POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Αποφάσεις για τις δημόσιες μεταφορές – Προκηρύσσονται προσφορές σε Λεμεσό και Πάφο



Ως ο μήνας των πολλών και σημαντικών εξελίξεων θα πρέπει να θεωρείται ο μήνας Μάρτιος για τις δημόσιες Μεταφορές. Όπως αρμοδίως πληροφορείται ο «Π», αν και το θέμα της πανδημίας επηρέασε, όπως ήταν αναμενόμενο, τους σχεδιασμούς και τους στόχους που είχαν τεθεί από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών και των νέων παρόχων, εντούτοις όπως φαίνεται εντός Μαρτίου σημαντικά ζητήματα που αφορούν τις δημόσιες μεταφορές και τα οποία αποτελούσαν «αγκάθι» στη μετεξέλιξη του συστήματος θα πάρουν τον δρόμο τους.

Η σημαντικότερη εξέλιξη ίσως αφορά την προκήρυξη των προσφορών για την Πάφο και τη Λεμεσό.

Ταυτόχρονα, εντός Μαρτίου θα ξεκαθαρίσει και το τοπίο γύρω από την ανάληψη της διαχείρισης της επαρχίας Αμμοχώστου και των υπεραστικών δρομολογίων. Τέλος, επίσης εντός Μαρτίου, αναμένεται από πλευράς υπουργείου, σύμφωνα με πληροφορίες, η τελική έγκριση του νέου προγράμματος για την επαρχία Λευκωσίας.

Λεμεσός και Πάφος

Η σοβαρή καθυστέρηση που παρατηρήθηκε σε ό,τι αφορά την προκήρυξη νέου διαγωνισμού για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου, όπως όλα δείχνουν φτάνει στο τέλος της. Για το θέμα, αρμοδίως έχουμε ενημερωθεί πως σημαντικό ρόλο στη στασιμότητα που παρατηρήθηκε για τις δυο αυτές επαρχίες έπαιξε το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί το ποιος θα αναλάβει τη διαχείριση των δρομολογίων της επαρχίας Αμμοχώστου και των υπεραστικών δρομολογίων (αναμένεται τελική απόφαση εντός Μαρτίου και για τις δύο περιπτώσεις), καθώς και το γεγονός ότι και για τις περιπτώσεις των επαρχιών Λάρνακας και Λευκωσίας υπήρχαν προσφυγές στα δικαστήρια από τους προηγούμενους αναδόχους. Όπως μας έχει λεχθεί, η Αναθέτουσα Αρχή, ειδικότερα για τις προσφυγές που αφορούσαν τις επαρχίες Λάρνακας και Λευκωσίας, ήθελε να δει ποια θα ήταν η τελική κατάληξη έτσι ώστε πριν από την επαναπροκήρυξη των προσφορών για τις επαρχίες Λεμεσού και Πάφου να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στους όρους, έτσι ώστε να αποφευχθούν οποιεσδήποτε χρονοτριβές. Υπενθυμίζεται πως για την υπηρεσία των δημοσίων μεταφορών στην επαρχία Λεμεσού – κατά την πρώτη προκήρυξη προσφορών – είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον δύο φορείς. Ο υφιστάμενος πάροχος της υπηρεσίας, η ΕΜΕΛ και η MLKP. Η προσφορά της ΕΜΕΛ δεν πληρούσε τα κριτήρια του διαγωνισμού και η MLKP, λόγω των όρων ότι δεν δικαιούτο να έχει περισσότερα από τέσσερα συμβόλαια (είχε κερδίσει τις προσφορές για Λευκωσία, Λάρνακα και Αμμόχωστο και υπεραστικά) κρίθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή ότι ήταν εκτός διαγωνισμού. Στην Πάφο υπήρχε πρόβλημα εγκυρότητας στην προσφορά του ΟΣΥΠΑ, ενώ η MLKP, που επίσης είχε αιτηθεί και για αυτό το συμβόλαιο, είχε ήδη κερδίσει τον συνδυασμό για τέσσερις επαρχίες.

Πλέον, με την ολοκλήρωση των όρων των προσφορών από το Υπουργείο Μεταφορών, θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τις δύο επαρχίες που έμειναν «ορφανές». Με τον τρόπο αυτό ανοίγει ο δρόμος σε όλες τις εταιρείες που έμειναν χωρίς συμβόλαια – και οι οποίες πραγματοποιούν ή πραγματοποιούσαν, υπεραστικά, τα δρομολόγια Λευκωσίας, Λάρνακας, Αμμοχώστου, Λεμεσού και Πάφου, να υποβάλουν αίτηση.

Αμμόχωστος – υπεραστικά

Το ποια εταιρεία θα αναλάβει τελικά τις υπεραστικές διαδρομές έχει μετατραπεί σε γρίφο, με τις πληροφορίες να θέλουν πλέον το Υπουργείο Μεταφορών, μετά τη δικαστική απόφαση της 16ης Φεβρουαρίου (η οποία έδωσε κάποια κατεύθυνση προς την τελική απόφαση), να στρέφεται προς τη Νομική Υπηρεσία με σκοπό να λάβει  οδηγίες και τελική ερμηνεία της απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου.

