Φόρμα αναζήτησης

Ο αυτοπεριορισμός δεν είναι φυλακή στο σπίτι μας

Ο αυτοπεριορισμός ήρθε εν μέσω έξαρσης ταξιδιών από Κύπριους που ταξίδεψαν τις προηγούμενες ημέρες σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Βρετανία, η Αυστρία και η Ρουμανία. Νέοι άνθρωποι λόγω διακοπής των μαθημάτων τους, γονείς που επισκέφθηκαν τα παιδιά τους στον χώρο σπουδών τους και πολίτες που εκμεταλλεύτηκαν τον καλό καιρό για διακοπές επιστρέφοντας στο νησί μπήκαν είτε αυτοβούλως, είτε λόγω διαταγμάτων που εξέδωσε η κυβέρνηση σε αυτοπεριορισμό στο σπίτι τους. Μιλώντας στον «Π» πολίτες που έφτασαν στην Κύπρο προ ημερών εξιστορούν τις διαδικασίες που ακολούθησαν, αλλά και τους ελέγχους που δεν έγιναν κατά τη μετάβαση τους στο αεροδρόμιο.

Από επιλογή

«Ταξιδέψαμε σε τρεις χώρες πριν ακόμη ανακοινωθούν τα πρώτα κρούσματα στην Κύπρο. Αρχικά πήγαμε Λονδινο, έπειτα Αθήνα και μετά μέσω Κύπρου μεταβήκαμε στη Βιέννη. Ο Αντρέας με την επιστροφή μας στις 9 Μαρτίου θα επέστρεφε Λονδίνο για επαγγελματικούς σκοπούς», εξηγεί η Αλεξία. «Την Κυριακή, μια ημέρα πριν το ταξίδι μας στη Βιέννη ανακοινώθηκαν τα πρώτα κρούσματα. Ανησυχήσαμε γι’ αυτό και αγοράσαμε μάσκες και αντισηπτικά πριν φύγουμε. Πριν επιστρέψουμε από τη Βιέννη ανακοινώθηκε ότι κλείνουν όλα. Εκεί μας έπιασε ένας μικρός πανικός, αλλά μας ανέφεραν ότι δεν υπήρχε ακόμη στη λίστα με τις χώρες υψηλού κινδύνου η Αυστρία, οπότε επιστρέψαμε κανονικά. Εντούτοις το συζητούμε και αποφασίσαμε με την Αλεξία να μπούμε σε αυτοπεριορισμό», προσθέτει ο Αντρέας. «Στο σπίτι αρχικά επειδή βγαίναμε συνεχώς με φίλους έξω δεν ξέραμε τι να κάνουμε. Αρχικά βάψαμε το δωμάτιό μας, έπειτα καθαρίσαμε το σπίτι δύο φορές και προχθές φτιάξαμε τον κήπο», σημειώνει γελώντας η Αλεξία. «Το θέμα είναι ότι προβληματιστήκαμε επειδή φτάνοντας από τη Βιέννη δεν έγινε κάποιος έλεγχος. Το μένουμε σπίτι είναι δεδομένο για εμάς, οπότε περνάμε τις μέρες μας όσο πιο όμορφα γίνεται», καταλήγει η Αλεξία.

Πανικός!

«Επιστρέψαμε από Ρουμανία με την τελευταία πτήση που έφτασε στην Κύπρο από Βουκουρέστι στις 6 παρά τέταρτο της πρώτης ημέρας που ανακοινώθηκε ότι διακόπτονται οι πτήσεις η ώρα 6 το απόγευμα. Υπήρξε ένας πανικός διότι δεν υπήρχε τρόπος να εξασφαλίσουμε χαρτί, ωστόσο τελικά φτάσαμε χωρίς πρόβλημα και ήμασταν οι τελευταίοι που δεν θα μπαίναμε σε υποχρεωτική καραντίνα από το κράτος. Ωστόσο μπήκαμε σε αυτοπεριορισμό σπίτι μας, μέχρι και σήμερα», εξιστορεί στον «Π» η Δάφνη. «Ξέρεις, έρχεσαι από ταξίδι και μπαίνεις σε καραντίνα, σπίτι σου μεν, αλλά και πάλι. Τώρα με τον Γιώργο καταλάβαμε την αξία των μικρών πραγμάτων. Θα μαγειρέψουμε, θα δούμε ταινίες, θα παίξουμε μπιρίμπα, γενικά κάνουμε πράγματα που λόγω φόρτου εργασίας δεν τα θυμόμασταν καν», προσθέτει. «Μας λείπει η οικογένειά μας και στους δύο, αλλά η τεχνολογία πλέον μας βοηθά και όποτε θέλουμε τους βλέπουμε», σημείωσε η Δάφνη. «Να σημειώσουμε ότι δεν βρήκαμε ώρα να βαρεθούμε. Δουλεύουμε επίσης από το σπίτι διότι ευτυχώς η φύση της δουλειάς μας, μάς το επιτρέπει», καταλήγει ο Γιώργος.

Υπάρχουν λύσεις

Επιστρέψαμε από το ταξίδι με τον γιο μου και μπήκαμε σε αυτοπεριορισμό μια ημέρα πριν σταματήσουν οι πτήσεις από τη Βρετανία. Επειδή στη δουλειά μου υπάρχουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα έπρεπε να μείνω για 14 ημέρες στο σπίτι. Ευτυχώς ο γιος μου φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο, οπότε ξεκίνησαν πολύ νωρίς τα μαθήματα μέσω τηλεδιασκέψεων», ανέφερε στον «Π», η Μαρίνα. «Η καθημερινότητά μου είναι σχετικά καλή. Θα φροντίσω τον γιο μου που ξεκινά μαθήματα στις 8 το πρωί και μετά ξεκινώ δουλειά από το σπίτι μέχρι αργά το βράδυ. Ενδιάμεσα θα προσπαθήσω να κάνω δουλειές και να πιω έναν καφέ. Ο αυτοπεριορισμός είναι ευκαιρία να χαρούμε μικρές απολαύσεις στο σπίτι, πιστεύω, αφού υπάρχουν λύσεις για να περάσει ο χρόνος», κατέληξε.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.