Φόρμα αναζήτησης

Ανέφικτη η δημιουργία κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση Καρβουνά

Για όσους διερωτώνται γιατί το σταυροδρόμι του Καρβουνά παρουσιάζει εικόνα χάους που μόνο σύγχυση προκαλεί στους διερχόμενους οδηγούς οι οποίοι κάθε φορά το διασχίζουν με την ψυχή στο στόμα, η απάντηση δίδεται από το Τμήμα Δημοσίων Έργων. Όπως δήλωσε στον «Π» η αρμόδια λειτουργός του τμήματος Ελπίδα Επαμεινώνδα, η κατασκευή κυκλικού κόμβου στο σταυροδρόμι του Καρβουνά δεν είναι εφικτή λόγω των έντονων και αντίθετων κλίσεων του οδικού δικτύου της περιοχής.

Ανέφικτος ο κόμβος

Σε ερώτημα που της θέσαμε για τα μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στον Καρβουνά, μετά από παράπονα πολλών οδηγών που χαρακτηρίζουν ως επικίνδυνη την εν λόγω διασταύρωση, η κ. Επαμεινώνδα εξηγεί ότι στο παρελθόν εξετάστηκαν διάφορα σενάρια και σχέδια επί χάρτου για διαμόρφωση της διασταύρωσης, ένα εκ των οποίων προέβλεπε την κατασκευή κυκλικού κόμβου. Ωστόσο, από την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος και την εκπόνηση των σχετικών μελετών διαπιστώθηκε ότι η κατασκευή κυκλικού κόμβου δεν είναι δυνατή λόγω της μορφολογίας του εδάφους, της μεγάλης υψομετρικής διαφοράς και των έντονων και αντίθετων κλήσεων από τον δρόμο Τροόδους (μεταλλείο Αμιάντου) προς την Κυπερούντα και αντίστροφα, καθώς και τα μικρά διαθέσιμα μήκη των εν λόγω δρόμων. Επιπλέον, στη συμβολή των δρόμων με τον προτεινόμενο κυκλικό κόμβο, η ορατότητα θα ήταν περιορισμένη και αυξημένος ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Επίσης απορρίφθηκε η πρόταση για την τοποθέτηση φώτων τροχαίας στο σταυροδρόμι, καθώς κρίθηκε ότι δεν θα εξυπηρετούσε τους σκοπούς της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.

Παρεμβάσεις

Ως εκ τούτου, πριν από τρία χρόνια, και αφού εξετάστηκαν διάφορες επιλογές, έγιναν ήπιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή, που περιλάμβαναν ενίσχυση της σήμανσης, την κατασκευή κτιστής διαχωριστικής νησίδας και την τοποθέτηση μικρών πασσάλων που καθοδηγούν τους οδηγούς.

Οι παρεμβάσεις αυτές, όπως επισημαίνει η αρμόδια λειτουργός, έγιναν με την έγκριση του Κλάδου Κυκλοφοριακών Μελετών της Αστυνομίας και τη συγκατάθεση των κοινοτήτων της περιοχής. Οι παρεμβάσεις αυτές φαίνεται να έχουν βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας για τους χρήστες του δρόμου, όπως εκτιμούν οι αρμόδιοι.