POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Καμία ρύπανση μέχρι σήμερα στη θάλασσα της Κύπρου από τη διαρροή πετρελαίου στις ακτές του Ισραήλ



 

Το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών (ΤΑΘΕ) του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, ενημερώνει το κοινό ότι στις 17 Φεβρουαρίου 2021 ενημερώθηκε από το Υπουργείο Περιβαλλοντικής Προστασίας του Ισραήλ για περιστατικό ρύπανσης των ακτών του από πετρελαιοειδή (tar balls–κομμάτια πίσσας). Έκτοτε, το ΤΑΘΕ, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, παρακολουθεί επισταμένως τη θαλάσσια περιοχή της Κύπρου μέσω δορυφορικών εικόνων που λαμβάνονται από την EMSA (European Maritime Safety Agency), για απεικόνιση πιθανών πετρελαιοκηλίδων. Μέχρι σήμερα δεν έχει παρατηρηθεί οποιαδήποτε απεικόνιση πιθανής πετρελαιοκηλίδας στη θάλασσα της Κύπρου.

 

Τόσο το ΤΑΘΕ, όσο και το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης που αποτελεί το κέντρο 24ωρης επικοινωνίας για περιστατικά ρύπανσης, ενημέρωσαν την αρμόδια Αρχή του Ισραήλ, ότι δεν είχε παρατηρηθεί οποιοδήποτε ναυτικό ατύχημα ή περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή μέχρι και τις 17 Φεβρουαρίου 2021 στην περιοχή της Κύπρου.

 

Το ΤΑΘΕ, ανταποκρινόμενο επίσης σε αίτημα του REMPEC (Regional Marine Pollution Emergency Response Centre for the Mediterranean Sea), απέστειλε δορυφορικές εικόνες που λήφθηκαν στις 6 και 12 Φεβρουαρίου 2021, που απεικονίζουν πιθανές πετρελαιοκηλίδες, για περαιτέρω αξιολόγησή τους.

 

Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της τριμερούς Συμφωνίας Εφαρμογής Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ για το Υπο-Περιφερειακό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για τη Θαλάσσια Ρύπανση, το ΤΑΘΕ ενημέρωσε το REMPEC για την ετοιμότητά του να διαθέσει εξοπλισμό, όπως επίσης και τυχόν άλλη βοήθεια, εάν αυτό ζητηθεί από τις αρχές του Ισραήλ.

 

Όσον αφορά τις ανησυχίες για ενδεχόμενο επηρεασμό των ακτών της Κύπρου από τη ρύπανση στο Ισραήλ, το ΤΑΘΕ πληροφορεί το κοινό ότι, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δεν υφίσταται τέτοιος κίνδυνος.

 

 

Το Ισραήλ αντιμέτωπο με τη χειρότερη θαλάσσια ρύπανση στην ιστορία του

Τη χειρότερη θαλάσσια ρύπανση στην ιστορία του αντιμετωπίζει το Ισραήλ, η κυβέρνηση του οποίου κάλεσε τους πολίτες να μην πηγαίνουν στις παραλίες, που κλείνουν μέχρι νεωτέρας.

 

Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι ακόμη δεν έχει εντοπιστεί η πηγή του καυσίμου που διέρρευσε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ των ακτών Ρος Χάνικρα στα βόρεια και του κιμπούτζ Ζικίμ στα νότια, κοντά στη Λωρίδα της Γάζας. Το πετρέλαιο έχει προκαλέσει μόλυνση σε ακτές μήκους 170 χιλιομέτρων ή το 40% της ακτογραμμής του Ισραήλ.

 

Η πετρελαϊκή ρύπανση εντοπίστηκε πρώτη φορά την Τετάρτη 17/2 και σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος το πιθανότερο σενάριο είναι να έχει προκληθεί από κάποιο δεξαμενόπλοιο το οποίο δεν την ανέφερε αρμοδίως, ενώ το Σάββατο η Υπηρεσία Ασφάλειας Θαλάσσιων Μεταφορών της Ε.Ε. ενημέρωσε το Τελ Αβίβ για πετρελαιοκηλίδα 50 χλμ ανοιχτά των ακτών του Ισραήλ. Εκτιμάται ότι αυτή είναι η πηγή της ρύπανσης.

 

Χιλιάδες πολίτες προσφέρθηκαν να συμμετάσχουν εθελοντικά στην επιχείρηση καθαρισμού των ακτών που οργάνωσαν οι αρχές σε συνεργασία με ΜΚΟ, καθώς για να καθαριστεί το πετρέλαιο όλη η διαδικασία θα πρέπει να γίνει με το χέρι. Η Αρχή Προστασίας της Φύσης και των Πάρκων στη χώρα εκτιμά ότι ο πλήρης καθαρισμός θα πάρει χρόνια.

 

Ζώα, πουλιά και θάλασσιες χελώνες εντοπίστηκαν καλυμμένα με πετρέλαιο. Τέσσερις χελώνες πέθαναν, ενώ τα υπόλοιπα ζώα μεταφέρθηκαν σε κέντρα προστασίας για να τα φροντίσουν ειδικοί.

 

Επίσης, στοιχεία πετρελαίου βρέθηκαν και στον οργανισμό μιας φάλαινας που ξεβράστηκε στις ακτές την Πέμπτη και εξετάζουν αν ο θάνατός της συνδέεται με την πετρελαιοκηλίδα.

