, αν και δεν γίνονται ειδικά μαθήματα, ο οδηγός της θα πρέπει να είναι καλός γνώστης της τετράτροχης ώστε να μπορεί να την ελέγξει. Ακόμη κι εγώ που οδηγώ σχεδόν 50 χρόνια μηχανή, και περίπου 25 τετράτροχη, πολλές φορές χάνω τον έλεγχο. Άρα, η όποια εμπειρία δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη. Δεν μπορεί κάποιος επειδή οδηγεί δίκυκλη να θεωρεί ότι είναι έμπειρος και στην τετράτροχη, διότι το οδήγημα τους ουδεμία σχέση έχει» συμπλήρωσε.

Το μυστικό είναι στο τιμόνι

Από την πλευρά του ο Μ.Χ., με εμπειρία μισό σχεδόν αιώνα στις μηχανές, σημείωσε πως η μεγαλύτερη διαφορά της τετράτροχης μοτοσικλέτας από την δίκυκλη, είναι το πως στρίβεις το τιμόνι. «Όταν οδηγείς μια μοτοσικλέτα δίκυκλη, την ώρα που στρίβεις το τιμόνι στρίβει ολόκληρος ο σκελετός της μοτοσικλέτας, εν αντιθέσει με την τετράτροχη που απαγορεύεται να τρέχεις εάν δεν είσαι επαγγελματίας αναβάτης, διότι κατά την ώρα του στριψίματος, την κλίση παίρνει μόνο το τιμόνι και όχι ολόκληρη η μηχανή. Με απλά λόγια, μπορεί εσύ να την στρίψεις απότομα και να μην ακολουθήσει η μοτοσικλέτα, οπότε χάνεις αυτόματα και τον έλεγχο της. Στο πίσω μέρος της τετράτροχης, την ώρα που στρίβεις, υπάρχει ειδικό εξάρτημα που βοηθά ώστε να κρατά κι ο οδηγός την ισορροπία του, γιατί συνήθως οι οδηγοί την στρίβουν στους δύο τροχούς. Άρα, αν κάποιος τρέχει -ειδικά σε στενούς δρόμους- τότε εύκολα χάνεται ο έλεγχος» πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει τους προβληματικούς δρόμους και διαδρομές, που πολλές φορές -σε συνάρτηση και με άλλα προβλήματα στο οδικό δίκτυο- δημιουργούν τεράστια προβλήματα στους οδηγούς οχημάτων.

[Φωτογραφία αρχείου]

«Όταν οδηγείς με χαμηλή ταχύτητα, δεν υπάρχει κίνδυνος», απαντά ο δ/ντής Τμ. Δασών για Κακοσκάλι στον Ακάμα (ηχητικό)

Τροχαίο στον Ακάμα – Στο ίδιο σημείο που πέρσι έχασε τη ζωή του ζευγάρι Ρώσων

Μύδρους κατά κρατικών υπηρεσιών από Δήμαρχο Π. Χρυσοχούς: «Ξέχασαν» το στηθαίο ασφαλείας και τη διαπλάτυνση στο Κακοσκάλι

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.