Φόρμα αναζήτησης

Αυτά αλλάζουν με το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές που φέρνει το σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή είναι η έμφαση που θα δίνεται στην προφορική αξιολόγηση στη μέση εκπαίδευση η οποία αφήνεται στη διακρατική ευχέρεια των εκπαιδευτικών πώς θα αξιοποιηθεί. Στο σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή/τριας περιλαμβάνονται συγκεκριμένες μορφές προφορικής αξιολόγησης, τρεις από τις οποίες θα πρέπει να επιλέξει ο εκπαιδευτικός. Στο γυμνάσιο, το λύκειο και τις τεχνικές σχολές το 60% του τελικού βαθμού κάθε μαθητή προκύπτει από την προφορική βαθμολογία. Οι μορφές προφορικής αξιολόγησης που περιλαμβάνονται στο σχέδιο είναι:

-Κατ’ οίκον εργασίες: Αυτές οι εργασίες -μεταξύ άλλων- θα πρέπει να έχουν διατυπωθεί και συζητηθεί στην τάξη, ενώ ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να αναλύσει τα κριτήρια αξιολόγησης της εργασίας.
-Γραπτές βαθμολογητές ασκήσεις στην τάξη: Οι ασκήσεις πρέπει να είναι σύντομες ως προς τον χρόνο και το περιεχόμενο της ύλης, προειδοποιημένες και περιορισμένες στον αριθμό.
-Πρότζεκτ: Σε κάθε μαθητή δεν πρέπει να ανατίθενται περισσότερα από ένα δυο πρότζεκτ ανά τετράμηνο. Θα είναι ατομικά ή ομαδικά.
Συμμετοχή του μαθητή στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος: Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την ενεργή συμμετοχή, το ενδιαφέρον και την προσφορά του μαθητή σε καθημερινή βάση μέσα στην τάξη όπως τις δεξιότητες παρουσίασης των εργασιών του και τη συμβολή του στο εποικοδομητικό κλίμα εργασίας στη τάξη.
-Παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων: Δίνονται διάφορες ερωτήσεις στις βασικές εμφάσεις του μαθήματος που οδηγούν στα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ο σκοπός των ερωτήσεων είναι να βοηθήσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές να αξιολογούν τη μάθηση που έχει επιτευχθεί.
-Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης: Βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τα κριτήρια αξιολόγησης και πού βρίσκεται το λάθος ή η έλλειψη αλλά και η ορθή διαδικασία προσέγγισης των διαφόρων ασκήσεων/ δραστηριοτήτων. Προϋπόθεση είναι ο καθορισμός συγκεκριμένων κριτηρίων μέσα από συζήτηση με τους μαθητές.
-Δραστηριότητες εκτός της αίθουσας διδασκαλίας: Συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες ή και εξωσχολικούς διαγωνισμούς και εκδηλώσεις. Ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης, αξιολόγησης και χρήσης πληροφοριών, συμμετοχή σε θέατρο, τέχνη, αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις, εκθέσεις, διαγωνισμούς και σε δράσεις εθελοντικής κοινωνικής προσφοράς.
-Συμπεριφορά και επίδοση του μαθητή στα εργαστηριακά μαθήματα και στις ειδικές αίθουσες: Θα αξιολογείται η διαδικασία, ο βαθμός ανταπόκρισης του μαθητή, η διερευνητική «επιστημονική» του στάση και οι δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας καθώς και η παρουσίαση του αποτελέσματος.
-Παραγωγή γραπτού λόγου: H έκθεση στη μέση εκπαίδευση συμπεριλαμβάνεται στις μορφές προφορικής εξέτασης στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Για λίγο η χαρά του Χαμπιαούρη-Τύμπανα πολέμου από ΟΕΛΜΕΚ

40% στον τελικό βαθμό 

Στη βάση του σχεδίου αξιολόγησης του μαθητή/ τριας στο γυμνάσιο και το λύκειο εισάγονται οι εξετάσεις τετραμήνων (γρατπές) με ποσοστό κάθε βαθμού τετράμηνης γραπτής εξέτασης 50-50 και συνολικό ποσοστό και των δύο τετράμηνων εξετάσεων 40% στον τελικό βαθμό. Οι εξετάσεις τετραμήνων για το λύκειο σύμφωνα με το σχέδιο θα είναι ενιαίες με κοινό εξεταστικό δοκίμιο το οποίο θα ετοιμάζεται κεντρικά. Είχε επίσης προταθεί όπως στο δελτίο επίδοσης και στο απολυτήριο να μην υπολογίζεται και να μην αναγράφεται ο μέσος όρος βαθμολογίας όπως γίνεται σήμερα λόγω του ότι συνυπολογίζονται ανόμοια δεδομένα για την εξαγωγή πλασματικού συνολικού βαθμού. Στη προδημοτική εκπαίδευση το σχέδιο προβλέπει τη σχολική έκθεση προόδου στο τέλος τη χρονιάς η οποία, μεταξύ άλλων, θα αξιολογεί συνολικά το παιδί με σκοπό την απόδοση της συχνότητας εμφάνισης επιθυμητών συμπεριφορών και δεξιοτήτων και τον βαθμό επίτευξης των επιδιώξεων. Στη δημοτική εκπαίδευση προβλέπεται η εισαγωγή της έκθεσης προόδου ανά τετράμηνο η οποία θα στηρίζεται στα δελτία προόδου αλλά και σε γραπτές ή άλλης μορφής δοκιμασίες ειδικότερα σε μαθήματα τέχνης, φυσικής αγωγής, μουσικής. Σε ό, τι αφορά την αξιολόγηση και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων στην Α’-Δ’ τάξη του δημοτικού σχολείου το σχέδιο προτείνει όπως γίνεται με σύμβολα (π.χ. αστεράκια) . Στην Ε’ και Στ’ τάξη τα σύμβολα αντικαθίστανται με την αλφαβητική βαθμολογία. Συγκεκριμένα, τα τέσσερα αστεράκια αντικαθιστώνται με το γράμμα Α, τα τρία με το γράμμα Β, τα δύο με το γράμμα Γ και το ένα με το γράμμα Δ. Ο/η εκπαιδευτικός γνωρίζει την αντιστοίχιση σε αριθμητική βαθμολογία, η οποία είναι: Α=86 – 100, Β=61-85 Γ=41-60, Δ=20-40 ή Α= 8,6-10, Β= 6,1-8,5, Γ= 4,1- 6, Δ= 2.1- 4.0. Η έλλειψη αλφαβητικής βαθμολογίας και αντιστοίχισης με την αριθμητική, σε οποιαδήποτε κλίμακα, δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την ομαλή μετάβαση των μαθητών στο γυμνάσιο όπου η βαθμολογία είναι αριθμητική. Ο μαθητής δηλαδή του Β του οποίου η επίδοση χαρακτηρίζεται ως πολύ ικανοποιητική είναι δυνατό να αντιμετωπίσει το 12 στο γυμνάσιο ως απογοητευτικό αποτέλεσμα ενώ είναι βαθμός ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στο πολύ μεγάλο εύρος του Β.