Φόρμα αναζήτησης

Μήλον της έριδος το πάρκινγκ έναντι του ΤΕΠΑΚ

Εντονη αντιπαράθεση καταγράφεται μεταξύ Υπουργείου Μεταφορών και Δήμου Λεμεσού αναφορικά με τις πρόνοιες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Λεμεσού (ΣΒΑΚ) οι τελικές εισηγήσεις του οποίου, σε ό,τι αφορά τα μέτρα που θα ληφθούν για την αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, θα παρουσιαστούν την προσεχή εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση. Οι διαφωνίες αφορούν τη χωροθέτηση του κεντρικού σταθμού λεωφορείων στην οδό Θεμιστοκλέους έναντι του ΤΕΠΑΚ στο κέντρο της πόλης. Το ΣΒΑΚ προτείνει ο χώρος στάθμευσης στη Θεμιστοκλέους, ο οποίος λειτουργεί σε κρατική γη, να μετεξελιχθεί αποκλειστικά και μόνο σε κεντρικό σταθμό λεωφορείων. Το Υπ. Μεταφορών, όπως διεμήνυσε η ίδια η Βασιλική Αναστασιάδου σε κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε προχθές με τον δήμαρχο Νίκο Νικολαΐδη, παραμένει πιστό στις πρόνοιες του ΣΒΑΚ και δεν κάνει πίσω ούτε ένα σίγμα από τις εισηγήσεις του. Συνεπώς η θέση του υπουργείου είναι πως ο χώρος στάθμευσης θα μετατραπεί σε κεντρικό σταθμό λεωφορείων. Η τοποθεσία επιλέχθηκε από το ΣΒΑΚ διότι θεωρείται πολύ προνομιακή για το τερματικό των λεωφορείων καθώς θα μπορούν οι επιβάτες με τα πόδια να βρεθούν σε λίγα λεπτά σε κεντρικά σημεία της πόλης (αγορά, μαρίνα, παλιό λιμάνι, μόλος, κάστρο, Ριάλτο, ΤΕΠΑΚ κ.λπ.).

Ο Δήμος Λεμεσού χαρακτηρίζει «βασικό» τον χώρο στάθμευσης τον οποίο, όπως αναφέρει στον «Π» ο κ. Νικολαΐδης, το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο προόριζε για διώροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης των 330 θέσεων, μια διαδικασία που την «κατάπιε» η κρίση παρότι είχε ανατεθεί το έργο σε εργολάβο. Σύμφωνα με τον κ. Νικολαΐδη ο δήμος δεν επιμένει στα προηγούμενα σχέδια, αλλά ζητά αναβάθμιση του χώρου στάθμευσης, ο οποίος σήμερα διαθέτει 150 θέσεις, με άλλες 100 θέσεις. Μάλιστα η εισήγηση είναι η αναβάθμιση να γίνει με σύγχρονες μηχανολογικές εγκαταστάσεις, οι οποίες σε βάθος χρόνου, σε μία 20ετία, θα ξηλωθούν όταν επιτευχθεί η πλήρης λειτουργία των δημοσίων μεταφορών. Σύμφωνα με τον δήμαρχο θα μπορούσε στον ίδιο χώρο να λειτουργήσει και ο κεντρικός σταθμός λεωφορείων. Το ΣΒΑΚ, το οποίο θέλει να δυσκολέψει την πρόσβαση των Ι.Χ. στο κέντρο, για αυτό συστήνει και ένα διευρυμένο δίκτυο μονοδρόμων και ένα πυκνό δίκτυο γραμμών λεωφορείων, δεν ευνοεί την προτεινόμενη από τον δήμο λύση. Ο κ. Νικολαΐδης από την πλευρά του πιστεύει ότι μπορεί το κέντρο της Λεμεσού να έχει σήμερα 55 δημόσιους χώρους στάθμευσης, αλλά από αυτούς οι 48 είναι ιδιωτικοί και σε κάποιο στάδιο λόγω της μεγάλης ανάπτυξης της πόλης αυτά τα οικόπεδα θα εξελιχθούν σε κτήρια με αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης. Ο δήμος θεωρεί και για άλλον ένα λόγο σημαντική τη διατήρηση του πάρκινγκ: Ήδη έχει αναθέσει το έργο της μετεξέλιξης της δημοτικής αγοράς, δίπλα ακριβώς από το πάρκινγκ της Θεμιστοκλέους, σε εμπορικό κέντρο και αυτό θα δημιουργήσει νέες απαιτήσεις σε στάθμευση. Ο δήμαρχος χαρακτηρίζει κακοήθειες τις φήμες ότι έδωσε υποσχέσεις στον ιδιώτη επενδυτή της δημοτικής αγοράς για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης για αυτό και επιμένει στις θέσεις του για το πάρκινγκ.