Φόρμα αναζήτησης

Κόκκινος: Το 8998 δεν είναι παιχνίδι – 15.000 sms σε 45 λεπτά

Επαναλειτούργησε χθες στις 7:30 το απόγευμα η υπηρεσία αποστολής μηνυμάτων 8998, για τις κατ’ εξαίρεση μετακινήσεις των πολιτών.

Σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής ανέφερε ότι μέχρι και τις 8:15 χθες βράδυ, είχαν αποσταλεί στην υπηρεσία περίπου 15.000 αιτήματα.

Ο Κυριάκος Κόκκινος σημείωσε ότι λήφθηκαν μηνύματα που δεν ειχαν σχέση με το 8998, υπογραμμίζοντας ότι η πλατφόρμα δεν είναι παιχνίδι και πρέπει οι πολίτες να σταματήσουν να «παίζουν».

Ο κ. Κόκκινος ανέφερε ακόμη ότι εάν το μήνυμα που θα σταλεί έχει τη σωστή δομή (αριθμός αιτήματος κενό αρ. ταυτότητας ή αρ. διαβατηρίου κενό ταχυδρομικός κώδικας), τότε η απάντηση πρέπει να αναμένεται στα επόμενα 3-5 δευτερόλεπτα. Αν όχι τότε αυτό θα οφείλεται είτε σε τεχνικό πρόβλημα, είτε σε λανθασμένη δομή του μηνύματος.

Σημείωσε ακόμη ότι η υπηρεσία είναι σχεδιασμένη για να δέχεται ημερίσιο αριθμό μηνυμάτων, μεγαλύτερο του πληθυσμού της χώρας. Ωστόσο τόνισε πως αν παρατηρηθεί ότι γίνεται κατάχρηση τότε θα μπουν περιορισμοί. Υπογράμμισε ακόμη πως οι αρχές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν πόσα sms έχουν αποσταλεί από τον κάθε αριθμό, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός του 8998.

Τέλος, ο κ. Κόκκινος ζήτησε την κατανόηση του κοινού για τυχόν προβλήματα τα οποία ενδεχομένως να παρουσιαστούν, λέγοντας ότι η τεχνολογία δεν ήταν έτοιμη για χρήση, αλλά την κατασκεύασαν από την αρχή.

Η διαδικασία για αποστολή sms στο 8998:

X κενό αρ. ταυτότητας ή αρ. διαβατηρίου κενό ταχυδρομικός κώδικας οικίας

Ως εξής:

Χ πρέπει να είναι ένας μοναδικός αριθμός από το 1 μέχρι το 8

Αρ. Ταυτότητας ή Διαβατηρίου πρέπει να είναι γράμματα και αριθμοί και όχι ειδικοί χαρακτήρες με μέγιστο μέχρι 10 χαρακτήρες.

Ταχυδρομικός Κώδικας Οικίας πρέπει να είναι 4 αριθμοί.

Όπου Χ ο σκοπός μετακίνησης με τον αριθμό (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8) που αντιστοιχεί στον λόγο μετακίνησης του κάθε πολίτη, όπως περιγράφεται πιο κάτω:

  1. Μετάβαση σε φαρμακείο ή για αιμοδοσία ή επίσκεψη σε γιατρό.
  2. Μετάβαση σε κατάστημα για αγορά ή προμήθεια αγαθών/υπηρεσιών πρώτης ανάγκης.
  3. Μετάβαση σε τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  4. Απόλυτα αναγκαίες επισκέψεις σε κρατικές Υπηρεσίες ή Υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  5.  Διακίνηση για παροχή βοήθειας σε άτομα που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν ή που οφείλουν να αυτοπροστατευθούν ή βρίσκονται σε αυτοπεριορισμό ή/και σε χώρους υποχρεωτικού περιορισμού (καραντίνα).
  6. Μετακίνηση για σωματική άσκηση ή για τις ανάγκες κατοικίδιου ζώου, εφόσον δεν υπερβαίνουν τα δύο άτομα και περιορίζονται σε γειτνιάζουσες με την κατοικία τους περιοχές.
  7. Μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία, γάμος, βάφτιση) από συγγενείς πρώτου και δεύτερου βαθμού που δεν υπερβαίνουν τον αριθμό των 10 προσώπων
  8. Δήλωση οποιουδήποτε άλλου σκοπού μετακίνησης που μπορεί να δικαιολογηθεί με βάση τα μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.