Φόρμα αναζήτησης

Δοκιμή-τεστ για λεωφορεία – Xωρίς κόμιστρο το πρώτο εξάμηνο

Σε δοκιμαστική λειτουργία τέθηκε τις τελευταίες μέρες η υπηρεσία του Δήμου Λευκωσίας μέσω της οποίας θα προσφέρεται διακίνηση των επισκεπτών εντός των τειχών με τον στόλο των 13 μικρών λεωφορείων. Ο στόχος του προγράμματος είναι η μείωση της διακίνησης οχημάτων στο ιστορικό κέντρο της πόλης και η προώθηση της χρήσης των μέσων βιώσιμης κινητικότητας.

Η υπηρεσία θα περιορίσει σίγουρα και την παράνομη στάθμευση, έναν καθημερινό βραχνά για τους πεζούς στο κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς δεκάδες οχήματα παρκάρουν επί το πεζοδρομίων. Θα βολέψει όμως και τους αυτοκινητιστές, καθώς η αφετηρία των λεωφορείων η οποία είναι το παλιό ΓΣΠ, προσφέρεται, προς το παρόν τουλάχιστον, για δωρεάν στάθμευση. Έτσι λύνεται κι ένας πονοκέφαλος, το ψάξιμο δηλαδή για πάρκινγκ.

Οι δοκιμές, με τα λεωφορεία να διεξάγουν κανονικά τα δρομολόγιά τους χωρίς επιβάτες, θα συνεχίσουν και την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ από τις 15 Μαΐου δεν αποκλείεται να αρχίσουν κανονικά τα δρομολόγια (χωρίς να σημαίνει πως είναι η επίσημη έναρξη, όπως έχει λεχθεί) και να δέχονται και τους πρώτους επιβάτες. Με αυτό τον τρόπο και οι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν τις δικές τους επισημάνσεις στην υπηρεσία. Τα λεωφορεία θα ξεκινούσαν κανονικά μετά το Πάσχα, όπως είχε γράψει ο «Π» σε προηγούμενό του δημοσίευμα, ωστόσο μικροπροβλήματα που προκύπτουν καθημερινά κι αναζητούν λύσεις καθυστερούν την εκκίνηση της υπηρεσίας.

Οι διαδρομές

Ήδη πάντως τα μικρά λεωφορεία, που ενδεχομένως και να τα έχετε δει, κινούνται στις δύο κυκλικές διαδρομές που έχουν καθοριστεί, μετρούν χρόνους, αντιμετωπίζουν προβλήματα και δίνονται λύσεις ώστε η υπηρεσία να εκκινήσει όσο πιο άρτια γίνεται.

Η μία διαδρομή, η Λ1, με το μπλε χρώμα, θα περνά από την οδό Ευαγόρου, θα συνεχίζει προς την Πύλη Πάφου περνώντας μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών, θα περνά Ρηγαίνης και Βασιλείου Βουλγαροκτόνου (γραφεία «Π») και θα κατευθύνεται προς οδό Ερμού και Αρχιεπισκοπή. Θα συνεχίζει προς πλατεία Ομεριέ, ΟΧΙ και Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, θα κατευθύνεται προς πλατεία Σολωμού και ακολούθως προς ΓΣΠ.

Η δεύτερη διαδρομή, η Λ2, θα ξεκινά κι αυτή από το παλιό ΓΣΠ, όπου θα μπορεί κανείς να αφήσει το όχημά του, θα περνά από τη Στασικράτους, τη Σπύρου Κυπριανού (πρώην Σάντα Ρόζα), την Πινδάρου, την Αρχιεπισκοπή, το τέμενος Ομεριέ και όταν θα φτάνει στο ΟΧΙ θα κατευθύνεται προς Μπουμπουλίνας. Μέσω της Μακαρίου και Ζήνας Κάνθερ θα επιστρέφει στη βάση του, στο παλιό ΓΣΠ. Ουσιαστικά αυτή η διαδρομή θα συνδέει την παλιά πόλη με το αστικό κέντρο γύρω από τη Μακαρίου.

Η πυκνότητα των στάσεων των μικρών λεωφορείων είναι μεγάλη, ακριβώς για να εξυπηρετεί το κοινό. Συγκεκριμένα, κάθε διαδρομή θα έχει 20 στάσεις. Οι δύο διαδρομές θα «συναντώνται» σε τρία σημεία απ’ όπου θα μπορεί κάποιος επιβάτης να κάνει ανταπόκριση στην άλλη γραμμή.

Κάθε 20 λεπτά

Το ωράριο λειτουργίας των μικρών λεωφορείων θα είναι 6.30 το πρωί με 12 τα μεσάνυχτα τις καθημερινές, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα οι γραμμές θα συνεχίζονται μέχρι τις 2 πρωί για να εξυπηρετούν και τους ξενύχτηδες. Τα λεωφορεία θα περνούν από τις στάσεις κάθε 20 λεπτά.

Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, η υπηρεσία θα παρέχεται τους πρώτους έξι μήνες δωρεάν. Ακολούθως θα πρέπει να εκδίδεται εισιτήριο, το κόμιστρο του οποίου δεν αποφασίστηκε ακόμα. Οι αρχικές σκέψεις έκαναν λόγο για 50 σεντ το μονό εισιτήριο.

Και mobile application

Εν τω μεταξύ ο Δήμος Λευκωσίας ετοιμάζει φυλλάδιο με όλες τις πληροφορίες για την υπηρεσία των μικρών λεωφορείων. Την αφετηρία, τις στάσεις, τα ωράρια κ.λπ. Ετοιμάζει επίσης εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα, mobile application, όπως είναι καλύτερα γνωστό, ώστε να μπορούν οι χρήστες της υπηρεσίας να ξέρουν πού βρίσκεται το λεωφορείο και πόση ώρα θα πρέπει να περιμένουν στη στάση. Σε πρώτη φάση η έξυπνη εφαρμογή θα δουλεύει από την ιστοσελίδα των λεωφορείων, που θα ανακοινωθεί σύντομα, και ήδη το σύστημα εργάζεται όπως μας έχουν πληροφορήσει οι πηγές μας στον Δήμο Λευκωσίας. Το application αναμένεται να δοθεί με την επίσημη έναρξη της υπηρεσίας, μάλλον σε κανένα μήνα αν όλα παν καλά.