Φόρμα αναζήτησης

Μια απ’ τα ίδια στις παγκύπριες εξετάσεις

Κορυφώνεται η αγωνία των τελειόφοιτων που επιδιώκουν μια θέση σε κάποιο ανώτερο ή ανώτατο πανεπιστημιακό ίδρυμα της Κύπρου και της Ελλάδας. Οι υποψήφιοι από το βράδυ της Κυριακής γνωρίζουν τις βαθμολογίες τους ωστόσο θα πρέπει να κάνουν λίγη υπομονή μέχρι την ανακοίνωση των βαθμών πρόσβασης ανά πλαίσιο. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού υπολογίζει ότι οι βαθμοί ανά πλαίσιο για εισαγωγή στα δημόσια ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΑΑΕΙ) της Κύπρου και τις στρατιωτικές σχολές της Ελλάδας θα ανακοινωθούν μέχρι τις 2 Ιουλίου 2019. Ο γενικός βαθμός κατάταξης για εισαγωγή στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας θα ανακοινωθεί μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου 2019 ενώ θα ακολουθήσει λεπτομερής ανακοίνωση για τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για εισαγωγή στα ΑΑΕΙ της Ελλάδας.

Για άλλη μια χρονιά ο μέσος όρος των βαθμολογιών που προκύπτουν από τις παγκύπριες εξετάσεις, ιδιαίτερα στα κύρια μαθήματα, ήταν κάτω από τη βάση. Στο μάθημα των νέων ελληνικών, αν και υπήρξαν πολλά χαμόγελα αμέσως μετά την εξέταση με τους τελειόφοιτους να υποστηρίζουν ότι το γραπτό ήταν βατό και σχετικά εύκολο, ο φετινός μέσος όρος αγγίζει το 9,05. Ελαφρώς μειωμένος από τον περσινό μέσο όρο ο οποίος ανήλθε στο 9,94. Μείωση στον μέσο όρο της βαθμολογίας σημειώθηκε και στο μάθημα της ιστορίας. Πέρυσι άγγιξε το 8,04 ενώ φέτος ο μέσος όρος της βαθμολογίας των 1.408 μαθητών/τριών που παρακάθισαν στο μάθημα είναι 7,82. Μειωμένος είναι και ο μέσος όρος και των αρχαίων (9,16 πέρυσι και 8,76 φέτος). Στις θετικές επιστήμες ο μέσος όρος των μαθηματικών κατεύθυνσης παρουσιάζει μικρή αύξηση. Από 8,39 πέρυσι στο 9,04 φέτος. Στη φυσική (9,39), την πληροφορική (12,83) και τη χημεία (9,55) ο φετινός μέσος όρος της βαθμολογίας δεν διαφέρει από τον περσινό.

Όπως ανάφερε στον «Π» ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων Δημήτρης Χανδριώτης τα αποτελέσματα, σε ό,τι αφορά τους μέσους όρους βαθμολογίας των μαθημάτων, δεν διαφέρουν κατά πολύ από την περσινή χρονιά. Το Υπουργείο Παιδείας, είπε, δεν ωραιοποιεί την κατάσταση. Εξήγησε ωστόσο ότι ο διαχωρισμός των εξετάσεων σε απολυτήριες και για πρόσβαση στο πανεπιστήμιο θα ξεκαθαρίσει την κατάσταση σε σχέση με ενδεχόμενα μέτρα τα οποία θα πρέπει να ληφθούν. Ως γνωστό ο διαχωρισμός των εξετάσεων θα εφαρμοστεί το 2020-2021. Ενδεικτικά ο κ. Χανδριώτης αναφέρθηκε σε δύο μαθήματα, των νέων ελληνικών και την πολιτική οικονομία επιχειρώντας να εξηγήσει τι πραγματικά συμβαίνει ανάμεσα σε δύο διαφορετικές κατανομές που συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο:

  • Στα νέα ελληνικά παρακάθισαν σε εξέταση 7.549 μαθητές/τριες με μέσο όρο βαθμολογίας το 9,05 και τυπική απόκλιση 4,75. Η εξέταση του μαθήματος για 1.889 ήταν μόνο για σκοπούς απολυτηρίου. Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των 1.889 υποψηφίων ήταν 4,99 ενώ των υπολοίπων που ενδιαφέρονται για εισδοχή σε πανεπιστήμιο ανήλθε στο 10,04.
  • Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει και το μάθημα της πολιτικής οικονομίας. 2.506 μαθητές/τριες παρακάθισαν στην εξέταση με μέσο όρο βαθμολογίας το 7,05 και τυπική απόκλιση 6,36. Οι 1.056 (42,3%) ήταν μόνο για απόλυση από το λύκειο και ο μέσος όρος τους ήταν 3,67. Ο μέσος όρος των υπολοίπων 1.447 που παρακάθισαν στην εξέταση και για σκοπούς εισδοχής σε πανεπιστήμιο ήταν 9,52.

«Έσκισαν» στα… γερμανικά
Όπως φαίνεται μέσα από τον πίνακα των αποτελεσμάτων των παγκύπριων εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας, τα μαθήματα με τους υψηλότερους μέσους όρους βαθμολογίας είναι τα εξής:

  • Γερμανικά 17,23
  • Τουρκικά 15,19
  • Αρχιτεκτονικό σχέδιο 14,37
  • Αγγλικά 13,65
  • Γαλλικά 13,44

Τα μαθήματα τα οποία συγκέντρωσαν τον πιο χαμηλό μέσο όρο βαθμολογίας είναι:

  • Φυσική τετράωρο τεχνικών σχολών 2,6. Να σημειωθεί ότι μόνο ένας μαθητής συμμετείχε στην εξέταση αυτού του μαθήματος.
  • Μαθηματικά δίωρο τεχνικών σχολών 3,98
  • Θέατρο 6,3
  • Πολιτική οικονομία 7,05
  • Ιστορία 7,82
  • Μαθηματικά κοινού κορμού 7,89

Οι ξένες γλώσσες γενικότερα ήταν από τα μαθήματα τα οποία συγκέντρωσαν τους υψηλότερους μέσους όρους βαθμολογίας αν και το ποσοστό συμμετοχής δεν ήταν αρκετά υψηλό. Στα αγγλικά για παράδειγμα, ο μέσος όρος των 2.987 υποψηφίων ανήλθε στο 13,65, στα γαλλικά στο 13,44, στα ιταλικά στο 12,15, στα ρωσικά στο 13,06 και στα ισπανικά στο 12,58.