Το Διοικητικό Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών για κατακύρωση της σύμβασης για τα υπεραστικά λεωφορεία στην εταιρεία  «Υπεραστικά Λεωφορεία Κύπρου» (γνωστή με την εμπορική επωνυμία Intercity), η οποία ήταν η αρχική διαχειρίστρια των δρομολογίων, στα πλαίσια προσφυγής την οποία καταχώρισε η Κοινοπραξία Malta Lines Limited and Kapnos Airport Shuttle Limited (MLKP). Το Διοικητικό Δικαστήριο κατέληξε ότι υπήρξε ζήτημα πιθανολόγησης πλάνης της Αναθέτουσας Αρχής σε σχέση με το ότι η MLKP (Malta Lines – Kapnos Airport Shuttle) δεν πληρούσε τον επίδικο όρο για το Σχέδιο Μετάβασης και Υλοποίησης. Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη δικαστική διαδικασία, η MLKP ήγειρε θέμα ίσης μεταχείρισής της, αφού η δική της προσφορά απορρίφθηκε με το αιτιολογικό ότι το Σχέδιο Μετάβασης και Υλοποίησης που προσκόμισε, στο πλαίσιο της προσφοράς της, δεν συντάχθηκε από ανεξάρτητο ελεγκτικό οίκο, τη στιγμή που στην προσφορά της εταιρείας Intercity το σχέδιο αυτό, επίσης δεν συντάχθηκε από ελεγκτικό οίκο.

Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 23/7/2019 μαζί με τις συμβάσεις των επαρχιών Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Αμμοχώστου και Πάφου. Η σύμβαση για τα υπεραστικά στη Λευκωσία, τη Λάρνακα και Αμμόχωστο κατακυρώθηκε αρχικά στην κοινοπραξία MLKP και ακολούθησαν προσφυγές για την επαρχία Αμμοχώστου και τα υπεραστικά. Με απόφαση ημερομηνίας 7/4/2020 ακυρώθηκε η απόφαση του υπουργείου για κατακύρωση της σύμβασης και για τα λεωφορεία Αμμοχώστου στη MLKP, για λόγους που αφορούσαν το Σχέδιο Μετάβασης και Υλοποίησης το οποίο υπέβαλε η εν λόγω εταιρεία.

Εκκρεμούσης της έφεσης, το Συμβούλιο Προσφορών προχώρησε σε επανεξέταση των αποφάσεών του που ακυρώθηκαν από το Διοικητικό Δικαστήριο, όπου και αποφάσισε κατά πλειοψηφία την απόρριψη των προσφορών της MLKP ως μη ανταποκρινόμενες στις όρους του διαγωνισμού και την κατακύρωση των συμβάσεων στην Intercity και στην Αμμοχώστου αντίστοιχα.

Η MLKP αντέδρασε με την καταχώριση τον Σεπτέμβριο του 2020 προσφυγών και πέτυχε την έκδοση μονομερούς διατάγματος με το οποίο ανεστάλη η ισχύς και η εκτέλεση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής, αποτρέποντας έτσι την υπογραφή των δύο συμβάσεων.

Δικηγόροι στην υπόθεση αυτή είναι: Ε. Ρήγα (κυρία) και Μ. Κοζάκου (κυρία), για ΗΛΙΑΣ ΝΕΟΚΛΕΟΥΣ & ΣΙΑ Δ.Ε.Π.Ε., δικηγόροι για την Κοινοπραξία MLKP. Γ. Τριανταφυλλίδης, για ΑΝΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΚΑΙ ΥΙΟΙ Δ.Ε.Π.Ε., δικηγόροι της Αναθέτουσας Αρχής. Α. Αιμιλιανίδης, για Α. & Α.Κ. ΑΙΜΙΛΙΑΝΙΔΗΣ, Κ. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Δ.Ε.Π.Ε., δικηγόροι της Intercity.

Νέα δρομολόγια

Πέραν το προαναφερθέντων, εντός Μαρτίου, σύμφωνα με τον κ. Πάμπο Αναστασίου (Kapnos Airport Shuttle), η εταιρεία MLKP αναμένει επίσης εντός Μαρτίου την έγκριση από την πλευρά του υπουργείου του προγράμματος σε ό,τι αφορά τις αλλαγές που αναμένεται να επέλθουν εκ νέου στις μεταφορές, στη βάση και των στόχων που είχαν αρχικά τεθεί.

Με βάση το πρόγραμμα που έχει ετοιμάσει η MLKP, εντάσσονται νέα δρομολόγια, με αισθητή αύξηση της συχνότητας και σημαντική αύξηση στη συνδεσιμότητα των περιοχών. Σχολιάζοντας την απόφαση του Διοικητικού δικαστηρίου, ο κ. Αναστασίου ανέφερε πως η απόφαση δικαιώνει τη MLKP. Αναφερόμενος στους στόχους που είχαν τεθεί εξαρχής, σημείωσε πως είναι πέραν των προσδοκιών.

«Παρά το γεγονός ότι ήρθε και η πανδημία, εντούτοις παραμένουμε στους στόχους μας», είπε.

«Είμαστε στον σωστό δρόμο»

Οι δικαστικές διαμάχες και η πανδημία, αν και επηρέασαν μέχρις ενός σημείου τα πλάνα, δεν έχουν αναχαιτίσει τους σχεδιασμούς του κράτους για την ουσιαστική βελτίωση των δημόσιων μεταφορών, δήλωσε στον «Π» ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος. Σχολιάζοντας το θέμα της προκήρυξης των προσφορών για τη Λεμεσό και την Πάφο, ο κ. Καρούσος σημείωσε πως στόχος του υπουργείου είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσοτέρων προσφοροδοτών, με στόχο την επίτευξη της καλύτερης δυνατής προσφοράς.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.