Φόρμα αναζήτησης

Δύσκολα θα αφήσουν το τιμόνι 

Δεν θα παραδώσουν αμαχητί τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές οι υφιστάμενοι λεωφορειούχοι, όπως φαίνεται από τη δικαστική διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη ενώπιον του Διοικητικού Δικαστηρίου και θα λήξει με βάση τα σημερινά δεδομένα, τουλάχιστον οι ακροάσεις, στις 27 Ιανουαρίου. Άλλωστε τα εκατομμύρια είναι πολλά και δουλειά που τη γνωρίζουν οι νυν λεωφορειούχοι δεν είναι διατεθειμένοι να την αφήσουν να την πάρουν οι «ξένοι»… Πρόκειται για το μεγαλύτερο ίσως συμβόλαιο του Δημοσίου το οποίο εντός μίας δεκαετίας αναμένεται να έχει ένα κόστος που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η κοινοπραξία MLKP, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Π», που κέρδισε τέσσερα από τα έξι συμβόλαια του διαγωνισμού (Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος και υπεραστικές διαδρομές), είναι κατά 150 εκατ. φθηνότερη για ολόκληρη τη δεκαετία για το σύνολο των τεσσάρων συμβολαίων, απ’ ό,τι οι προσφορές των υφιστάμενων εταιρειών.

Οι δίκες εξπρές

Στο Διοικητικό Δικαστήριο, το οποίο όπως έχουμε ξαναγράψει εκδικάζει τις προσφυγές σε δίκες – express που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα και συνεχίζονται αυτήν και την ερχόμενη, ο αγώνας εκ μέρους των εταιρειών δημοσίων μεταφορών θα είναι μέχρις εσχάτων. Η πρώτη δίκη πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή και αφορούσε την προσφυγή του ΟΣΕΛ εναντίον της απόφασης του Υπουργείου Μεταφορών για την παραχώρηση των νέων συμβολαίων στην κοινοπραξία MLKP (Malta Lines – Kapnos Airport Shuttle). Οι αγορεύσεις έγιναν και η απόφαση αναμένεται εντός του επόμενου δεκαπενθήμερου, και μάλιστα το Υπουργείο Μεταφορών θεωρεί ότι θα κρίνει και την εξέλιξη των υπολοίπων προσφυγών.

Πόση πείρα έχουν;

Την ίδια μέρα, ταυτόχρονα, θα γινόταν και η εκδίκαση της προσφυγής του ΟΣΕΑ Αμμοχώστου, καθώς στη MLKP ανατέθηκαν και οι δημόσιες συμβάσεις για την εν λόγω επαρχία, όπως προείπαμε. Ο λόγος που εν τέλει δεν εκδικάστηκε ταυτόχρονα η προσφυγή αυτή και ορίστηκε για τις 22 Ιανουαρίου, ήταν διότι οι δικηγόροι του ΟΣΕΑ ζήτησαν να κατατεθούν στο δικαστήριο από το Υπουργείο Μεταφορών πρόσθετα στοιχεία, τα οποία θεωρούν ότι θα αποδείξουν ότι η αρμόδια επιτροπή που εξέτασε τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους φορείς, κακώς παραχώρησε στη MLKP τις συμβάσεις, καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν πληροί καν τα κριτήρια του διαγωνισμού και ως εκ τούτου η πρότασή της έπρεπε να απορριφθεί εξαρχής.
Οι δικηγόροι του ΟΣΕΛ έθεσαν ενώπιον του δικαστηρίου το ίδιο επιχείρημα, χωρίς ωστόσο να ζητήσουν όπως τα στοιχεία αυτά κατατεθούν ενώπιον του δικαστηρίου, όπως έπραξαν οι συνάδελφοί τους που εκπροσωπούν τον ΟΣΕΑ. Η Νομική Υπηρεσία έχει υποβάλει ένσταση στο αίτημα του ΟΣΕΑ, ο οποίος αισιοδοξεί ότι τα στοιχεία αυτά ίσως να αποτελούν το σημαντικότερο όπλο στον αγώνα του. Η ένσταση αναμένεται ότι θα εξεταστεί από το Διοικητικό Δικαστήριο πριν από την έναρξη της δίκης στις 22 Ιανουαρίου.

Κρίσιμη η εμπειρία  

Τι είναι αυτό που κάνει τους νομικούς συμβούλους του ΟΣΕΑ και την ίδια την εταιρεία να πιστεύουν πως «έπιασαν το πόδι» του κράτους; Και τι είναι αυτό που τους κάνει να ελπίζουν πως έχουν πλέον ελπίδες για να κερδίσουν αυτή την προσφυγή; Όπως ακούστηκε στο δικαστήριο, οι ενδιαφερόμενοι προσφοροδότες θα πρέπει, σύμφωνα με τις επαγγελματικές ικανότητες των προσφοροδοτών όπως καταγράφονται στα έντυπα των προσφορών, να έχουν δεκαετή πείρα στις δημόσιες επιβατικές μεταφορές. Οι νυν λεωφορειούχοι έχουν λάβει πιστοποίηση από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών που λέει πως έχουν το προσόν. Η εταιρεία kapnos Airport Shuttle, ωστόσο, όπως ισχυρίζονται στον ΟΣΕΑ, δεν έχει αυτή την εμπειρία, διότι από το 2010 έως το 2017 οι άδειες που κατείχε δεν αφορούσαν τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές, ενώ από τότε μέχρι σήμερα οι άδειες που έχει λάβει είναι για ειδικές, τακτικές διαδρομές και όχι για δημόσιες μεταφορές. Ο ΟΣΕΑ ισχυρίζεται επίσης πως ούτε ο συνεργάτης της Kapnos Airport, η εταιρεία Malta Lines, διαθέτει αυτή την εμπειρία, διότι δημιουργήθηκε το 2014 και δεν μπορεί να «δανειστεί» την εμπειρία της θυγατρικής της Malta Public Transport.
Σύμφωνα, βεβαίως, με παλαιότερη ανακοίνωση της Kapnos, ο εταίρος της Malta Lines «είναι εταιρεία ισπανικής ιδιοκτησίας με έδρα τη Μάλτα. Ιδιοκτήτες της είναι η οικογένεια Cosmen και δραστηριοποιείται στην προσφορά επιβατικών υπηρεσιών σε αρκετές χώρες, όπως Ισπανία, Ην. Βασίλειο, ΗΠΑ, Κίνα, Μάλτα, Μαρόκο και αλλού. Αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας National Express, εισηγμένης στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Διαθέτει μακρόχρονη, αναγνωρισμένη και αξιόπιστη πείρα 300 σχεδόν ετών στον τομέα των συγκοινωνιών. Το 2017 έχει ανακηρυχθεί η πιο αξιόπιστη εταιρεία στον τομέα των αστικών μεταφορών και βραβεύτηκε με το βραβείο Bus Excellence Award από τον Διεθνή Οργανισμό Οδικών Μεταφορών»…
Η συνέχεια της δίκης- express θα συνεχιστεί αύριο στο δικαστήριο,15 Ιανουαρίου, με την προσφυγή του ΟΣΕΛ για τη σύμβαση της Λάρνακας.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.