Φόρμα αναζήτησης

Νέος δρόμος 4 λωρίδων στη Λευκωσία

Το ακούσαμε πολλές φορές ακόμα και από τα πιο επίσημα χείλη ότι το οδικό μας δίκτυο είναι πλήρες και αυτό που χρειάζεται δεν είναι νέοι δρόμοι, οι οποίοι θα προσθέσουν οχήματα στις πόλεις, αλλά ποιοτικές δημόσιες μεταφορές οι οποίες να «αναγκάσουν» τους πολίτες να τις χρησιμοποιούν αφαιρώντας οχήματα από τους βεβαρημένους δρόμους. Παρ’ όλα αυτά φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμη ανάγκες επέκτασης του βασικού οδικού δικτύου στη χώρα μας. Όπως για παράδειγμα η σύνδεση με δρόμους πρωταρχικής σημασίας της δυτικής με την ανατολική Λευκωσία, σχεδιασμοί που έμειναν στα χαρτιά για δεκαετίες.

Στροβόλου-Αρχαγγέλου

Χθες, μετά και από συμφωνία που επήλθε μεταξύ του Δήμου Στροβόλου με το Τμ. Δημοσίων Έργων και το Τμ. Πολεοδομίας, ύστερα από χρόνια συζητήσεων και διαφωνιών, δημοσιεύτηκε το Ρυθμιστικό Σχέδιο για ένα τέτοιο οδικό δίκτυο που συνδέει Ανατολή με Δύση. Είναι ένας δρόμος τεσσάρων λωρίδων, δύο σε κάθε κατεύθυνση, που θα ξεκινά από τη λεωφόρο Στροβόλου (ακριβώς απέναντι από το Τμ. Δημοσίων Έργων, δίπλα από το Υπ. Άμυνας) και θα καταλήγει στα φανάρια της λεωφ. Αρχαγγέλου (παρά το K-Cineplex). Το Τμ. Πολεοδομίας πιστεύει στην άμεση υλοποίηση του έργου, καθώς κυκλοφοριακά θα συνδέσει απευθείας τις δύο σημαντικές οδικές αρτηρίες και θα αφαιρέσει σημαντική κίνηση από το δευτερεύον οδικό δίκτυο. Στη βάση των υπολογισμών του Τμ. Δημοσίων Έργων, αναμένεται ότι ο συγκεκριμένος δρόμος θα παραλάβει σημαντικό όγκο κυκλοφορίας που υπολογίζεται ότι τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του θα ανέλθει στα 22 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα με ανοδική τάση.

Και νέο γεφύρι

Πέρα από τη σημασία που προαναφέραμε, δύο άλλοι πρωταρχικοί στόχοι αυτού του σχεδιασμού, που συμπληρώνεται με την κατασκευή ενός νέου γεφυριού το οποίο θα αντικαταστήσει αυτό επί της οδού Αλεξανδρουπόλεως που πλημμυρίζει κάθε φορά που θα κατέβει ορμητικός ο χείμαρρος, είναι αφενός να ξεπεραστεί το πρόβλημα του κλεισίματος του γεφυριού που αποσυντονίζει κάθε φορά την τροχαία κίνηση και ταλαιπωρεί τους πολίτες και αφετέρου να περιορίσει τη διέλευση οχημάτων από τις οικιστικές περιοχές του Στροβόλου και από τον παλιό πυρήνα, κάτι που θα δημιουργήσει και τις προϋποθέσεις για να προχωρήσουν τα σχέδια για την ανάπλαση και την προστασία του παλαιού Στροβόλου. Μέρος της υφιστάμενης προβληματικής γέφυρας αλλά και τμήμα της οδού Αλεξανδρουπόλεως θα κατεδαφιστούν.

Δεύτερη γέφυρα

Πάνω από τον Πεδιαίο θα κατασκευαστεί και μία δεύτερη γέφυρα που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του νέου δρόμου που θα ξεκινά από τη Στροβόλου, θα περνά από την Ελαιώνων και θα καταλήγει στην Αρχαγγέλου. Θεωρείται πως οι γέφυρες θα υποβοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό τις οχηματικές διακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή καθώς, λόγω της κοίτης του ποταμού, τα σημεία προσπέλασης από τη μία πλευρά στην άλλη είναι ελάχιστα.
Άλλα οφέλη του έργου είναι πως θα προσφέρει στον πολίτη εναλλακτικές επιλογές διακίνησης και χρήσης πιο φιλικών προς το περιβάλλον μέσων όπως το ποδήλατο, καθότι ο δρόμος θα διαθέτει ποδηλατόδρομο σε όλο του το μήκος, που θα συνδέεται με άλλα δίκτυα ποδηλατοδρόμων, υφιστάμενα και μελλοντικά, όπως ο ποδηλατόδρομος κατά μήκος του Πεδιαίου, αλλά και της Αρχαγγέλου.