 

 

Υπό έρευνα ελληνικό δεξαμενόπλοιο

 

ο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Μinerva Helen βρίσκεται υπό έρευνα από τις ισραηλινές αρχές στο πλαίσιο έρευνας για της μεγάλης διάστασης μόλυνσης των ακτών της χώρας από πετρέλαιο.

 

Το πλοίο είναι ελληνικών συμφερόντων και ανήκει στην Minerva Marine Inc συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου.

 

Αυτό ανέφερε ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός Kan του Ισραήλ.

 

Η εταιρεία απάντησε άμεσα διαψεύδοντας κάθε σχέση με το περιστατικό. Το Minerva Helen απέπλευσε από το Port Said της Αιγύπτου στις 11 Φεβρουαρίου με ρότα προς το Ισραήλ.

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Jerusalem Post φέρεται κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες να είχε διαρροή πετρελαίου ενώ έπλεε σε διεθνή ύδατα σε απόσταση άνω των 25 μιλίων από τις ακτές του Ισραή

 

Το Minerva Helen βρίσκεται αυτές τις ημέρες την Καρταχένα της Ισπανίας με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.

 

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν να χρειαστούν και 10-15 χρόνια για να καθαρίσουν οι ακτές.

 

Η κυβέρνηση του Ισραήλ ενέκρινε ήδη ποσό 13,7 εκατομμυρίων δολαρίων για την απομάκρυνση της πίσσας από τις παραλίες και την αποκατάσταση των οικολογικών ζημιών, ενώ ετοιμάζεται να ζητήσει αποζημίωση από τον «δράστη» που προκάλεσε τη μόλυνση.

 

Σύμφωνα με τις ισραηλινές Αρχές 170 χιλιόμετρα στο θαλάσσιο μέτωπο της χώρας έχουν μολυνθεί.

 

 

Minerva Marine: Κατηγορηματική διάψευση για εμπλοκή του M/T Minerva Helen σε περιστατικό ρύπανσης των ισραηλινών ακτών

 

Και επισήμως διαψεύδει, όπως από την πρώτη στιγμή είχε επισημάνει το protothema.gr η Minerva Marine INC την εμπλοκή του πλοίου που διαχειρίζεται, το M/T MINERVA HELEN ότι είχε στο περιστατικό ρύπανσης των ακτών του Ιρσαήλ.

 

Σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι το πλοίο ήταν κενό φορτίου-δεν μετέφερε πετρέλαιο αλλά περίμενε έξω από το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου οδηγίες από την εταιρεία για το επόμενο ταξίδι του. Κατάσταση συνηθισμένη στη ναυτιλία όταν ένα πλοίο περιμένει οδηγίες ανάλογα με το ναύλο που κλείνει η εταιρεία.

 

Χαρακτηρίζει τα δημοσιεύματα που ξεκίνησαν από τα ΜΜΕ του Ισραήλ, αβάσιμα και ανακριβή και κάνει αναφορά στην πορεία του πλοίου τις ημέρες εκείνες:

 

“- Από τις 4 Φεβρουαρίου 2021 έως τις 11 Φεβρουαρίου 2021 το πλοίο βρισκότνα έξω από το λιμάνι του Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, περιμένοντας οδηγίες για το επόμενο ταξίδι του, κενό φορτίου, που είναι μια συνήθης πρακτική για εμπορικά πλοία .

 

Στις 11 Φεβρουαρίου 2021 περίπου στις 09:00 τοπική ώρα, το πλοίο χάραξε πορεία για το αγκυροβόλιο του Πορτ Σάιντ όπου κατέπλευσε το απόγευμα παραμένοντας χωρίς φορτίο.

 

Στις 13 Φεβρουαρίου 2021 το πλοίο αναχώρησε από το Πόρτ Σαιντ και στις 14 Φεβρουαρίου έφτασε στο λιμάνι Sidi Kerir της Αιγύπτου όπου φόρτωσε.

 

Στις 15 Φεβρουαρίου 2021 το πλοίο έπλευσε απευθείας στην Καρταχένα της Ισπανίας.

 

Κατά τη διάρκεια της περιόδου που το πλοίο βρισκόταν έξω το λιμάνι του Said Said εν αναμονή του επόμενου ταξιδιού του, δεν συμμετείχε σε καμία επιχείρηση ούτε σε καμία άλλη δραστηριότητα που θα μπορούσε να συνδεθεί με μια απόρριψη πετρελαίου στη θάλασσα.

 

Το πλοίο παρακολουθείτε από τον αμερικανικό νηογνώμονα- American Bureau of Shipping (ABS). Το Minerva Helen είναι καλοδιατηρημένο σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Νηογνώμονα και χωρίς δομικά ή άλλα ελαττώματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν περιστατικό ρύπανσης από πετρέλαιο.

 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις 22 Φεβρουαρίου 2021 το πλοίο επιθεωρήθηκε από τις ισπανικές αρχές ελέγχου του κράτους λιμένα στην Καρταχένα και αποφασίστηκε ότι δεν έχει ελλείψεις ή παρατηρήσεις και επιβεβαίωσε ότι ήταν σε ικανοποιητική συντήρηση και λειτουργία χωρίς ελάττωμα.

 

Η MINERVA MARINE Inc. θα συνεργαστεί με οποιαδήποτε αρμόδια αρχή σε σχέση με τα παραπάνω”.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.