Φόρμα αναζήτησης

Νέα υποδομή στα φανάρια τροχαίας Λεκωσίας

Σε εξέλιξη βρίσκεται τους τελευταίους μήνες το έργο αντικατάστασης των φαναριών της τροχαίας σε 69 κεντρικές φωτοελεγχόμενες διασταυρώσεις της Λευκωσίας και σε 36 διαβάσεις πεζών Pelican, με νέα, προηγμένης τεχνολογίας. Η νέα οδική υποδομή θα εξοικονομεί ενέργεια, θα μειώσει τους λογαριασμούς που πληρώνουν οι δήμοι και οι κοινότητες στην ΑΗΚ, θα προσφέρει εξοικονομήσεις από το κόστος συντήρησης, θα βοηθήσει σημαντικά στη βελτίωση της ρύθμισης της κυκλοφορίας λόγω των γρήγορων συνδέσεων με το διαδίκτυο και την καλύτερη σύνδεση που θα έχει με το σύστημα περιφερειακού ελέγχου της κυκλοφορίας Urban Traffic Control/SCOOT, ενώ θα βελτιώσει και τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στο δημόσιο οδικό δίκτυο.

Αρχή με Λευκωσία

Πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο και θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Μάιο με κόστος 1,5 εκατ. ευρώ. Εντός του 2020 το Τμήμα Δημοσίων Έργων σκοπεύει να προκηρύξει άλλα δύο συμβόλαια για την αντικατάσταση του εξοπλισμού σηματοδότησης στις υπόλοιπες πόλεις (Λεμεσός/Πάφος και Λάρνακα/Αμμόχωστος), συνολικού κόστους 3 εκατ. ευρώ, με στόχο το αργότερο μέχρι το 2022 να ολοκληρωθεί το έργο σε παγκύπρια βάση.

Μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σε 35 φωτοελεγχόμενες διαβάσεις πεζών τύπου Pelican και σε 20 φωτοελεγχόμενες συμβολές. To έργο θα περατωθεί τον Μάιο και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες επαρχίες.

Εξοικονόμηση ρεύματος

Μιλώντας στον «Π», ο εκτελεστικός μηχανικός του Τμήματος Δημοσίων Έργων Αλέξης Αυγουστή εξηγεί πως το έργο της αναβάθμισης των υφιστάμενων συστημάτων σηματοδότησης «στοχεύει στη βελτίωση της βιώσιμης κινητικότητας, στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Συγκεκριμένα, μέσω της εγκατάστασης σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης τεχνολογίας ELV (Extra Low Voltage) και LED αναμένεται να μειώσει δραστικά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία των φωτοελεγχόμενων συμβολών και διαβάσεων πεζών Pelican, μειώνοντας έτσι και την παραγωγή αερίων του θερμοκηπίου για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών».

«Ο νέος εξοπλισμός», αναφέρει ο κ. Αυγουστή, που θα μειώσει αισθητά και το κόστος καλωδίωσης και συντήρησης, «μπορεί να λειτουργήσει σε θερμοκρασίες από -25 Κελσίου μέχρι και +60-70 βαθμούς Κελσίου. Επίσης περιλαμβάνει σύστημα αυτόματης μείωσης της έντασης φωτεινότητας των φαναριών κατά τις νυχτερινές ώρες».

Το έργο περιλαμβάνει τηn αναβάθμιση 69 φαναριών και 36 διαβάσεων πεζών Pelican. Φωτογραφίες από τη συμβολή των οδών Αρμενίας και Στασίνου, πριν (φωτό αριστερά) και μετά (φωτό δεξιά) την αντικατάσταση του εξοπλισμού.

Τοποθετούνται πρόσθετοι σηματοδότες διαβάσεων πεζών τύπου Peligan με καταμέτρηση χρόνου (αντίστροφη μέτρηση) για πεζούς. Θα έχουν και ηχητικό σήμα και μηχανισμό αφής (σβούρα) για άτομα με μειωμένη όραση, αλλά και για τυφλούς.

Ενίσχυση οδικής ασφάλειας

Ο νέου τύπου εξοπλισμός ενισχύει και την οδική ασφάλεια. Σε περίπτωση ατυχήματος ή επαφής του κοινού με το νέου τύπου εξοπλισμό, σημειώνει ο κ. Αυγουστή, παρέχεται μεγαλύτερη ασφάλεια λόγω της χαμηλής κατανάλωσης ρεύματος, ενώ τα φανάρια τύπου LED είναι επίσης πιο ορατά από τους υφιστάμενους συμβατικούς λαμπτήρες παλαιού τύπου που λειτουργούν σε πολλά σημεία στο οδικό δίκτυο, ειδικά σε καιρικές συνθήκες με μειωμένη φωτεινότητα. Επιπλέον, τα επίπεδα οδικής ασφάλειας αυξάνονται στις περιοχές όπου τοποθετούνται οι νέοι φωτεινοί σηματοδότες για όλους τους πιθανούς χρήστες, είτε είναι οδηγοί μηχανοκινήτων οχημάτων, είτε πεζοί, ΑμεΑ, ποδηλάτες ή επιβάτες των δημοσίων συγκοινωνιών, αυξάνοντας την προσβασιμότητα.

 

Σύνδεση με το ευρυζωνικό δίκτυο

Διαχείριση τροχαίας κίνησης

Το έργο, πέρα από την αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης σε συνολικά 105 υφιστάμενες φωτοελεγχόμενες συμβολές και διαβάσεις πεζών Pelican στη Λευκωσία, με την αντικατάσταση του παλαιού εξοπλισμού με νέου τύπου εξοπλισμό χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης επικαιροποιεί και το πρόγραμμα λειτουργίας κύριων φωτοελεγχόμενων συμβολών κριτικής σημασίας για την καλή λειτουργία του οδικού δικτύου των πόλεων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για τη μείωση των καθυστερήσεων σε κύριες σηματοδοτούμενες συμβολές. Όπως σημειώνει ο μηχανικός του ΤΔΕ, «η εγκατάσταση ρυθμιστών νέας γενιάς χαμηλής κατανάλωσης δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης τους απευθείας με το σύστημα περιφερειακού ελέγχου της κυκλοφορίας σύστημα UTC/SCOOT, αλλά και διαδικτυακή πρόσβαση. Οι ρυθμιστές διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα επικοινωνίας με το κέντρο ελέγχου και θύρα σύνδεσης με το διαδίκτυο (ethernet port), κάτι που θα μπορεί να μεταφέρει την πληροφορία πιο γρήγορα στο κέντρο ελέγχου, το οποίο αυτοματοποιημένα θα δίνει οδηγίες για καλύτερη διαχείριση της κίνησης σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει λιγότερη παρέμβαση από αστυνομικούς της Τροχαίας και λιγότερο κόστος.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.