Φόρμα αναζήτησης

Έλεγχος FIR κάτω από τη σκαλωσιά

Σαράντα μέρες μετά από την κατάρρευση μέρους της ψευδοροφής του Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Λευκωσίας και οι σκαλωσιές, οι οποίες στήθηκαν έχοντας διττό ρόλο, πρώτον για να αποτελέσουν ένα ασφαλές «ταβάνι» πάνω από τα κεφάλια των ελεγκτών που συνέχιζαν να εργάζονται κανονικά και δεύτερο για να μπορέσουν οι εργάτες να αφαιρέσουν το ψευδοτάβανο και να εγκαταστήσουν καινούργιο, δεν έχουν ακόμη μετακινηθεί. Σε συνθήκες εργοταξίου αναμένεται ότι θα συνεχίσει να εργάζεται το Κέντρο Ελέγχου μέχρι την προσεχή Πέμπτη, τουλάχιστον, αφού την Τετάρτη έχει κληθεί για να επιθεωρήσει και να εγκρίνει τις εργασίες αποκατάστασης της νέας οροφής ο αρμόδιος μηχανικός του Τμήματος Δημοσίων Έργων. Παρ’ ότι αρχικά αναμενόταν ότι οι εργασίες θα ολοκληρώνονταν σε μία εβδομάδα, αυτές ξεκίνησαν με καθυστέρηση 15 μέρες μετά από το ατύχημα, στο οποίο τραυματίστηκε ένας ελεγκτής, και ολοκληρώθηκαν μόλις την περασμένη Παρασκευή.

Για μια σφραγίδα!

Οι λόγοι της καθυστέρησης, όπως πληροφορείται ο «Π» ήταν δύο: Αρχικά, οι σκαλωσιές είχαν τοποθετηθεί πάνω στο «ψευδοπάτωμα», κάτω από το οποίο βρίσκονται οι ηλεκτρονικές καλωδιώσεις του Κέντρου Ελέγχου και ως εκ τούτου είχαν εκφραστεί φόβοι από τους τεχνίτες που θα έκαναν τη δουλειά ότι μπορούσαν να καταρρεύσουν σε περίπτωση που δέχονταν το βάρος εργατών και μηχανημάτων. Έτσι έπρεπε μηχανικοί των δημοσίων έργων να εγκρίνουν ότι οι σκαλωσιές είναι ασφαλείς, κάτι που έγινε, αφού μπήκαν τα σωστά στηρίγματα. Ο άλλος λόγος ήταν καθαρά… γραφειοκρατικός! Όπως έγραψε στο twitter η συντεχνία των ελεγκτών, έμαθαν, σε συνάντηση που είχαν με την υπουργό Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδου, ότι έλειπε μια σφραγίδα από ένα έγγραφο και δεν μπορούσε να δοθεί το πράσινο φως στον εργολάβο να αντικαταστήσει την οροφή στο Κέντρο Ελέγχου. Οι ελεγκτές στο tweet τους είχαν την εξής υποσημείωση καρφί για την κωλυσιεργία που παρατηρείται για τη μετακίνηση στο νέο κτήριο στην Κοκκινοτριμυθιά, το οποίο είναι έτοιμο από το 2010: «Τώρα εξηγείται γιατί εδώ και 15 χρόνια αναμένουμε τη μετακίνηση στο ”νέο” κτήριο». Στις 14 Ιουνίου είχε καταρρεύσει η οροφή, κομμάτια της οποίας συνέχιζαν να πέφτουν και τις επόμενες μέρες, ευτυχώς, όχι στα κεφάλια των ελεγκτών, αλλά στη σκαλωσιά, και στις 28 Ιουνίου ξεκίνησε η αποκατάσταση. Εξ όσων πληροφορούμαστε ήταν καταλυτική η παρέμβαση της υπουργού ώστε να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση.

Σε αντίξοες συνθήκες

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εργάστηκαν όλες αυτές τις μέρες σε αντίξοες συνθήκες. Χωρίς τον σωστό φωτισμό, ειδικά τις πρώτες μέρες, χωρίς καλό κλιματισμό, μέσα στη σκόνη και στον θόρυβο του εργοταξίου πάνω από τα κεφάλια τους, κι όλα αυτά ενώ προσπαθούσαν να ρυθμίσουν με ασφάλεια την εναέρια κυκλοφορία, η οποία είναι αυξημένη σε σχέση με πέρσι τουλάχιστον 4%. Τις πρώτες 15 μέρες σημειώθηκαν περισσότερες καθυστερήσεις απ’ ότι σημειώνονται συνήθως στο FIR Λευκωσίας, ενώ όταν βελτιώθηκαν κάπως οι συνθήκες φωτισμού και κλιματισμού βελτιώθηκε και η απόδοση. Στις καθυστερήσεις συνέβαλε και το γεγονός ότι αρκετοί ελεγκτές προτίμησαν να μην εργάζονται υπερωρίες, λόγω των αντίξοων συνθηκών που επικρατούν στο Κέντρο Ελέγχου, με αποτέλεσμα να ασκούνται πιέσεις στο ήδη μειωμένο προσωπικό.

Δεν ήταν επιπόλαιο το τραύμα

Όσον αφορά στον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, που κατά τύχη γλίτωσε το κεφάλι του, από το κομμάτι της ψευδοροφής που προσγειώθηκε δίπλα του, και ο οποίος είχε τραυματιστεί ελαφρά, όπως τότε έγινε γνωστό, δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη στην εργασία του. Όπως πληροφορούμαστε υπάρχει ένα εξόγκωμα στο κεφάλι του, το οποίο δεν έχει υποχωρήσει και ερευνάται μέσω εξετάσεων. Όπως φαίνεται τελικά το τραύμα δεν ήταν τόσο επιπόλαιο…
Τα ατυχήματα, πάντως, δεν έμειναν εκεί. Και πάλι από καθαρή τύχη, ένα απόγευμα δεν υπήρξε θύμα από πτώση αντικειμένου από τη σκαλωσιά στην οποία δούλευαν οι εργάτες για την αποκατάσταση του ταβανιού στο Κέντρο Ελέγχου. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται, και στη μικρή φωτογραφία, έπεσε ηλεκτρικό τρυπάνι και προσγειώθηκε δίπλα από ελεγκτή που εργαζόταν!

Στο μεταξύ η Cyta από την οποία το Τμ. Πολιτικής Αεροπορίας ενοικιάζει το κτήριο το οποίο βρίσκεται στην Ακρόπολη, έχει διορίσει ερευνητική επιτροπή για το ατύχημα, ώστε να διαφανεί τι δεν πήγε καλά στην πρόσφατη συντήρηση του εξαερισμού και του κλιματισμού κάτω από το ψευδοτάβανο και να αποδοθούν ευθύνες.