Φόρμα αναζήτησης

4 έργα που θα απαλύνουν το κυκλοφοριακό στην είσοδο της Λευκωσίας

Το τέλος του Αυγούστου σηματοδοτεί την επιστροφή στην καθημερινότητα. Από Δευτέρας όλοι τα κεφάλια μέσα… Πίσω στη ρουτίνα. Ακόμη κι εάν αυτό σημαίνει επιστροφή και του οξέως κυκλοφοριακού προβλήματος που κι αυτό πήγε μαζί με τους πολίτες μερικούς μήνες διακοπές. Σιγά-σιγά οι ουρές θα ξεκινήσουν και πάλι να εμφανίζονται από νωρίς το πρωί στην είσοδο της πρωτεύουσας από τον αυτοκινητόδρομο, ειδικά όταν ξεκινήσουν τα σχολεία, σπάζοντας τα νεύρα των διερχόμενων οδηγών. Τι έχουν να περιμένουν οι Λευκωσιάτες και γενικά οι καθημερινοί χρήστες του οδικού δικτύου που σε ώρες αιχμής εισέρχονται στην πόλη; Υπάρχει ελπίδα ότι κάποτε θα «σπάσει» το κομφούζιο που τους τρώει μια ώρα για να πάνε στη δουλειά τους, μια ώρα για να επιστρέψουν το βράδυ στο σπίτι τους, τους μειώνει τον ωφέλιμο χρόνο και τους αφαιρεί από την τσέπη χρήμα από τα καύσιμα που καίνε χωρίς λόγο;

Ανάσα από τρία έργα

Σύμφωνα με την υπουργό Βασιλική Αναστασιάδου, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αναγνωρίζει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην είσοδο της Λευκωσίας και στο πλαίσιο των στρατηγικών σχεδιασμών του προωθεί συγκεκριμένα έργα. Όπως επισημαίνει μιλώντας στον «Π», «πέρα από τις δράσεις μας στο κεφάλαιο των δημόσιων συγκοινωνιών, στους προϋπολογισμούς του κράτους υπάρχουν τρία έργα που θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην είσοδο της Λευκωσίας: η υλοποίηση της πρώτης φάσης του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας, η υλοποίηση της σύνδεσης της λεωφ. Ακαδημίας στην Αγλαντζιά με την οδό Αθαλάσσας (δρόμος φυτωρίου), καθώς και η κατασκευή των λεωφόρων Ιπποκράτους – Αργυρουπόλεως στον Στρόβολο και Λακατάμεια».
Η επένδυση, σημειώνει η κ. Αναστασιάδου, για τα τρία έργα δεν είναι ευκαταφρόνητη καθώς θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.

Ο περιφερειακός

Η κατασκευή της πρώτης φάσης του περιμετρικού έχει προκηρυχθεί, αναφέρει. Διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χιλιομέτρων, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Λεμεσού – Λευκωσίας παρά τον κόμβο της βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με τη λεωφόρο Τσερίου παρά τη βιοτεχνική περιοχή Λακατάμειας. H εκτίμηση κόστους για αυτήν τη φάση ανέρχεται στα 62 εκατ. ευρώ.

Το 2020 τα άλλα δύο

Το 2020, αναφέρει η υπουργός, αναμένεται να ακολουθήσει η προκήρυξη των δύο άλλων σημαντικών έργων: Η σύνδεση της λεωφόρου Ακαδημίας με την οδό Αθαλάσσας που, όπως εκτιμά, θα έχει θετικές συνέπειες στο κυκλοφοριακό της Λευκωσίας ως εναλλακτική νότια είσοδος/έξοδος στη Λευκωσία ανατολικά της λεωφόρου Λεμεσού, που θα εξυπηρετεί μεταξύ άλλων τους Δήμους Αγλαντζιάς και Λατσιών. Η δε κατασκευή των λεωφόρων Ιπποκράτους – Αργυρουπόλεως στον Στρόβολο και Λακατάμεια, ως επέκταση του οδικού δικτύου στην περιοχή ΓΣΠ, θα επιτρέψει, αναφέρει, την ομαλή κυκλοφορία ανατολής-δύσης, αμβλύνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη λεωφόρο Σπ. Κυπριανού (πρώην Τροόδους).

Στους προϋπολογισμούς και ο κόμβος της Σταυρού

Ένα τέταρτο έργο που θα ακολουθήσει, αναφέρει η Βασιλική Αναστασιάδου, «είναι η κατασκευή του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Σταυρού στην είσοδο της Λευκωσίας, νότια του κόμβου Καλησπέρα. Το συγκεκριμένο έργο θα υποκαταστήσει τον φωτοελεγχόμενο κόμβο στα φώτα Καλησπέρα, και θα συμβάλει ουσιαστικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος με τις καθημερινές ουρές στο συγκεκριμένο σημείο».
Σύμφωνα με την υπουργό, το έργο έχει περιληφθεί στους προϋπολογισμούς και καταβάλλεται προσπάθεια να συγχρηματοδοτηθεί από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να επισπευθεί η υλοποίησή του. Το εκτιμώμενο κόστος του είναι τα 23 εκατ. ευρώ.

Σκέψεις για το τραμ

«Θα πρέπει ωστόσο, να είμαστε ειλικρινείς», καταλήγει η κ. Αναστασιάδου. «Το έργο μας είναι δύσκολο. Στις πόλεις μας πέραν του 90+% των διακινήσεων διενεργούνται με ιδιωτικής χρήσης οχήματα. Ανάλογα ποσοστά χρήσης είναι σπάνιο να τα εντοπίσεις αλλού στον κόσμο. Με τέτοια δεδομένα είναι δύσκολο να επιτύχουμε τις ώρες αιχμής εξάλειψη της τροχαίας συμφόρησης».

Είναι για αυτό, εξηγεί, που η στρατηγική του κράτους δίνει πλέον έμφαση στα εναλλακτικά μέσα διακίνησης έναντι του αυτοκινήτου. Στις δημόσιες συγκοινωνίες, στην αύξηση της χρήσης ποδηλάτων και στην πεζοκίνηση. «Γι’ αυτό και επενδύονται σημαντικά ποσά στη λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών, προωθούνται σημαντικά έργα κατασκευής ποδηλατοδρόμων/ ποδηλατολωρίδων, ενώ στις σκέψεις μας είναι και η προώθηση πιο ριζοσπαστικών λύσεων όπως είναι το τραμ».