Φόρμα αναζήτησης

4 δήμαρχοι για το παράνομο πάρκινγκ: Μόνο αν φύγουν ΙΧ από τον δρόμο

Ο  βίαιος θάνατος το περασμένο Σάββατο του ΑΜεΑ Μιχάλη Σεβαστίδη σε τροχαίο δυστύχημα, κατά το οποίο το αναπηρικό του αμαξίδιο που εκινείτο στον δρόμο επειδή στο πεζοδρόμιο υπήρχαν σταθμευμένα οχήματα με αποτέλεσμα να κτυπηθεί από διερχόμενο αυτοκίνητο, ήταν η αιτία που κινητοποίησε τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ένωσης Δήμων να θέσουν επί τάπητος το ζήτημα της παράνομης στάθμευσης στην τελευταία συνεδρία του σώματος. Μιλώντας στον «Π», ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων Ανδρέας Βύρας ανέφερε πως ακούστηκαν ιδέες σε αυτήν την πρώτη ανταλλαγή απόψεων, οι οποίες ωστόσο θα πρέπει να κωδικοποιηθούν και να μελετηθούν πρακτικά και νομικά στις επόμενες συνεδρίες. Απ’ εκεί και πέρα, σημείωσε ο κ. Βύρας, έγινε εισήγηση για διεξαγωγή συσκέψεων μεταξύ της Αστυνομίας και των δήμων για να αναζητηθούν και τοπικά λύσεις.

Χάλια παντού
Ερωτηθείς ο κ. Βύρας ποια είναι η κατάσταση με το παράνομο πάρκινγκ στη Λάρνακα μας είπε: «Όπως παντού! Χάλια», μία απάντηση ενδεικτική και του γεγονότος ότι οι τοπικές αρχές έχουν κατά κάποιο τρόπο σηκώσει τα χέρια ψηλά. «Την προσεχή Τρίτη», πρόσθεσε ο δήμαρχος Λάρνακας, «θα έχουμε σύσκεψη με τον επαρχιακό διευθυντή της Αστυνομίας για να βρούμε τρόπους συνεργασίας για πάταξη της παρανομίας». Επίσης, σημείωσε, η υπηρεσία τροχονόμων θα ενισχυθεί με δύο έξτρα άτομα τα οποία θα προσληφθούν σύντομα, ενώ ο στόχος του είναι η πρόσληψη άλλων τεσσάρων κάτι που θα βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων στην πόλη. «Όταν γράψεις κάποιον σίγουρα θα σκεφτεί δυο φορές εάν θα ξανακάνει την ίδια παρανομία», κατέληξε.

