Φόρμα αναζήτησης

Κληρώνει για τις «λίμο»: Στην ολομέλεια οι κανονισμοί για νέα κατηγορία δικαιούχων

Με κυριότερη πρόνοια να παραχωρηθεί η δυνατότητα σε ορισμένους αξιωματούχους που είναι δικαιούχοι υπηρεσιακού οχήματος για μη αποκλειστική χρήση να τα χρησιμοποιούν και για τη μετάβασή τους από τον τόπο διαμονής στον χώρο εργασίας τους και αντίστροφα οδηγούνται σήμερα στην ολομέλεια «Οι περί Υπηρεσιακών Οχημάτων του Κρατικού Τομέα και του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2020». Συγκεκριμένα, τέσσερα χρόνια μετά την εφαρμογή του νόμου και των κανονισμών (1/1/2016) για τη χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων, τα προβλήματα, οι στρεβλώσεις, ακόμη και η δυστοκία αξιωματούχων να συμμετάσχουν σε υπηρεσιακές υποχρεώσεις εκτός του ωραρίου της δημόσιας υπηρεσίας οδήγησαν το Υπουργείο Οικονομικών στο να τροποποιήσει τους κανονισμούς δημιουργώντας μια νέα κατηγορία αξιωματούχων και υψηλόβαθμων δημόσιων υπαλλήλων οι οποίοι θα εξαιρούνται από τον όρο που τίθεται στο άρθρο 10, και αναφέρει πως η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας τους δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις υπηρεσιακής μετακίνησης, ούτε στους υπηρεσιακούς σκοπούς για τους οποίους δύναται να γίνεται χρήση υπηρεσιακού οχήματος. Η ρύθμιση αφορά τα υπηρεσιακά οχήματα που παραχωρούνται για μη αποκλειστική χρήση στον πρόεδρο της ΕΔΥ, τον πρόεδρο της ΕΕΥ, τους γ.δ. της Βουλής, των υπουργείων, των υφυπουργείων και της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, τον αρχιπρωτοκολλητή, τη γενική λογίστρια, τον διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας, τον επίτροπο Προεδρίας και τον γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται και για τη μετάβαση αυτών από τον τόπο διαμονής στον χώρο εργασίας τους και αντίστροφα. Τονίζεται πως με τους ίδιους κανονισμούς στην κατηγορία των δικαιούχων υπηρεσιακού οχήματος για αποκλειστική χρήση προστίθενται και οι υφυπουργοί.

Πρώτα από Βουλή
Υπενθυμίζεται πως για το ίδιο ακριβώς θέμα είχε καταθέσει πρόταση νόμου ο ίδιος ο πρόεδρος της Βουλής το 2017, έτσι ώστε η μετάβαση από τον τόπο διαμονής στον τόπο εργασίας να θεωρείται υπηρεσιακός σκοπός – με προσθήκη πρόνοιας στον νόμο, αντί στους κανονισμούς που δεν δύναται να τροποποιούνται από τη Βουλή. Ο κ. Συλλούρης, ωστόσο, ο οποίος εν τέλει δεν προώθησε την πρόταση νόμου λόγω αντίδρασης του γεν. ελεγκτή -για λόγους, τότε, συνταγματικότητας αφού η Βουλή δεν μπορεί να αυξάνει τις δαπάνες του κράτους-, δεν έθετε περιορισμούς για το ποιοι συγκεκριμένοι αξιωματούχοι θα εξαιρούνταν του όρου.

Νέες διαφωνίες
Κατά τη συζήτηση των υπό αναφορά κανονισμών στην Επιτροπή Οικονομικών, ο εκπρόσωπος της Ελεγκτικής Υπηρεσίας εξέφρασε και πάλι τη διαφωνία της υπηρεσίας του, σημειώνοντας ότι στην παρούσα χρονική περίοδο, κατά την οποία εφαρμόζονται ακόμα αποκοπές στη μισθοδοσία των εργαζομένων, δεν θα ήταν ορθό να προωθείται ειδική ρύθμιση για συγκεκριμένη ομάδα αξιωματούχων. Σύμφωνα με τον ίδιο, στην περίπτωση που οποιοσδήποτε αξιωματούχος έχει δικαίωμα σε υπηρεσιακό όχημα για μη αποκλειστική χρήση και επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει σε κάποια εκδήλωση μπορεί να υποβάλει σχετικό αίτημα και να του καταβληθούν οδοιπορικά. Περαιτέρω, μέλη της Επιτροπής Οικονομικών εξέφρασαν την άποψη ότι η χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων από αξιωματούχους που είναι δικαιούχοι σε μη αποκλειστική χρήση για μετάβασή τους από τον τόπο διαμονής στον χώρο εργασίας τους και αντίστροφα θα πρέπει να συνοδεύεται και με την εκ μέρους τους καταβολή σχετικού αντιτίμου. Στη βάση των πιο πάνω, το ΔΗΚΟ διά του Μ. Μουσιούττα εξέφρασε την πρόθεση για κατάθεση τροπολογίας έτσι ώστε να αποκόπτεται ένα συμβολικό ποσό της τάξης των 100 ευρώ ανά μήνα από τους συγκεκριμένους αξιωματούχους ώστε να έχουν την αποκλειστική χρήση στο υπηρεσιακό τους όχημα. Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με τον βουλευτή του Μ. Μουσιούττα, δημιουργούνται κάποια επιπλέον έσοδα για το κράτος και σταματά «αυτό το κυνήγι μαγισσών» για το αν κάποιος αξιωματούχος χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο για να πάει στην οικία του, ποια ώρα το χρησιμοποίησε κ.ά. Με την πιο πάνω εισήγηση διαφωνούν τόσο το ΥΠΟΙΚ όσο και ο γενικός ελεγκτής, αφού θεωρούν πως έτσι επανέρχεται η ασυδοσία στη χρήση των οχημάτων από όλους…

330 πλειοδότες για 66 παρτίδες ακινήτων

Ακίνητα συνολικής αξίας 10 εκατ. ευρώ πωλήθηκαν κατά τη δεύτερη διαδικτυακή δημοπρασία της BidX1. Η διαδικασία δημιούργησε ρευστότητα 30 εκατ. ευρώ και πάνω από 330 πλειοδότες, οι περισσότεροι εκ των οποίων Κύπριοι, συμμετείχαν στη δημοπρασία. Τα εναπομείναντα ακίνητα θα διατεθούν σε νέα δημοπρασία στις 27/2/2020.

