Φόρμα αναζήτησης

Διχασμένοι οι Στροβολιώτες για το νέο οδικό δίκτυο

Ήταν αναμενόμενο ότι θα ξεσήκωνε αντιδράσεις το ρυθμιστικό σχέδιο που παρουσίασαν πρόσφατα το Τμήμα Πολεοδομίας, το Τμήμα Δημοσίων Έργων και ο Δήμος Στροβόλου αναφορικά με την κατασκευή του νέου, πρωταρχικής σημασίας, δρόμου τεσσάρων λωρίδων που θα συνδέει τη Στροβόλου με την Αρχαγγέλου μέσω της Ελαιώνων. Αυτή τη στιγμή δύο ομάδες πολιτών ασκούν πιέσεις στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο στις 25 Φεβρουαρίου θα αποφασίσει εάν θα εγκρίνει ή θα απορρίψει τον σχεδιασμό. H μεν πρώτη πιέζει με στόχο την ακύρωση του εν λόγω σχεδιασμού και η δεύτερη για την κατασκευή πρώτα του δρόμου και μετά του νέου γεφυριού που θα αντικαταστήσει το προβληματικό της Αλεξανδρουπόλεως που πλημμυρίζει κάθε φορά που θα κατέβει ο Πεδιαίος και το οποίο έχει συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο στο εν λόγω ρυθμιστικό σχέδιο.

Επιπτώσεις στην υγεία

Οι πολίτες που διαφωνούν με την κατασκευή του δρόμου, οι οποίοι είναι είτε κάτοικοι της περιοχής από όπου θα περνά είτε χρήστες του γραμμικού πάρκου, επικαλούνται τα εξής επιχειρήματα:

  • Πρώτον, δεδομένου ότι θα περνούν από μια καθαρά αστική περιοχή καθημερινά 22 χιλ. οχήματα με ανοδική τάση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Πολεοδομία, θα υπάρξει τεράστια αύξηση στην ηχορύπανση και στην εκπομπή αέριων ρύπων, γεγονός το οποίο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων.
  • Δεύτερον, το προτεινόμενο σχέδιο απαιτεί την αποκοπή σημαντικού αριθμού δέντρων, κάποια από τα οποία είναι ηλικίας πολλών δεκάδων χρόνων και αποτελούν στολίδι για την περιοχή και κύρια πηγή οξυγόνου. Οι πολίτες θεωρούν ότι είναι αδύνατον υπό αυτά τα δεδομένα να αντικατασταθούν με τη φύτευση νέων δενδρυλλίων όπως προτείνεται από τον σχεδιασμό. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι με την αποκοπή δέντρων κινδυνεύει και η εξαφάνιση της πανίδας της περιοχής.
  • Τρίτον, υποστηρίζουν ότι το εξαιρετικό έργο του γραμμικού πάρκου θα υποστεί σοβαρή αλλοίωση λόγω της κατασκευής της νέας γέφυρας που θα γίνει για τις ανάγκες του δρόμου πρωταρχικής σημασίας. Η δε κατασκευή υπόγειου πεζόδρομου που προτείνεται εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους όσον αφορά την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής.
  • Τέταρτον, θεωρούν ότι με το προτεινόμενο έργο όχι μόνο δεν θα επιτευχθεί αποσυμφόρηση του πυρήνα του Στροβόλου, αλλά και θα δημιουργείται μεγαλύτερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση στη λεωφ. Στροβόλου. Όπως υποδεικνύουν οι πολίτες, δεν επιλύονται κυκλοφοριακά προβλήματα με τη δημιουργία αστικών αυτοκινητόδρομων σε κατοικημένες περιοχές, αλλά με άλλα πιο ήπια μέτρα.
  • Πέμπτον, πιστεύουν ότι οι αξίες των περιουσιών των κατοίκων των περιοχών που επηρεάζονται άμεσα από την υλοποίηση του έργου θα μειωθούν δραματικά με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να μην μπορούν να πωλήσουν τις περιουσίες τους για να εγκατασταθούν σε πιο ανθρώπινες και καθαρές από πλευράς ρύπανσης γειτονιές.

Ήδη έχουν μαζευτεί 300 υπογραφές, ενώ έγιναν και επαφές με κόμματα. Οι κάτοικοι θεωρούν ότι ο δρόμος είναι αχρείαστος, ενώ δεν έχουν διερευνηθεί άλλες εναλλακτικές και ίσως πιο αποδοτικές λύσεις που θα εξυπηρετούν τον ευρύτερο κυκλοφοριακό φόρτο.

Πρώτα ο δρόμος, μετά το γεφύρι

Η δεύτερη ομάδα κατοίκων προέρχεται από τον πυρήνα του Στροβόλου και από τη γύρω περιοχή, η οποία δεινοπαθεί καθημερινά λόγω της μεγάλης τροχαίας κίνησης που διέρχεται από τον παλιό Στρόβολο, ακριβώς λόγω της μη ύπαρξης του οδικού δικτύου το οποίο προτείνεται μέσα από το ρυθμιστικό σχέδιο.

