Φόρμα αναζήτησης

Ο πρόεδρος του Philips Φ. Κωνσταντίνου στον «Π»: «Nα βάλουμε σφραγίδα στην έρευνα και τη διδασκαλία»

Τη σφραγίδα του στον χώρο της διδασκαλίας και της έρευνας σε παγκόσμιο επίπεδο οραματίζεται ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Philips University, Φίλιππος Κωνσταντίνου. Σε συνέντευξή του στον «Π», αναλύει το όραμά του για το πανεπιστήμιο, την πορεία του στον χρόνο, όταν εξελίχθηκε από ίδρυμα σε πανεπιστήμιο, την προσφορά σε αυτό που ονομάζεται ποιοτική εκπαίδευση, αλλά και τους στόχους για το μέλλον, αφού, όπως αναφέρει ο κύριος Κωνσταντίνου, «ένας ιδιωτικός οργανισμός επιβιώνει και προοδεύει μόνο αν το κοινό στο οποίο απευθύνεται εκτιμά την προσφορά του».

Πώς προέκυψε η δημιουργία των εκπαιδευτηρίων Φίλιπς;

Η ίδρυση ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος θεωρείται ένα άκρως δύσκολο εγχείρημα. Φτάνει να αναλογιστεί κανείς τις ευρύτερες διαστάσεις σε απαιτήσεις κι ανάγκες, όπως γη, κτηριακές εγκαταστάσεις, κεφάλαιο, εξοπλισμό, στελέχωση, εξεύρεση φοιτητών, ύλη, βιβλιοθήκες, πληροφορική, αθλοπαιδιές, γραφειοκρατία με τις αρχές κ.λπ. Πρόκειται όμως για μια προσφορά πολύ υψηλή και ευγενική στην κοινωνία μας. Τούτο μπορεί πιο εύκολα να γίνει αντιληπτό αν ληφθεί υπόψη η απουσία οποιασδήποτε οικονομικής υποστήριξης της ιδιωτικής εκπαίδευσης από το κράτος, σε αντίθεσή με τη δημόσια εκπαίδευση που απορροφά ένα μεγάλο μέρος των κρατικών προϋπολογισμών. Κάτω από αυτές τις συνθήκες ιδρύθηκε το 1978 το Philips College με τη συνεργασία μιας ομάδας εκλεκτών επιστημόνων, μεταξύ των οποίων ήταν ο Garry Fowler, τότε υπουργός Παιδείας της Μεγάλης Βρετανίας, ο μακαριστός δρ Ιωάννης Κουτσάκος, ο οποίος διετέλεσε διευθυντής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και πρόεδρος του Πανεπιστημίου Κύπρου, και άλλοι εκλεκτοί, με στόχο την προσφορά ποιοτικής εκπαίδευσης. Στα χρόνια που πέρασαν, το Philips College κατόρθωσε να καταξιωθεί και να επιβληθεί στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να τύχει διεθνούς αναγνώρισης. Από το 1981 το Philips College άρχισε να στέλνει φοιτητές για μετεγγραφή και μεταπτυχιακές σπουδές σε βρετανικά και αμερικάνικα πανεπιστήμια. Το 1996 ιδρύσαμε και το πρώτο ολοήμερο σχολείο μέσης εκπαίδευσης με την ονομασία Ευρωπαϊκή Ελληνική Σχολή Φίλιπς, με έμφαση την καλλιέργεια του ευρωπαϊκού πνεύματος, εκμάθηση και καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής και κυπριακής Ιστορίας, την εφαρμογή των ελληνικών αξιών και των χριστιανικών αρετών και της ελληνικής παράδοσης.

Πώς καθορίζεται αυτό που ονομάζετε «καλλιέργεια ευρωπαϊκού πνεύματος»;

