Φόρμα αναζήτησης

«Ιδιωτικά» πεζοδρόμια στη Στασικράτους: Παραδόθηκε και έγινε… πάρκινγκ

Μπορούν οι τροχονόμοι των δήμων να κόβουν εξώδικα στα παράνομα σταθμευμένα οχήματα σε ιδιωτικά πεζοδρόμια; Πρόκειται για ένα ερώτημα το οποίο προέκυψε μετά την ολοκλήρωση των έργων και την παράδοση στην κυκλοφορία της οδού Στασικράτους και των γύρω δρόμων της πρώτης φάσης του εμπορικού τριγώνου, όπου με την ανάπλαση το ιδιωτικό και το δημόσιο πεζοδρόμιο έχουν ουσιαστικά ενοποιηθεί αποτελώντας κοινό χώρο για τους περιπατητές. Εύκολα κανείς μπορεί να παρατηρήσει ότι ειδικά τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα αρκετά είναι τα οχήματα τα οποία σταθμεύουν στα ιδιωτικά πεζοδρόμια και ο Δήμος Λευκωσίας φαίνεται πως δεν έχει τα νομικά εργαλεία που να του επιτρέπουν να επιβάλει την τάξη. Διαμαρτυρίες για την παράνομη στάθμευση εκφράζουν και οι καταστηματάρχες της περιοχής που βλέπουν ένα όμορφο έργο να μετατρέπεται σε πάρκινγκ κάποιων ασυνείδητων.

Περιμένουν γνωμάτευση

Μιλώντας στον «Π», ο συγκοινωνιολόγος του Δήμου Λευκωσίας Νάσος Κολυβάς επιβεβαίωσε πως έχει ανατεθεί στους νομικούς συμβούλους του δήμου να εξετάσουν κατά πόσο οι τροχονόμοι «μπορούν να κόβουν εξώδικα για παράνομα σταθμευμένα οχήματα πάνω στα ιδιωτικά πεζοδρόμια. Εμείς θεωρούμε», εξήγησε, «ότι βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αυτό γίνεται. Μπορούμε δηλαδή να κόβουμε πρόστιμα. Αλλά δυστυχώς κάποιες φορές, όπως μας έχουν ενημερώσει και οι τροχονόμοι μας, εξώδικα τα οποία έχουν εκδοθεί πέφτουν στο δικαστήριο. Άρα υπάρχει αυτό το κενό κατά πόσο θα πρέπει να επικαλούμαστε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή παράβαση του Νόμου περί Οδών και Οικοδομών». Στο ερώτημα κατά πόσο θα απαιτηθεί τροποποίηση νομοθεσίας για να καλυφθεί αυτό το κενό, ο κ. Κολυβάς εκτίμησε πως δεν θα χρειαστεί. Ανέφερε επίσης πως ο Δήμος Λευκωσίας προτιμά να περιμένει μέχρι να έχει τη νομική γνωμάτευση παρά να προσθέσει πασσαλάκια στον νέο αναμορφωμένο χώρο που θα λειτουργούν μεν αποτρεπτικά για την παράνομη στάθμευση αλλά θα αφαιρούν από την ενότητα του έργου.

Παράβαση ορίου ταχύτητας

Ένα άλλο θέμα που αφορά τη λειτουργικότητα του εμπορικού τριγώνου και το όριο ταχύτητας των 20 χλμ. που έχει επιβληθεί στην αναβαθμισμένη περιοχή ώστε να δίνεται προτεραιότητα στον πεζό, είναι πως δεν επιτρέπεται στους τροχονόμους του Δήμου Λευκωσίας εν κινήσει να καταγράψουν παράβαση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Συνεπώς μόνο η Αστυνομία αυτή τη στιγμή μπορεί να ελέγξει αν τηρείται το όριο. Όπως εξήγησε ο κ. Κολυβάς υπάρχει πρόνοια στον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη για το Smart City να τοποθετηθούν κάμερες σε καίρια σημεία του κέντρου της πόλης για να μπορεί να ελέγχεται και η ταχύτητα και μόλις τοποθετηθούν οι κάμερες θα ζητηθεί άδεια από τον αρχηγό Αστυνομίας και από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών να γίνει διασύνδεσή τους με το σύστημα φωτοεπισήμανσης ώστε να κόβονται τα πρόστιμα από την Αστυνομία. Με αυτό τον τρόπο θα ξεπεραστεί και το όποιο νομικό κώλυμα.

Εγκαινιάστηκε και η Καλλιπόλεως

Στο μεταξύ σε μια άλλη εξέλιξη στα δρώμενα της οδικής κυκλοφορίας, εγκαινιάστηκε χθες από τον υπουργό Μεταφορών το έργο της ανάπλασης της λεωφόρου Καλλιπόλεως. Στις δηλώσεις του ανέφερε πως η σημερινή εικόνα της λεωφόρου είναι τελείως διαφορετική σε σύγκριση με την προ της ανακατασκευής, κατά την οποία επικρατούσε άναρχη στάθμευση και παντελής έλλειψη υποδομών για πεζούς. Το χαρακτήρισε πολύ σημαντικό έργο, το οποίο προτάθηκε μέσα από το ολοκληρωμένο Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας Λευκωσίας, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση του οδικού δικτύου και την ισόρροπη εξυπηρέτηση όλων των μέσων μεταφοράς. Να σημειώσουμε πως ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία και η ανακατασκευή της οδού Ευγενίας και Αντωνίου Θεοδότου.

Μονοδρόμηση Μακαρίου

Όπως σημείωσε, οι εργασίες για τη δεύτερη φάση του έργου, που περιλαμβάνουν τη μονοδρόμηση της λεωφόρου Μακαρίου, τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων και την ανακατασκευή της οδού Εθνικής Φρουράς, θα ξεκινήσουν αμέσως με την υπογραφή της σύμβασης περί τα μέσα Ιουλίου. Τα δύο έργα ως γνωστό θα λειτουργούν ως οδικό δίδυμο αφού μέσω της Καλλιπόλεως τα οχήματα θα οδεύουν προς την έξοδο από την πόλη, ενώ μέσω της μονοδρομημένης Μακαρίου θα εισέρχονται προς το κέντρο της πόλης. Μέχρι στιγμής το έργο κόστισε 6,5 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ποσοστό 85% λόγω της συνεισφοράς του στη βιώσιμη κινητικότητα.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.