Φόρμα αναζήτησης

Έχουν οι μαθητές δικαίωμα σε δημοψήφισμα;

Τετράμηνα, ειδική εκπαίδευση, παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, βία και παραβατικότητα. Μόνο μερικά από τα καυτά θέματα της παιδείας για τα οποία ενημερώθηκε χθες η κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας από τον αρμόδιο υπουργό Πρόδρομο Προδρόμου. Από τη συνεδρία, που διήρκεσε τρεις περίπου ώρες, δεν έλειψαν οι αντιπαραθέσεις αλλά ούτε και οι επικρίσεις βουλευτών για σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα τα οποία είτε παραμένουν στα συρτάρια, είτε η συζήτησή τους γίνεται με ρυθμούς χελώνας. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο υπουργός δέχθηκε πολλές ερωτήσεις που αφορούσαν τον θεσμό των τετραμήνων, ενώ συζητήθηκε και το δημοψήφισμα της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), με τον υπουργό και την επίτροπο Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού Δέσπω Μιχαηλίδου να εκφράζουν επί του θέματος εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη.

Οι δε βουλευτές του ΑΚΕΛ ήταν ιδιαίτερα έντονοι και επικριτικοί για το γεγονός ότι δύο λυκειάρχες δεν επέτρεψαν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος στο σχολείο τους, με τον υπουργό να τους δικαιολογεί προβάλλοντας ως επιχείρημα τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων οι οποίοι, όπως είπε, «δεν προνοούν τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος». Ο κ. Προδρόμου ανέφερε πως οι μαθητές έχουν κάθε δικαίωμα να εκφράζουν την άποψή τους, «όχι όμως να στήνουν κάλπες στα σχολεία εν ώρα μαθήματος». Δεν μπορούν, είπε, να διαφωνούν με τον νόμο. Διερωτήθηκε εάν το μάθημα που δίνουμε στα παιδιά μας είναι το να συνδικαλίζονται εναντίον του διευθυντή τους, του υπουργείου ή των εκπαιδευτικών».
Η κ. Μιχαηλίδου με έντονο ύφος κατέστησε σαφές ότι τα παιδιά και δη οι μαθητές έχουν δικαίωμα να εκφέρουν άποψη και ενδεικτικά επικαλέστηκε τη Σύμβαση των ΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού. «Δεν εξετάζω εάν έχουν δίκιο ή άδικο σε σχέση με τα αιτήματά τους, όμως οι κανονισμοί είναι σαφείς: Έχουν κάθε δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα την άποψή τους», είπε χαρακτηριστικά. Απαντώντας σε σχόλιο του υπουργού ότι τα παιδιά χάνουν μαθήματα εφαρμόζοντας τα μέτρα, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε πως «από τη στιγμή που λαμβάνουν κάποιες αποφάσεις στη βάση των απόψεων που διατηρούν θα πρέπει να είναι έτοιμα να υποστούν τις συνέπειες των πράξεών τους».
Ο υπουργός ερωτήθηκε και για τις βελτιώσεις που προωθούνται στον θεσμό των τετραμήνων. Ανέφερε πως η πλειοψηφία των εισηγήσεων που κατατέθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς είναι εποικοδομητικές και, όπως είπε, «θα γίνουν δεκτές». Ωστόσο, ανέφερε πως το β’ τετράμηνο θα πραγματοποιηθεί στα δεδομένα του α’ τετραμήνου με κάποιες βελτιώσεις που μπορούν να προωθηθούν άμεσα, ενώ «κάποιες άλλες αλλαγές για τις οποίες απαιτείται τροποποίηση της νομοθεσίας θα εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά».

Ιδιαίτερη μνεία, εξ αφορμής και της επίσκεψης των βουλευτών στο ειδικό σχολείο Απ. Λουκά στη Λεμεσό, έγινε και στο θέμα της ειδικής εκπαίδευσης, με τους βουλευτές κυρίως της αντιπολίτευσης να καταλογίζουν στο υπουργείο κωλυσιεργία σε ό,τι αφορά την ετοιμασία της νέας νομοθεσίας. Βουλευτές αναφέρθηκαν και στα ανεπαρκή προγράμματα που εφαρμόζονται σε σχέση με τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, ενώ ανησυχίες εκφράστηκαν για το θέμα της βίας και της παραβατικότητας στα σχολεία. Ο υπουργός είπε πως όλα τα πιο πάνω θέματα βρίσκονται στις προτεραιότητές του, σημειώνοντας ότι είναι σε επαφή με τους αρμόδιους λειτουργούς για τη λήψη εκείνων των μέτρων που θα αποδώσουν τους αναμενόμενους καρπούς. Τα θέματα αυτά θα εξεταστούν σε ξεχωριστές συνεδρίες της επιτροπής, παρουσία και του Πρ. Προδρόμου.
Ο Πρ. Προδρόμου ανακοίνωσε τέλος ότι σύντομα θα υποβάλει πρόταση στο Υπουργικό για Υφυπουργείο Πολιτισμού. Είναι κάτι που έχει ανάγκη η Κύπρος, είπε. Τόνισε επίσης τη σημασία που δίνει στην αναβάθμιση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, κάνοντας λόγο για ένα πλάνο που έχει καταρτιστεί και συζητείται.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.