Φόρμα αναζήτησης

Δρόμος Πάφου – Πόλης: Πήραν παράταση οι εργολάβοι

Το Υπουργείο Μεταφορών ικανοποίησε το αίτημα κοινοπραξιών από Ελλάδα και Κύπρο που ενδιαφέρονται να καταθέσουν προσφορές για τον δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς και είχαν ζητήσει παράταση χρόνου για την υποβολή τους. Βάσει της προκήρυξης του διαγωνισμού οι προσφορές λήγουν στις 27 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο μετά το αίτημα των κοινοπραξιών οι οποίες επικαλέστηκαν την πολυπλοκότητα του έργου για τη μελέτη των εγγράφων, την ετοιμασία των προσφορών καθώς και τις διακοπές του Αυγούστου το Υπουργείο Μεταφορών έδωσε παράταση περίπου ενός μήνα και οι προσφορές τελικά λήγουν 1/11/2019. Για την κατάθεση των προσφορών ενδιαφέρθηκαν αρκετές εταιρείες τόσο από την Κύπρο όσο και από την Ελλάδα. Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν κοινοπραξίες με εταιρείες και άλλων χωρών.

Το έργο αφορά τη μελέτη και κατασκευή (Design & Build) δρόμου δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, ενώ το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 70 εκατ. + ΦΠΑ, περίπου και ο χρόνος μελέτης-κατασκευής θα είναι 3,5 χρόνια. Παράλληλα, στο συμβόλαιο υπάρχουν όροι για εκτίμηση επιπτώσεων στο Περιβάλλον. Από το έργο αναμένεται να επωφεληθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς, των κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από τον δρόμο Πάφου – Πόλης (Τσάδα, Στρουμπί, Πολέμι, Κάθηκας, Γιόλου, Μηλιού, Γουδί κ.ά.) καθώς και των κοινοτήτων βόρεια της Πόλης Χρυσοχούς (Αργάκα, Αγία Μαρίνα, Πωμός, Κάτω Πύργος κ.ά.).
Η κατασκευή του έργου θα συμβάλει μεταξύ άλλων στη συντόμευση του ταξιδιού με εξοικονόμηση χρόνου και καυσίμων, μείωση των καυσαερίων και μείωση των δυστυχημάτων μέσω της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.

Ζητούν ακρόαση

Πρόθεση της κυβέρνηση είναι μελλοντικά ο δρόμος να φθάσει μέχρι την Πόλη, κάτι που θα αποτελέσει το 2ο τμήμα της Α’ φάσης. Φορείς και παράγοντες του διαμερίσματος της Πόλης Χρυσοχούς και ευρύτερα της Πάφου θεωρούν πως το 2ο τμήμα του δρόμου θα πρέπει να ξεκινήσει παράλληλα με το πρώτο ώστε ο δρόμος να φθάσει μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς. Ο δήμαρχος της Πόλης Χρυσοχούς μετά από συνάντηση με κοινοτάρχες της περιοχής απέστειλε πρόσφατα επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ζητώντας συνάντηση προκειμένου να τεθεί αυτό το αίτημα. Οι φορείς της περιοχής θεωρούν πως θα πρέπει από τώρα να ξεκινήσει ο σχεδιασμός για το 2ο τμήμα του δρόμου και να διατεθούν κονδύλια στον προϋπολογισμό του 2021. Οι φορείς της Πάφου και ιδιαίτερα του διαμερίσματος Πόλεως Χρυσοχούς θεωρούν πως με την πρώτη φάση θα διαφανούν τα πλεονεκτήματα του έργου το οποίο θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ευρύτερη περιοχή. Υπενθυμίζεται ότι το έργο είχε εξαγγελθεί αρχικά από το 1999 και η έναρξή του είχε τοποθετηθεί μόλις ολοκληρωνόταν ο αυτοκινητόδρομος Πάφου – Λεμεσού. Χρειάστηκε να περάσουν 20 χρόνια για να τεθεί σε πορεία υλοποίησης.

Η διαδικασία απαλλοτρίωσης των τεμαχίων που ανακλήθηκαν το 2012, έχει ήδη προωθηθεί και δημοσιεύτηκε η γνωστοποίηση απαλλοτρίωσης στις 10.5.2019. Η εκτίμηση κόστους των απαλλοτριώσεων αυτών ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ περίπου και σύντομα θα αρχίσει να καταβάλλεται στους δικαιούχους.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου όπως διαμορφώθηκαν είναι τα ακόλουθα:

  • Ανισόπεδο κόμβο στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Πάφου (παρά την Αγία Μαρινούδα).
  • Προσωρινό ισόπεδο κυκλικό κόμβο ανατολικά της Τσάδας, για σύνδεση προς Τσάδα, Καλλέπεια, Πολέμι.
  • Προσωρινό τερματικό ισόπεδο κυκλικό κόμβο μετά το Στρουμπί, για σύνδεση με τον υφιστάμενο δρόμο.
  • Δύο διατρητικές σήραγγες, 720 μ και 290 μ. αντίστοιχα.
  • Πέντε κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1.500 μ.
  • Δύο υπέργειες διαβάσεις.
  • Εννέα υπόγειες διαβάσεις.

Το πλάτος του οδοστρώματος θα είναι 10 μέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, 2x 3,5 μ. με πρόνοια για ανηφορικές λωρίδες σε τμήματα του δρόμου ώστε να είναι ασφαλής.