Φόρμα αναζήτησης

Αυτά είναι τα νέα τσουχτερά πρόστιμα: Ψηφίζονται σε 2 εβδομάδες, σε εφαρμογή από Οκτώβριο

Επί ενάμισι χρόνο, από τον Μάρτιο του 2019 που κατατέθηκε, «έβραζε» η Βουλή (και εν τέλει του άλλαξε τα φώτα) το πακέτο των νομοσχεδίων που είχε υποβάλει τότε ο Ιωνάς Νικολάου με τα τσουχτερά πρόστιμα και ποινές (βαθμοί ποινής αλλά και ποινές φυλάκισης), τα οποία πιστεύεται ότι θα λειτουργήσουν ανατρεπτικά στις τροχαίες παραβάσεις οδηγώντας στη μείωση των τροχαίων οδικών συγκρούσεων και δη των θανατηφόρων.

Άλλαξαν τρεις Υπουργοί, από τον Ιωνά Νικολάου που ήταν κι ο «πατέρας» της πρότασης στη βάση επιστημονικών δεδομένων καθώς έγινε πολλή δουλειά από εγκληματολόγους του Πανεπιστημίου Κύπρου, περάσαμε στον νυν Γεν. Εισαγγελέα Γιώργο Σαββίδη ο οποίος είχε δείξει άπλετη υπομονή με την Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής αλλά άσκησε και πολλές πιέσεις δίχως αποτέλεσμα και τώρα ανέλαβε η Νατάσα Πηλείδου η οποία ήδη έλαβε τηλεφώνημα από τη Βουλή για να εκφράσει άποψη κατά πόσο πρέπει το πακέτο των νομοσχεδίων να εφαρμοστεί Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Αν πρέπει δηλαδή από τη στιγμή που υπάρχει η πρόθεση να ψηφιστεί από την Ολομέλεια 17 Ιουλίου, μέχρι να δημοσιοποιηθεί και στην Επίσημη Εφημερίδα, να δοθούν δύο μήνες, Αύγουστος και Σεπτέμβριος, για να γίνει και μια πλήρης ενημέρωση των πολιτών για την αύξηση των ποινών.

Δεν αμφισβητεί κανείς ότι μπορεί να έγινε πολλή και σκληρή δουλειά στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, ωστόσο ενάμισι χρόνος είναι πάρα πολύς. Όλο αυτό το διάστημα θα μπορούσαν οι αποτρεπτικές ποινές να απέτρεπαν κάποιους θανάτους στην άσφαλτο. Ήδη τις τελευταίες μέρες υπάρχει έντονη συζήτηση και ασκούνται πιέσεις στη Βουλή για έγκριση επιτέλους του πακέτου νομοσχεδίων, με το επιχείρημα ότι ο νεαρός Ευαγόρας που σκοτώθηκε μετά από σύγκρουση με τη μοτοσικλέτα του το περασμένο Σαββατοκύριακο στην περιοχή Πόλεως Χρυσοχούς, θα μπορούσε να φορούσε κράνος εάν το πρόστιμο ήταν μεγαλύτερο.

Όπως μας πληροφόρησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής Γιώργος Προκοπίου, την προσεχή Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η πρόταση που θα υποβληθεί στην Ολομέλεια, με τη συμπερίληψη και σωρείας τροπολογιών από τα κόμματα, ενώ θα ληφθεί και οριστική απόφαση κατά πόσο τα νομοσχέδια θα τεθούν σε εφαρμογή Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο, με πιθανότερο όπως είπε την 1η Οκτωβρίου.

Ο κ. Προκοπίου μας έδωσε και μια γεύση από τα αυξημένα πρόστιμα τα οποία θα ισχύουν με την εφαρμογή των νόμων. Να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη πολιτική μαζί με την εφαρμογή της φωτοεπισήμανσης θεωρούνται ότι θα συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση των σοβαρών και θανατηφόρων δυστυχημάτων.

Μερικά λοιπόν από τα νέα πρόστιμα είναι τα εξής:

  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: Από 85 ευρώ σήμερα στα 150 και εάν επαναληφθεί εντός τριών ετών το αδίκημα το πρόστιμο διπλασιάζεται κι ανεβαίνει στα 300 ευρώ.
  • Χρήση κινητού τηλεφώνου και μη χρήση κράνους: Από 85 ευρώ σήμερα σε 200 ευρώ και εάν επαναληφθεί εντός τριών ετών το αδίκημα το πρόστιμο διπλασιάζεται κι ανεβαίνει στα 400 ευρώ.
  • Παραβίαση κόκκινου φαναριού: Από τα 85 ευρώ σήμερα εκτοξεύεται στα 300.
  • Στάθμευση σε θέσεις αναπήρων: Από 85 ευρώ σήμερα σε 300 ευρώ.
  • Στάθμευσης σε κίτρινη γραμμή: Από 65 ευρώ σε 100 ευρώ.
  • Στάθμευση και προσπέρασμα σε διάβαση πεζών: Από 65 ευρώ σε 200 ευρώ.
  • Στάθμευση σε πεζοδρόμια: Από 65 ευρώ σε 100 ευρώ.

Οι κατηγορίες των παραβάσεων ανέρχονται σε 19 σελίδες και περιλαμβάνουν όλες τις πιθανές παραβάσεις της τροχαίας.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.