Φόρμα αναζήτησης

Οι νικητές μαθητές του διαγωνισμού για την Επιστήμη της Μετεωρολογίας

Τα πρώτα βραβεία στον διαγωνισμό συγγραφής ερευνητικής εργασίας για την Επιστήμη της Μετεωρολογίας τελετή βράβευσης των μαθητών/μαθητριών δόθηκαν στους διακριθέντες μαθητές και μαθήτριες σε τελετή βράβευσης την περασμένη Πέμπτη.

Σύμφωνα με ανακοίνωση από το ΓΤΠ, ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (Επιθεώρησης Φυσικής) και τον Μετεωρολογικό Σύνδεσμο Κύπρου για 13η συνεχή χρονιά και είναι αφιερωμένος στη μνήμη της Μαρίας Πογιατζή, που έχασε τη ζωή της στο τραγικό αεροπορικό δυστύχημα, τον Αύγουστο του 2005.

Ο διαγωνισμός έχει σκοπό να φέρει σε επαφή και να εξοικειώσει τους μαθητές που φοιτούν σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με τις επιστημονικές/ερευνητικές διαδικασίες και ταυτόχρονα να προωθήσει την εδραίωση περιβαλλοντικής συνείδησης και την ανάπτυξη περιβαλλοντικής κουλτούρας σε συνεργασία με φορείς από την κοινότητα.

Το θέμα του διαγωνισμού για την φετινή σχολική χρονιά ήταν: «Φωτογραφίες από ένα εντυπωσιακό ατμοσφαιρικό/μετεωρολογικό φαινόμενο που παρατηρήθηκε στην Κύπρο. Ανάλυση και επεξήγησή του».

Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν δεκαπέντε ομάδες στην κατηγορία των Γυμνασίων και εννιά ομάδες στην κατηγορία των Λυκείων και Τεχνικών Σχολών. Οι ομάδες μελέτησαν διάφορα ατμοσφαιρικά/μετεωρολογικά φαινόμενα που παρατηρήθηκαν στην Κύπρο, όπως καταιγίδες, ανεμοστρόβιλους, υδροστρόβιλους, χιονόπτωση, αστραπές, κεραυνούς, σκόνη στην ατμόσφαιρα κ.α.

Στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση ο Διευθυντής του Τμήματος Μετεωρολογίας δρ Κλεάνθης Νικολαΐδης αναφέρθηκε στη σημασία του διαγωνισμού για την καλλιέργεια των ερευνητικών δεξιοτήτων των μαθητών και σημείωσε το ψηλό επίπεδο των εργασιών που υποβλήθηκαν.

Ο Επαρχιακός Επιθεωρητής Λευκωσίας Αντρέας Παπαστυλιανού μετέφερε τον χαιρετισμό του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Χαμπιαούρη, ο οποίος τονίζει ότι τέτοιοι διαγωνισμοί είναι απαραίτητοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να μπορέσουν οι μαθητές και μαθήτριες να ενισχύσουν τη δημιουργικότητά τους, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να καλλιεργήσουν τις ερευνητικές τους δεξιότητες.

ΚΥΠΕ