Φόρμα αναζήτησης

Κολιού: Ποια τα τρία τα σενάρια για επιστροφή των μαθητών στα σχολεία

Αν και η παρούσα κατάσταση, σε σχέση με τη διασπορά του ιού στην κοινότητα, δεν εμπνέει ανησυχία, εντούτοις τα δεδομένα των επόμενων ημερών θα μας δώσουν ακριβέστερη εικόνα για πιο ασφαλή συμπεράσματα, δήλωσε σήμερα στο ΚΥΠΕ η η Επίκουρος Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και Πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου, για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, Μαρία Κολιού, η οποία σημειώνει ότι τα επόμενα βήματα θα καθοριστούν με βάση την πορεία της κατάστασης τις επόμενες μέρες.

Η κ. Κολιού, μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, θεωρεί ότι εκείνο που έχει σημασία αυτή τη στιγμή είναι η σταθεροποίηση της καμπύλης προς τα κάτω, καλώντας τον κόσμο να συνεργαστεί εκ νέου και να τηρεί τα μέτρα αυτοπροστασίας.

Ερωτηθείσα, με αφορμή τα 25 κρούσματα που καταγράφηκαν χθες και τον ένα θάνατο με τελική αίτια τον COVID 19, αν πρέπει να ανησυχούμε, η κ. Κολιού εκτιμά ότι όταν υπάρχει μια καμπύλη προς τα κάτω, υπάρχουν και διακυμάνσεις, για να σημειώσει ότι η καμπύλη ενδεχομένως κάποια στιγμή να παρουσιάσει σκαμπανέβασμα.

«Εκείνο που έχει σημασία είναι να σταθεροποιηθεί η προς τα κάτω τάση μας. Δηλαδή, θα εξαρτηθεί από τις επόμενες μέρες το τελικό συμπέρασμα. Αν δούμε ότι και σήμερα και στη συνέχεια έχουμε πολλά διψήφια κρούσματα και μάλιστα πάνω από 20, τότε είναι ανησυχητικό και πράγματι κάτι συμβαίνει. Αν όμως δούμε στη συνέχεια ότι πέσουν κάτω από τα 15 και συνεχίσει η πτωτική τάση σημαίνει ότι ήταν απλά μέσα στη φυσιολογική διακύμανση», σημειώνει η Μαρία Κολιού.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε πως το υψηλό νούμερο που καταγράφηκε χθες δεν σημαίνει «ανεξέλεγκτη κατάσταση», αλλά τονίζει σημαίνει πως η κατάσταση «δεν σταθεροποιήθηκε».

Κληθείσα να αναφέρει εάν αναμένονται μηδενικά κρούσματα στη συνέχεια, η κ. Κολιού είπε: «Μηδενικά δεν ξέρω αν θα δούμε, αλλά ξέρω ότι μπορούμε να ρίξουμε τα κρούσματα κάτω από 5. Φτάνει να το προσπαθήσουμε. Δεν μπορεί το Υπουργείο να βγάζει διατάγματα, αν δεν συνεργαστεί ο κόσμος. Δεν είναι τρόπος επιτυχίας. Η επιτυχία στηρίζεται στη συνεργασία του κόσμου».

Συνέχισε λέγοντας ότι το επόμενο διάστημα είναι σημαντικό και θα επιτρέψει την έκδοση ασφαλέστερων συμπερασμάτων.

Νέα σύσκεψη για επαναξιολόγηση επιδημιολογικής εικόνας στις αρχές της επόμενης εβδομάδας

Εξάλλου, είπε στο ΚΥΠΕ ότι αρχές της επόμενης εβδομάδας η Επιστημονική Ομάδα υπό τον Υπουργό Υγείας θα συνεδριάσει εκ νέου για επαναξιολόγηση της επιδημιολογικής εικόνας, για να σημειώσει ότι αν η τάση σταθεροποιηθεί προς τα κάτω θα συζητηθούν και τα επόμενα βήματά τους.

Σε ερώτηση εάν έχουν τεθεί στο τραπέζι σκέψεις για αυστηρότερα μέτρα, η κ. Κολιού είπε ότι αυτό θα εξαρτηθεί από τα δεδομένα, όπως αυτά θα διαμορφωθούν μέχρι την επόμενη εβδομάδα και αναλόγως θα αποφασίσουν.

Για την ετοιμασία των νέων πρωτόκολλων ενόψει Φθινοπώρου, η κ. Κολιού είπε πως προχωρεί η ετοιμασία τους.

Τέλος Αυγούστου η ετοιμασία πρωτοκόλλου για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία

Αναφορικά με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, είπε ότι το συγκεκριμένο πρωτόκολλο θα καθοριστεί περί τα τέλη Αυγούστου και σύμφωνα με τα δεδομένα που θα ισχύουν εκείνη τη στιγμή.

«Στο τραπέζι υπάρχουν διάφορα σενάρια. Το ένα σενάριο είναι εκ περιτροπής και λίγα παιδιά στην τάξη, το δεύτερο σενάριο και πιο απομακρυσμένο είναι όλα τα παιδιά ταυτόχρονα με μέτρα αυτοπροστασίας, αλλά πάλι θα εξαρτηθεί από τα δεδομένα μέχρι τέλος του Αυγούστου και το τρίτο σενάριο είναι τα διαδικτυακά μαθήματα», είπε.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.