Παντού όπου δεσπόζει το ευρωπαϊκό πνεύμα βλέπει κανείς να εμφανίζεται το μέγιστο των αναγκών, το μέγιστο της εργασίας, το μέγιστο της απόδοσης, το μέγιστο της φιλοδοξίας, το μέγιστο της ισχύος, το μέγιστο της εξωτερικής φύσης, το μέγιστο των σχέσεων και των απαλλαγών. Αυτό το σύνολο των μέγιστων τιμών είναι η Ευρώπη, η εικόνα της Ευρώπης. Εκείνο που είναι σημαντικό, είναι αυτό το μέγιστο να ισχύσει θετικά σε όλους τους τομείς. Η Ευρώπη ορθά απαιτεί από τον Ευρωπαίο νέο να σέβεται τους άλλους, να μπορεί να ζει με τη διαφορετικότητα και να συνεργάζεται εποικοδομητικά. Τα εκπαιδευτήρια Philips ενθαρρύνουν τον μαθητή/φοιτητή να βιώσει τις μεγάλες αξίες που στηρίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση και να εργαστεί με τους άλλους Ευρωπαίους για την κατίσχυση της προόδου, της δικαιοσύνης, της ισότητας, της ευτυχίας, της δημοκρατίας και γενικά της ηθικής στην Ευρώπη μέσα σε συνθήκες ειρήνης, ασφάλειας και ελευθερίας. Εμείς θέλουμε τον νέο να μπορεί να προσφέρει ανάλογα με τις δυνατότητές του, ώστε να μπορέσει η Ευρώπη να του ανταποδώσει μια ποιοτική και άνετη ζωή. Θέλουμε τον νέο να μάθει πρώτα να προσφέρει και μετά υπεύθυνα και με πειθαρχία να απαιτεί και να παίρνει.

Και από τα εκπαιδευτήρια Φίλιπς, πλέον έγιναν Philips University…

Ναι, τo Philips University ιδρύθηκε μετά την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, με αριθμό 88.356 και με ημερομηνία 15 Οκτωβρίου 2019, με αναδρομική ισχύ από τις 5 Φεβρουαρίου 2013. Τα διακριτικά στοιχεία του Philips University είναι η ιδιόκτητη, ολοκληρωμένη πανεπιστημιούπολη, με χωρητικότητα πέραν των 6.000 φοιτητών, στο κέντρο της Λευκωσίας, τα σύγχρονα προγράμματα σπουδών που είναι προσαρμοσμένα στη σύγχρονη εποχή, η φοιτητοκεντρική προσέγγιση, η επιστημονική και επαγγελματική ανέλιξη των φοιτητών του, η εργοδότηση των πτυχιούχων του, τα αριστεία στη διδασκαλία, στην έρευνα και στην προσφορά στην κοινωνία, η στελέχωση με διεθνούς κύρους ακαδημαϊκό / διδακτικό προσωπικό και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις και η υλικοτεχνική υποδομή. Το Philips University, αφού έτυχε με επιτυχία Ιδρυματικής, Τμηματικής και Προγραμματικής Αξιολόγησης και Πιστοποίηση, από τον Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίηση της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης Κύπρου (ΔΙΠΑΕ), εγγράφηκε στο Μητρώο Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, αναγνωρίστηκε και αδειοδοτήθηκε από το κράτος και λειτουργεί με τρεις σχολές, επτά τμήματα και εννέα προγράμματα σπουδών.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες της διοίκησης και του ακαδημαϊκού προσωπικού του πανεπιστημίου;

Επιτρέψτε μου να τονίσω ότι, τόσο η διοίκηση όσο και το ακαδημαϊκό προσωπικό, έχουμε βάλει ψηλά τον πήχη και επιδιώκουμε τη συνεχή αναβάθμιση, τόσο των επιπέδων του πανεπιστημίου όσο και της λειτουργίας του. Μοναδική έγνοια, φροντίδα και προσπάθειά μας είναι το καλό και η πρόοδος των φοιτητών μας. Στόχος μας να καταστεί το Philips University φάρος ποιοτικής εκπαίδευσης, να καταστεί ένα πανεπιστήμιο το οποίο θα προσφέρει τα πλουσιότερα προγράμματα έτσι όπως τα ζητά σήμερα η Ευρώπη, και που δίνουν την ευκαιρία στους αποφοίτους για ανέλιξη και εργοδότηση. Ακόμη, να διαγράψει το Philips University μια παγκοσμιοποιημένη πορεία και να θέσει τη σφραγίδα του στον χώρο της διδασκαλίας και της έρευνας. Ας μην ξεχνάμε ότι ένας ιδιωτικός οργανισμός επιβιώνει και προοδεύει μόνο αν το κοινό στο οποίο απευθύνεται εκτιμά την προσφορά του. Μόνο αν δώσει, θα πάρει τόσο περισσότερα, όσο αυτό το κοινό κατανοεί, εγκρίνει και αποδέχεται.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.