Η ομάδα της BidX1 στην Κύπρο επίβλεψε την πώληση μιας ποικιλίας εμπορικών και οικιστικών ακινήτων σε Λευκωσία, Λεμεσό, Πάφο, Λάρνακα και Παραλίμνι, συμπεριλαμβανομένων επενδυτικών ευκαιριών και ακινήτων με προοπτική ανάπτυξης. Από τις 66 παρτίδες ακινήτων που προσφέρθηκαν τελικά στη δημοπρασία, πωλήθηκαν οι 59, στο συνολικό ποσό των 10 εκατ. ευρώ.

Όλες οι προσφορές, όπως επίσης και η τελική τιμή πώλησης για κάθε ακίνητο είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της BidX1 στο πλαίσιο της διαφανούς διαδικασίας.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο επικεφαλής της BidX1 Κύπρου Κρίτωνας Ονησιφόρου δήλωσε ικανοποιημένος με τα αποτελέσματα της δεύτερης δημοπρασίας και την ανταπόκριση της αγοράς. «Ο κόσμος στην Κύπρο έδειξε ενδιαφέρον στις καινοτόμους μεθόδους συναλλαγής ακινήτων που προσφέρει η BidX1», είπε.
Ανταποκρινόμενη στη μεγάλη ζήτηση μετά τη χθεσινή δημοπρασία, η BidX1 θα διοργανώσει μια επιπρόσθετη διαδικτυακή δημοπρασία για τις εναπομείνασες 7 παρτίδες ακινήτων την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020.

«Ο εν λόγω κατάλογος βρίσκεται στην ιστοσελίδα μας (https://bidx1.com/en/cyprus), όπου μπορεί κανείς να βρει κι άλλα ελκυστικά ακίνητα που διατίθενται προς πώληση μέσω της μεθόδου Digital Private Treaty και στα οποία μπορούν να γίνουν προσφορές οποιαδήποτε στιγμή».
Για να συμμετέχουν στη δημοπρασία της ερχόμενης βδομάδας, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εγγραφούν στην πλατφόρμα (https://bidx1.com/en/cyprus), παρέχοντας στοιχεία ταυτότητας και απόδειξη διεύθυνσης και να καταβάλουν προκαταβολή με βάση την επιφυλασσόμενη τιμή του ακινήτου, η οποία θα κρατηθεί μόνο εάν ο πλειοδότης είναι ο επιτυχών αγοραστής τη μέρα της δημοπρασίας. Οι μη επιτυχόντες πλειοδότες θα λάβουν 100% επιστροφή χρημάτων εντός 7 εργάσιμων ημερών.

Υποχρέωση ενημέρωσης
Με τους κανονισμούς ως αρχικώς κατατέθηκαν επιχειρείτο και η κατάργηση της υποχρέωσης -με βάση την ισχύουσα νομοθεσία- του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών για ενημέρωση της Βουλής σχετικά με τον προγραμματισμό αγοράς ή αντικατάστασης υπηρεσιακών οχημάτων, η οποία κρίθηκε αντισυνταγματική από τη Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας. Στο στάδιο της εξέτασης των κανονισμών η Επιτροπή Οικονομικών εξέφρασε τη διαφωνία της για το θέμα αντισυνταγματικότητας. Η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας διευκρίνισε ότι το θέμα αντισυνταγματικότητας που εντοπίστηκε αφορούσε την κατάθεση στη Βουλή του προγράμματος εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος. Ως εκ τούτου, η επιτροπή αποφάσισε την αναθεώρηση του κειμένου των προτεινόμενων κανονισμών ώστε να περιληφθεί σε αυτό σχετική πρόνοια, σύμφωνα με την οποία το πρόγραμμα αγοράς ή αντικατάστασης των υπηρεσιακών οχημάτων κατατίθεται στη Βουλή για ενημέρωση, χωρίς ωστόσο να τίθεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κατάθεσης.
Υπό το φως των πιο πάνω μένει να φανεί σήμερα κατά πόσον θα υπάρξει πλειοψηφία για έγκριση των κανονισμών ως έχουν ή και με τροποποιήσεις.

Πόρτα στην επ. Νομοθεσίας
Η νέα επίτροπος Νομοθεσίας Λ. Ζαννέτου με δύο επιστολές της (11 και 22 Νοεμβρίου 2019) ζήτησε, για σκοπούς ίσης μεταχείρισης, η ρύθμιση που αφορά τη χρήση των υπηρεσιακών οχημάτων από αξιωματούχους που είναι δικαιούχοι σε μη αποκλειστική χρήση για μετάβασή τους από τον τόπο διαμονής στον χώρο εργασίας τους και αντίστροφα να περιλάβει και τον θεσμό του επιτρόπου Νομοθεσίας. Πλην όμως ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι το σχετικό αίτημα της επιτρόπου Νομοθεσίας είχε υποβληθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο αποφάσισε τη μη υιοθέτησή του στο παρόν στάδιο.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.