Όπως μας ανέφεραν μέλη της ομάδας, ο νέος δρόμος τεσσάρων λωρίδων θα αποσυμφορήσει την περιοχή τους και θεωρούν πως τα όποια μειονεκτήματα υπάρχουν σε αυτήν την πρόταση εκμηδενίζονται μπροστά στο όφελος που θα προκύψει. Συνεπώς, η μερίδα αυτή των κατοίκων της περιοχής συμφωνεί απόλυτα με τους σχεδιασμούς, αλλά υποδεικνύει πως υπάρχει και ένας μεγάλος κίνδυνος και επισείουν την προσοχή του Δήμου Στροβόλου ώστε τα έργα να γίνουν με τη σωστή σειρά. Θα πρέπει δηλαδή να κατασκευαστεί πρώτα ο δρόμος πρωταρχικής σημασίας, ώστε ακριβώς να επιτελέσει τον στόχο που επιθυμεί η Πολεοδομία, να αποτραπεί δηλαδή η χρήση του υφιστάμενου δικτύου των δρόμων εντός του πυρήνα, μια κατάσταση που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων εδώ και δεκαετίες και προκαλεί οχληρία. Και ταυτόχρονα, όχι όμως νωρίτερα, να κατασκευαστεί το νέο οδικό δίκτυο της Αλεξανδρουπόλεως. Διαφορετικά, προειδοποιούν, εάν γίνει πρώτα η Αλεξανδρουπόλεως, η κατάσταση στον πυρήνα θα επιδεινωθεί. Διότι θα διευκολυνθεί ακριβώς η πρόσβαση από και προς το κέντρο του παλιού Στροβόλου.

Στη δημόσια ακρόαση που έγινε την περασμένη Δευτέρα στο δημαρχείο Στροβόλου, όπου παρουσιάστηκαν στους πολίτες τα σχέδια, ο δήμος, ο οποίος θα προωθήσει και την κατασκευή του έργου, έδειξε να αντιλαμβάνεται τις ανησυχίες των κατοίκων του πυρήνα και των γύρω περιοχών και υποσχέθηκε πως θα τις λάβει υπόψη.

Ποιο το όφελος από το νέο δίκτυο

Σύμφωνα με το ρυθμιστικό σχέδιο, ο νέος δρόμος πρωταρχικής σημασίας θα ξεκινά από τη λεωφ. Στροβόλου (απέναντι από το Τμ. Δημοσίων Έργων) και θα καταλήγει στα φανάρια της λεωφ. Αρχαγγέλου (παρά το K-Cineplex). Τμήμα Πολεοδομίας και δήμος πιστεύουν στην άμεση υλοποίησή του, καθώς κυκλοφοριακά θα συνδέσει απευθείας τις δύο σημαντικές οδικές αρτηρίες και θα αφαιρέσει κίνηση από το δευτερεύον οδικό δίκτυο. Αναμένεται ότι θα υπάρχει σημαντικό όγκο κυκλοφορίας που υπολογίζεται ότι τα πρώτα χρόνια θα ανέλθει στα 22 χιλιάδες αυτοκίνητα την ημέρα. Πέραν τούτων, δύο άλλοι πρωταρχικοί στόχοι αυτού του σχεδιασμού, που συμπληρώνεται με την κατασκευή ενός νέου γεφυριού το οποίο θα αντικαταστήσει αυτό επί της οδού Αλεξανδρουπόλεως, είναι, αφενός, να ξεπεραστεί το πρόβλημα του κλεισίματος του γεφυριού που αποσυντονίζει κάθε φορά την τροχαία κίνηση και ταλαιπωρεί τους πολίτες και, αφετέρου, να περιοριστεί η διέλευση οχημάτων από τις οικιστικές περιοχές του Στροβόλου και από τον παλιό πυρήνα. Κάτι που θα δημιουργήσει και τις προϋποθέσεις για να προχωρήσουν τα σχέδια για την ανάπλαση και την προστασία του παλιού Στροβόλου, ο οποίος είναι ιδιαίτερα βεβαρημένος από τη διαμπερή κυκλοφορία των αυτοκινήτων, καθώς οι χρήστες του οδικού δικτύου, λόγω της απουσίας του συγκεκριμένου δρόμου, χρησιμοποιούν τους υφιστάμενους στενούς και ανεπαρκείς δρόμους εντός του πυρήνα με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, όχλησης και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Ο προτεινόμενος δρόμος θα είναι επίσης υποβοηθητικός για την προώθηση των λεωφορείων. Το κόστος υπολογίζεται στα 12 εκατ. ευρώ. Τα δέντρα που θα αποκοπούν, λέει το Τμ. Πολεοδομίας, είτε θα μεταφυτευτούν σε άλλα σημεία είτε θα αντικατασταθούν με άλλα.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.