Φόρμα αναζήτησης

Δεν άγγιξαν τους μαθητές οι «Μνήμες»

Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονεί, έγραφε ο Γιώργος Σεφέρης. Ο Δημόσιος Κήπος Λεμεσού γέμισε χθες από εκατοντάδες μαθητές, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Μνήμες Κατεχόμενης Γης», που για πρώτη φορά διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, τον Δήμο Λεμεσού, τις ενώσεις κατεχόμενων δήμων και κοινοτήτων και το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών. Ωστόσο, γενική διαπίστωση ήταν ότι μεγάλη μερίδα μαθητών, χωρίς μνήμες από την κατεχόμενη γη, επέδειξε αδιαφορία για τα εκθέματα και τα λεγόμενα και προτίμησε τα παρακείμενα παγκάκια, στον Δημοτικό Κήπο Λεμεσού.

Ο υπουργός

Πόλεις και χωριά της κατεχόμενης πατρίδας μας εκπροσωπήθηκαν από ολιγομελείς ομάδες στα περίπτερα που στήθηκαν στο γήπεδο της αντισφαίρισης, νοτιοδυτικά του Δημόσιου Κήπου. Εκτοπισμένοι δήμαρχοι και κοινοτάρχες, μαζί με παράγοντες του πολιτισμού και των γραμμάτων, παρουσίασαν φωτογραφικά ντοκουμέντα, ενδυμασίες και γαστρονομικά προϊόντα της περιοχής τους στους μαθητές.
Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Χαμπιαούρης περιηγήθηκε στα περίπτερα και ανέφερε πως «σήμερα οι κατεχόμενοι δήμοι και κοινότητες στέλνουν μήνυμα ενότητας για απελευθέρωση. Η μνήμη και η γνώση πρέπει να μεταλαμπαδεύονται στις νεότερες γενιές». Τόνισε ότι «για πρώτη φορά παρευρίσκονται όλες οι κατεχόμενες κοινότητες και δήμοι στον Δημόσιο Κήπο της Λεμεσού, για να προβάλουν την ιστορία, την παράδοσή μας, τα ήθη και τα έθιμά μας στους μαθητές μας, στους νέους μας και στο ευρύτερο κοινό».
Όσον αφορά τις διαπραγματεύσεις για λύση του Κυπριακού, ο κ. Χαμπιαούρης ανέφερε ότι πρέπει «όλοι μαζί να στηρίξουμε τις άοκνες προσπάθειες του ΠτΔ για μια επανενωμένη και ελεύθερη Κύπρο».
Ο δήμαρχος Λεμεσού Νίκος Νικολαΐδης ανέφερε πως ο δήμος αγκάλιασε με μεγάλη συγκίνηση και ενθουσιασμό την πρωτοβουλία του υπουργού να διοργανωθεί αυτή η εκδήλωση στη Λεμεσό. «Η πόλη φιλοξένησε χιλιάδες πρόσφυγες από όλη την κατεχόμενη γη μας και διαμορφώθηκε σε αυτό που είναι σήμερα από τη συμβολή των εκτοπισμένων αδελφών μας», πρόσθεσε ο κ. Νικολαΐδης. Στη συνέχεια επεσήμανε ότι «η κατοχή δεν αφορά μόνο τα κατεχόμενα χωριά και τους δήμους μας, αφορά όλους μας, όλοι είμαστε πρόσφυγες και σήμερα νιώθουμε ρίγη συγκίνησης, αφού ξαναγεννήθηκαν μέσα μας θύμησες και τονώθηκε το αγωνιστικό φρόνημα».

Αδιάφοροι μαθητές

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η απάθεια μεγάλης μερίδας των μαθητών προς την έκθεση. Εκτός από λίγες εξαιρέσεις, πολλοί μαθητές προτίμησαν το πράσινο και τα παγκάκια του Δημοτικού Κήπου. Μιλήσαμε με μερικούς από τους συμμετέχοντες στα περίπτερα και στην πλειοψηφία τους μίλησαν για αδιαφορία από τη νεολαία.
Η δημοτική σύμβουλος Μόρφου Μάρω Κεή τόνισε στον «Πολίτη» ότι είναι απογοητευμένη, γιατί οι μαθητές «δεν ρωτούν, δεν ενδιαφέρονται καν να πάρουν τα φυλλάδια που μιλούν για τα κατεχόμενα μέρη μας. Οι νέοι δεν έχουν βιώματα από τα κατεχόμενα χωριά μας και αυτό μεγαλώνει την απόσταση που νιώθουν». Η κυρία Κεή ανέφερε ακόμα ότι «για να έχουμε μέλλον σε αυτό τον τόπο πρέπει πρώτα από όλα να λύσουμε το Κυπριακό και να επανενώσουμε τον τόπο μας. Οι μαθητές δεν γνωρίζουν την ιστορία της Κύπρου και αυτό είναι πρόβλημα».

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του δημάρχου Λαπήθου Νεοπτόλεμου Κότσαπα. Μας ανέφερε ότι «παρόλο που η πρωτοβουλία πραγματοποίησης της έκθεσης είναι αξιόλογη, οι μαθητές δείχνουν ελάχιστο ενδιαφέρον, εκτός από αυτούς που οι γονείς τους έχουν καταγωγή από τα κατεχόμενα ή τα έχουν επισκεφτεί». Στη συνέχεια τόνισε ότι «η σημερινή κατάσταση δεν μας ευχαριστεί καθόλου και απορρίπτουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας σκέψεις για δύο κράτη».

-Στο πλαίσιο των κοινών δράσεων του Υπουργείου Παιδείας με τους κατεχόμενους δήμους και κοινότητες εντάσσεται και αντικατοχική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σήμερα, στις 19:00, στο Λανίτειο Θέατρο.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.