Φόρμα αναζήτησης

Έγραψαν καλά, ζητούν βελτιώσεις

Πιο εύκολο, απ’ ό,τι το περίμεναν, ήταν το εξεταστικό δοκίμιο που αντίκρισαν στην πρεμιέρα των εξετάσεων του θεσμού των τετραμήνων οι μαθητές της Α’ Λυκείου. Η πρεμιέρα έγινε και σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας όλα κύλησαν ομαλά. Μιλώντας στον «Π», ο προϊστάμενος του γραφείου Συντονισμού των Εξετάσεων Τετραμήνων του Υπουργείου Παιδείας Σπύρος Αντωνέλλος εξέφρασε την ικανοποίησή του αναφορικά με τη διαδικασία και σημείωσε ότι το γραπτό ήταν αρκετά καλό. Ανέφερε ότι από τις 6:00 το πρωί έγινε η ηλεκτρονική μετάδοση των θεμάτων στα σχολεία, τα οποία αφού εκτυπώθηκαν οι διευθυντές τα άνοιξαν με μυστικό κωδικό που τους είχε αποσταλεί. Για να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας, οι φάκελοι άνοιξαν στην παρουσία της Επιτροπής Εξετάσεων που συστάθηκε σε κάθε σχολική μονάδα. Εν συνεχεία, τα γραπτά οδηγήθηκαν σε κλειστό φάκελο στις τάξεις όπου και ανοίχθηκαν στην παρουσία των μαθητών. Να σημειωθεί πως παιδιά που δικαιολογημένα δεν μετέβησαν χθες για να παρακαθίσουν στις εξετάσεις που αφορούσαν το μάθημα των Νέων Ελληνικών, θα παρακαθίσουν στην εξέταση αύριο (β’ σειρά). Από την πλευρά του, ο υπ. Παιδείας και Πολιτισμού Πρόδρομος Προδρόμου ανέφερε σε δηλώσεις του στο πλαίσιο των επισκέψεων, ότι η γραπτή αξιολόγηση Α΄ τετραμήνου έχει ξεκινήσει ομαλά και πρόσθεσε ότι «φέτος το υπουργείο, με βάση τη μεταρρύθμιση την οποία δρομολογεί τα τελευταία χρόνια, έχει οργανώσει την αξιολόγηση των μαθητών δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη συνεχή παρακολούθηση στη δουλειά που κάνουν οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς τους στην τάξη και λιγότερο στις εξετάσεις».

Πρώτο τεστ

Η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ) σε ανακοίνωσή της χθες ανέφερε ότι «οι πομπώδεις διακηρύξεις του υπουργού και η προσπάθεια ωραιοποίησης της κατάστασης σε σχέση με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο δεν μπορούν να αλλάξουν αυτά που ζουν οι μαθητές τους τελευταίους μήνες», αναφερόμενη στην πίεση, το άγχος και το τρέξιμο για να καλυφθεί η ύλη. Ωστόσο, εν αντιθέσει με την ανακοίνωση της ΠΣΕΜ, μαθητές που μίλησαν στον «Π» είπαν πως ο θεσμός είναι θετικός και το μόνο που θα πρέπει να δει το αρμόδιο υπουργείο είναι πώς θα διορθώσει συγκεκριμένα πράγματα – αναφερόμενοι στα διαγωνίσματα που πραγματοποιούνται πριν από τις εξετάσεις:

-Ο Σημαιών τάχθηκε κατά των συνεχών διαγωνισμάτων σημειώνοντας, όμως, πως ο θεσμός μπορεί να δουλέψει. «Ευθύνη έχουν και οι καθηγητές μας διότι τρέχουν να προλάβουν να καλύψουν την ύλη πραγματοποιώντας διαγωνίσματα που θα έπρεπε να αποφευχθούν και να προτιμήσουν τη σωστή προετοιμασία για τις εξετάσεις. Ωστόσο, πρέπει να πω ότι το γραπτό ήταν σχετικά εύκολο», κατέληξε.

-Ο Φαίδωνας τόνισε πως τα 20λεπτα διαγωνίσματα δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό εφόσον γίνονται και 45λεπτα, τα οποία αποτελούν μια καλή ευκαιρία για επανάληψη. Εξήγησε πως οι εκπαιδευτικοί και το υπουργείο θα πρέπει άμεσα να διορθώσουν τον τρόπο βαθμολόγησης. Ερωτηθείς για το γραπτό, ο Φαίδωνας ανέφερε πως «ήταν βατό και ότι κάποιος που διάβαζε μπορούσε να γράψει αρκετά καλά».

-«Το γραπτό ήταν εντάξει. Η έκθεση ήταν πιο μικρή απ’ ό,τι αναμέναμε (ζήτησαν 250-300 λέξεις αντί 400), ωστόσο το δύσκολο κομμάτι αφορά στη προετοιμασία. Πρέπει οι καθηγητές να βοηθούν τους μαθητές και όχι να διδάσκουν τη μέθοδο της παπαγαλίας», τόνισε η Νεφέλη.

-Απο την πλευρά της, η Αντριάνα σημείωσε ότι οι εξετάσεις τετραμήνων αν εφαρμοστούν σωστά μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στο πανεπιστήμιο.

-«Υπουργείο, γονείς και εκπαιδευτικοί μετά το τέλος των εξετάσεων πρέπει να δουν ποιες διορθώσεις χρειάζονται», είπε η Ελένη. «Δεν είμαστε πειραματόζωα και η κούρσα που κάνουμε για να προλάβουμε τη μισή ύλη του χρόνου μας εξοντώνει. Όμω,ς να πω ότι το γραπτό ήταν εύκολο», κατέληξε.

-«Μας δόθηκε ένα καλό γραπτό. Ο κόπος, όμως, για να γράψουμε ήταν τεράστιος. Είναι σημαντικό να υπάρξει αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο χωρίζονται οι βαθμολογίες διαγωνισμάτων», πρόσθεσε η Αντωνία.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.