Αποσυμφόρηση

Το Τμήμα Πολεοδομίας θεωρεί πως το μεγαλύτερο όφελος από την κατασκευή του έργου -και των δύο φάσεων- είναι η αποσυμφόρηση των οικιστικών περιοχών και των δρόμων στις παρακείμενες γειτονιές του Στροβόλου και ιδιαίτερα στον παλιό πυρήνα, καθώς λόγω της απουσίας του οι οδηγοί χρησιμοποιούν αυτούς τους δρόμους για τη μετάβασή τους στο κέντρο της πόλης και αντίστροφα. Όπως εξηγεί σε σημείωμά του, ο παλιός πυρήνας είναι ιδιαίτερα βεβαρημένος από τη διαμπερή κυκλοφορία των αυτοκινήτων, καθώς οι χρήστες του οδικού δικτύου, λόγω της απουσίας του συγκεκριμένου δρόμου, χρησιμοποιούν για τις διακινήσεις τους υφιστάμενους στενούς και ανεπαρκείς δρόμους εντός του πυρήνα με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, όχλησης και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Ιδιαίτερη ταλαιπωρία υφίστανται επίσης οι κάτοικοι της οδού Ευζώνων η οποία συνδέει τη λεωφόρο Στροβόλου με την Ελαιώνων. Πρόκειται για έναν δρόμο γειτονιάς του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις δέχεται καθημερινά 9.000 οχήματα. Πέρα από την όχληση των οικιστικών περιοχών και την ταλαιπωρία των οδηγών, το Τμήμα Πολεοδομίας είναι πεπεισμένο πως το νέο οδικό δίκτυο θα αυξήσει και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή του έργου. Ο προτεινόμενος δρόμος θα είναι επίσης υποβοηθητικός για την προώθηση των λεωφορείων, καθώς συνδέει σημαντικές περιοχές και χρήσεις. Θα δίνεται επίσης η δυνατότητα για μελλοντική χρήση των δύο λωρίδων κυκλοφορίας από τα λεωφορεία αν αυτό αξιολογηθεί θετικά.

Θετικός ο Στρόβολος

Το έργο θα γίνει σε φάσεις. Πρώτα το γεφύρι και το οδικό δίκτυο γύρω από αυτό, και ακολούθως ο νέος δρόμος. Μιλώντας στον «Π» ο δήμαρχος Ανδρέας Παπαχαραλάμπους ανέφερε πως σε πρώτη φάση θα γίνει η παρουσίαση του Ρυθμιστικού Σχεδίου του νέου δρόμου τεσσάρων λωρίδων, στους δημότες, στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης στις 17 Φεβρουαρίου. «Απ’ εκεί και πέρα ο στόχος μας είναι το δημοτικό συμβούλιο να λάβει απόφαση στις 25 Φεβρουαρίου». Όπως μας πληροφόρησε είναι θετική η προδιάθεση του δημοτικού συμβουλίου, άλλωστε η κατασκευή του γεφυριού επί της Αλεξανδρουπόλεως καίει τον Δήμο Στροβόλου και αποτελεί θέμα προτεραιότητας. «Απ’ εκεί και πέρα θα γίνουν τα κατασκευαστικά σχέδια και ακολούθως θα βγούμε σε προσφορές. Εμείς ελπίζουμε σε έναν χρόνο από σήμερα να ξεκινήσει το έργο και αυτή θα είναι η προσπάθειά μας και θα ασκήσουμε πιέσεις προς αυτό τον σκοπό», σημείωσε ο δήμαρχος. Κατά τον κ. Παπαχαραλάμπους και οι δύο φάσεις του έργου είναι σημαντικές. Το γεφύρι για την εικόνα του Στροβόλου και ο νέος δρόμος για να διοχετεύονται τα χιλιάδες οχήματα που σήμερα περνούν από τη Μακεδονιτίσσης και καταλήγουν στο K-Cineplex εκτός του πυρήνα του παλιού Στροβόλου.

12 εκατομμύρια

Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 12 εκατ. ευρώ. Για την κατασκευή του θα απαιτηθεί να κοπούν δέντρα, μεταξύ των οποίων ελιές, ευκάλυπτοι κ.λπ., τα οποία είτε θα μεταφυτευτούν σε άλλα σημεία ή θα αντικατασταθούν με άλλα δέντρα.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.