Φόρμα αναζήτησης

Βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης – Τσιμπημένη η τιμή χθες

Περιορισμένες αυξήσεις, από μισό σεντ μέχρι 2,8 σεντ ανά λίτρο, επιβλήθηκαν το τελευταίο διήμερο στις χονδρικές τιμές της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης, λίγα 24ωρα μετά το διάταγμα του υπουργού Ενέργειας για αύξηση του ποσοστού πρόσμειξης βιοκαυσίμων στα συμβατικά καύσιμα, από 5% σε 7,3%. Ωστόσο, δεν είναι σαφές σε ποιο ποσοστό αυτές οι αυξήσεις οφείλονται στο πρόσθετο βιοκαύσιμο που δυνατό να ενσωμάτωσαν στο τελικό προϊόν οι εταιρείες και σε ποιο ποσοστό οι αυξήσεις οφείλονται στις διακυμάνσεις της τιμής των πετρελαιοειδών διεθνώς.

Οι πληροφορίες του «Πολίτη» αναφέρουν ότι οι πρατηριούχοι παρέλαβαν χθες βενζίνη 95 και 98 οκτανίων ακριβότερη κατά ένα σεντ έως 2,8 σεντ το λίτρο (μαζί με τον ΦΠΑ και το τέλος ΚΟΔΑΠ), αναλόγως εταιρείας, σε σύγκριση με τις χονδρικές τιμές που είχαν παραλάβει αρχές της περασμένης εβδομάδας.

Οι χονδρικές τιμές για το πετρέλαιο κίνησης ήταν χθες αυξημένες από μισό σεντ έως ένα σεντ, αναλόγως εταιρείας, σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα.

Το τελικό κόστος

Όπως έγραψε και χθες ο «Πολίτης», η ακριβής επιβάρυνση των καυσίμων από το αυξημένο ποσοστό βιοκαυσίμων που προβλέπει το διάταγμα θα φανεί στην πορεία του χρόνου, εντός του 2020, καθώς οι εταιρείες δεν υποχρεούνται να αυξήσουν αμέσως το ποσοστό βιοκαυσίμων για όλα τα είδη καυσίμων κίνησης που διαθέτουν στην αγορά, για να συμμορφωθούν με το διάταγμα. Αυτό που θα ελεγχθεί από το υπουργείο στο τέλος του 2020 είναι κατά πόσο ο μέσος όρος της πρόσμειξης βιοκαυσίμων στα συμβατικά καύσιμα κίνησης εντός του έτους ήταν 7,3%. Συνεπώς, το ύψος της αύξησης για τους καταναλωτές θα φανεί το επόμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες θα αυξάνουν τις ποσότητες βιοκαυσίμων που θα αγοράζουν, σε τιμές που κυμαίνονται αναλόγως των συνθηκών στη διεθνή αγορά. Το κόστος ενδεχομένως να επηρεαστεί και από τις επιλογές των εταιρειών ως προς τον τρόπο και τον τόπο που θα γίνονται οι προσμείξεις βιοκαυσίμων στις συμβατικές ποσότητες, αλλά και από το είδος και την ποιότητα των βιοκαυσίμων, καθώς υπάρχει κίνδυνος επηρεασμού της ποιότητας του τελικού προϊόντος, κάτι που προβληματίζει τις εταιρείες. Πρέπει να σημειωθεί ότι διάταγμα είχε εκδοθεί και τον Δεκέμβριο του 2019, για αύξηση του ποσοστού βιοκαυσίμων από 2,6% σε 5%, συνεπώς κάποιες αυξήσεις δυνατό να έχουν ήδη επιβληθεί για συμμόρφωση με εκείνο το διάταγμα.

Αντιπαράθεση Άντρου – Αβέρωφ για τα καύσιμα

Την περασμένη εβδομάδα διαφώνησαν δημοσίως για τη μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση, χθες οι Άντρος Κυπριανού και Αβέρωφ Νεοφύτου αντιπαρατέθηκαν για τις αυξήσεις στα καύσιμα λόγω της αυξημένης πρόσμειξης βιοκαυσίμων. Σε δήλωσή του ο γ.γ. του ΑΚΕΛ είπε πως «δεν είναι την περιβαλλοντική πολιτική που καλούνται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, αλλά την ανικανότητα της κυβέρνησης Αναστασιάδη – ΔΗΣΥ να εκπληρώσει τους στόχους για διείσδυση των ΑΠΕ στις μεταφορές.

Το χειρότερο είναι», συνέχισε «ότι, αντί οι κυβερνώντες να δουν τι θα κάνουν με την ακρίβια, κοροϊδεύουν και από πάνω τους πολίτες ότι λίγο-πολύ καλούμαστε να πληρώσουμε γιατί κάνουμε περιβαλλοντική πολιτική. Η αλήθεια είναι ότι ούτε με τις περιβαλλοντικές πολιτικές η κυβέρνηση τα καταφέρνει. Κι εδώ αποδεικνύεται ανίκανη». Και κατέληξε ως εξής: «Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ, λοιπόν, αντί να προσπαθεί να δικαιολογήσει την κυβέρνηση, ας διαμαρτυρηθεί μαζί με τους πολίτες. Ξέρει τον τρόπο. Ας κάνει ξανά μια παράσταση σε σταθμό βενζίνης, όπως έκανε όταν ήταν στην αντιπολίτευση».

Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ απάντησε μέσω δηλώσεων που έκανε στην τηλεόραση του Άλφα. Είπε ότι από τη μια ο αρχηγός του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης θέλει να διατηρήσει πολιτικό πολιτισμό, ενώ από την άλλη μπαίνει συχνά στον πειρασμό να εξαπολύει επιθέσεις με προσωπικό τρόπο εις βάρος των πολιτικών του αντιπάλων. Είπε επίσης ότι ναι, τότε είχε πάει σε πρατήριο γιατί οι τιμές των καυσίμων ήταν από τις ακριβότερες στην Ευρώπη, ενώ σήμερα, με πρωτοβουλία της κυβέρνησης και του ΔΗΣΥ, μαζί με το ΔΗΚΟ, μειώθηκε ο φόρος κατανάλωσης, που είχε αυξηθεί επί κυβέρνησης Χριστόφια, την οποία οραματίζεται να επαναφέρει ο κ. Κυπριανού. Είπε ακόμα ότι τα καύσιμα στην Κύπρο είναι στην 5η πιο φθηνή θέση από τις χώρες της ΕΕ και θα παραμείνει σε αυτήν παρόλο ότι χρειάζεται τώρα να εναρμονιστούμε και να αυξηθεί η περιεκτικότητα βιοκαυσίμων στα καύσιμα, για περιβαλλοντικούς λόγους. Εξέφρασε την άποψη ότι ακόμα και αν αυξανόταν κατά τι η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί (σ.σ. να πλησιαστεί, για την ακρίβεια) ο στόχος της ΕΕ, γι’ αυτό ο μόνος εφικτός τρόπος ήταν η αύξηση της ποσόστωσης βιοκαυσίμων, η οποία θα επιφέρει, είπε, αυξήσεις 2-2,5 σεντ το λίτρο.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.