Φόρμα αναζήτησης

Αλλαγή πλάνων για τη λεωφόρο Αγλαντζιάς;

Δρόμο δύο λωρίδων και όχι τεσσάρων, με πλατιά και φιλικά προς τους πεζούς πεζοδρόμια και περισσότερους λειτουργικούς χώρους στάθμευσης για τους πελάτες τους θέλουν στη λεωφόρο Αγλαντζιάς καταστηματάρχες και άλλοι επηρεαζόμενοι. Ο οικείος δήμος δηλώνει, δι’ επιστολής του δημάρχου Χαράλαμπου Πετρίδη στο Υπουργείο Μεταφορών, έτοιμος να λάβει απόφαση υιοθέτησης της πρότασης αν το Υπουργείο Μεταφορών και το Τμήμα Δημοσίων Έργων κρίνουν ότι η υλοποίηση της πρότασης είναι εφικτή χωρίς αύξηση του κόστους και χωρίς επέκταση του χρόνου υλοποίησης των έργων ανακατασκευής της λεωφόρου. Τα έργα είναι σε εξέλιξη, αφορούν δρόμο μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου και εντάσσονται στα ευρύτερα έργα βελτίωσης του οδικού δικτύου στην Αγλαντζιά.

Οι καταστηματάρχες βασίζονται σε πρόταση που ετοίμασε ο αρχιτέκτονας Κωνσταντίνος Μαραθεύτης, ο οποίος πιστεύει ακράδαντα ότι με ένα νέο σχέδιο θα εξυπηρετηθούν καλύτερα οι κάτοικοι της περιοχής και η εμπορική χρήση του δρόμου. Αν και η επιστολή του δημάρχου εστάλη προ διμήνου, το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα. Μεσολάβησε, μάλιστα, παρουσίαση της πρότασης Μαραθεύτη ενώπιον του γ.δ. του Υπ. Μεταφορών και υπηρεσιακών. Ήδη οι επηρεαζόμενοι καταστηματάρχες και κάτοικοι παρέδωσαν στις 17 Ιουλίου σχετικό υπόμνημα στον δήμαρχο Αγλαντζιάς, με 50 υπογραφές και συνεχίζουν με επιτυχία τη συλλογή και άλλων υπογραφών.

Οι κάτοικοι

Οι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι και καταστηματάρχες της περιοχής υποστηρίζουν ότι είναι αχρείαστη η δημιουργία μίας λεωφορειολωρίδας σε κάθε κατεύθυνση, από τη στιγμή που σήμερα δεν περνά λεωφορείο από την εν λόγω λεωφόρο. Ακόμα και αν μελλοντικά θα περνά λεωφορείο, υποστηρίζουν, θα είναι σε αραιά διαστήματα και πάλι δεν θα δικαιολογεί την κατακράτηση ωφέλιμου χώρου για μία λεωφορειολωρίδα σε κάθε κατεύθυνση. Υποστηρίζουν ακόμα ότι η διασταύρωση των τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας από τους πεζούς θα είναι δύσκολη και επικίνδυνη και σταδιακά θα οδηγήσει στην πρακτική όποιος σταθμεύσει στη μια πλευρά του δρόμου να μην μεταβαίνει για εξυπηρέτηση στην άλλη πλευρά.

Μέσα από το υπόμνημά τους προς τον δήμαρχο, ζητούν επίσης να γίνει μικρότερος ο κυκλοφοριακός κόμβος στη συμβολή των λεωφόρων Ακαδημίας και Αγλαντζιάς, ώστε μεταξύ άλλων να περιοριστεί η επέμβαση στο δάσος Ακαδημίας και η καταστροφή δέντρων.

Τι προτείνουν για τη λεωφόρο Αγλαντζιάς

Από τα βασικά προβλήματα που εντοπίζουν οι διαμαρτυρόμενοι αλλά και ο αρχιτέκτονας Κ. Μαραθεύτης στον υφιστάμενο σχεδιασμό της λεωφόρου Αγλαντζιάς είναι η ύπαρξη τεσσάρων λωρίδων εξυπηρέτησης οχημάτων, αντί δύο που προτείνουν οι ίδιοι, ο μη ικανοποιητικός αριθμός των προσφερόμενων θέσεων στάθμευσης, το ανεπαρκές πλάτος των πεζοδρομίων, η απουσία ποδηλατόδρομου και η έλλειψη πρόνοιας για ικανοποιητικό πράσινο.

Ο κ. Μαραθεύτης, μιλώντας στον «Πολίτη», τόνισε ότι οι αλλαγές που προτείνει δεν αλλάζουν ουσιαστικά τον σχεδιασμό, δεν αυξάνουν το κόστος ή τον χρόνο εκτέλεσης του έργου και –το κυριότερο– μπορεί μεταγενέστερα να επανέλθουν εύκολα και γρήγορα σε ισχύ οι σημερινοί σχεδιασμοί, αν κριθεί σκόπιμο από τους αρμόδιους. Χαρακτηριστικά τόνισε ότι δεν αφαιρείται ούτε καν η νησίδα που έχει χαραχθεί στον δρόμο. Συγκεκριμένα, ο κ. Μαραθεύτης προτείνει:

  • Στη θέση των δύο λεωφορειολωρίδων (μία σε κάθε κατεύθυνση του δρόμου) να τοποθετηθεί η στάθμευση των πελατών των καταστημάτων, αυξάνοντας τους υφιστάμενους χώρους από 95 σε 160. Οι νέοι χώροι στάθμευσης θα έχουν την άνεση της ασφαλούς στάθμευσης στο πλάτος των 3,20 μ. και όχι 2 μ. που προβλέπεται σήμερα.
  • Η στάθμευση των αυτοκινήτων στη λωρίδα πλάτους 3,20 μ. δεσμεύει χώρο πλάτους 2,20 μ. και αφήνει λωρίδα πλάτους 1,00 μ., χρωματισμένη μπλε, για χρήση από τους ποδηλάτες.
  • Η ελάχιστη απόσταση των υφιστάμενων κτηρίων από το οδόστρωμα θα είναι 4,00 μ. αντί 2,00 μ. που είναι με τον σημερινό σχεδιασμό.
  • Τα πεζοδρόμια να έχουν πλάτος 4,00 μ. αντί 2,00 μ.

Η πρόταση προβλέπει επίσης τη φύτευση δεντροστοιχίας (περίπου 125 δέντρα) στην άκρη του δρόμου.