Γελοίες δικαιολογίες
Απογοητευμένος παρουσιάστηκε και ο δήμαρχος Στροβόλου, ο οποίος πιστεύει πως μόνο εάν αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών και απαλλαγούμε από μεγάλη μερίδα οχημάτων με τη διείσδυση των δημόσιων μεταφορών στην καθημερινότητά μας μπορεί να αλλάξει η κατάσταση. Και συνεχίζει με τον εξής προβληματισμό: «Είμαστε, ίσως, ο πιο αυστηρός δήμος στα λαπόρτα. Θα μπορούσαμε να αυξήσουμε κατά 20 φορές τα πρόστιμα. Είναι, όμως, λύση να μπούμε στις γειτονιές; Η δική μας υπηρεσία φέρνει 100 λαπόρτα την ημέρα. Για αυτά θα δεχτώ 18 τηλέφωνα και πρέπει να τσακωθώ μαζί με τους πολίτες και να ακούω γελοίες δικαιολογίες και να εξηγώ και να μην καταλαβαίνει κανείς και να μου λένε ότι σταμάτησαν δήθεν για τρία λεπτά! Κανένας δεν πάρκαρε για μία ώρα παράνομα! Όλοι για τρία λεπτά και δεν ενοχλούσαν κανέναν… Κακές νοοτροπίες. Θα σου πει πολύς κόσμος δεν έχει πάρκινγκ. Εγώ γιατί βρίσκω πάντα; Όταν θα πάω κάπου ή θα πληρώσω ή θα ψάξω πάρκινγκ και δεν θα παρκάρω στο πεζοδρόμιο για την ευκολία μου. Να γεμίσουμε τον τόπο στιλλούθκια; Αυτή είναι η λύση; Που είναι κάποιες φορές και επικίνδυνα; Να γίνουν περισσότερα πάρκινγκ. Ναι, να γίνουν. Είναι κάτι που δεν γίνεται όμως από τη μια μέρα στην άλλη και δεν είναι τόσο απλό. Όσο η ζωή μας κυριαρχείται από το αυτοκίνητο και δεν υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς, αυτά τα προβλήματα θα υπάρχουν. Ό,τι κι αν κάνουμε. Αν υπήρχε ένα τραμ για να παίρνει κάποιον από τη Λακατάμια μέχρι τη Λευκωσία μέσα σε δέκα λεπτά με δύο ευρώ θα μαζοχιζόμασταν μέσα στην κίνηση; Το κράτος πρέπει να επενδύσει. Οι δήμαρχοι τι μπορούμε να κάνουμε»; Μια χαραμάδα αισιοδοξίας βλέπει ο Ανδρέας Παπαχαραλάμπους για το μέλλον, εκφράζοντας την πεποίθηση πως οι νεότερες γενιές επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευαισθησία στα κοινωνικά ζητήματα και στον σεβασμό των συμπολιτών.

Εναλλακτικά μέσα
Ο δήμαρχος Αγλαντζιάς Χαράλαμπος Πετρίδης αναφέρει πως η Αγλαντζιά είναι ο μόνος, ίσως, αστικός δήμος, ο οποίος δεν χρεώνει χώρο στάθμευσης. Αυτό ως κίνητρο για την ενίσχυση της εμπορικότητας των καταστημάτων του δήμου, αλλά και ως κίνητρο για τους δημότες να μην σταθμεύουν παράνομα. Επιπλέον, αναφέρει, ο δήμος έχει επεκτείνει το μεγάλο χώρο στάθμευσης πλησίον του κέντρου υγείας το οποίο εξυπηρετεί και ιδιωτικές αναπτύξεις, ενώ θα δημιουργήσει και έναν άλλον μικρό χώρο στάθμευσης στον πυρήνα της παλιάς Αγλαντζιάς. Απ’ εκεί και πέρα, σημειώνει, ο δήμος σκοπεύει να βγει σε ενημερωτική καμπάνια για χρήση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς, όπως είναι τα ποδήλατα και τα λεωφορεία. Πιστεύει πως το κράτος θα πρέπει να βρει τρόπους να δώσει ώθηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς και η δική του πρόταση είναι όπως χρηματοδοτηθεί η δωρεάν χρήση του λεωφορείου σε ώρες αιχμής κάτι που θα έβγαζε από την κυκλοφορία εκατοντάδες οχήματα από το οδικό δίκτυο.

Μια λύση οι γερανοί

Ο δήμαρχος Λεμεσού και πρώην υπουργός Μεταφορών Νίκος Νικολαΐδης πιστεύει πως ο ακρογονιαίος λίθος για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης είναι η μείωση των αυτοκινήτων από τους δρόμους. «Αυτό πιστεύω πως είναι το στοίχημα και αυτός θα πρέπει να είναι ο μείζον στόχος. Διαφορετικά ότι κάνουμε θα είναι μια τρύπα στο νερό. Απ’ εκεί και πέρα απαιτείται καλύτερη αστυνόμευση και από την Αστυνομία και από την τροχονομία των δήμων, ειδικά εάν θα μετεξελιχθεί σε δημοτική αστυνομία με μεγαλύτερες αρμοδιότητες. Χρειάζονται, όμως, και μέσα. Και νομικά όπλα επιβολής τα οποία απαιτούν νομοθετικές ρυθμίσεις. Έχει πόσα χρόνια που συζητάμε διαδικασίες μπλοκαρίσματος των αυτοκινήτων και μετακίνησής τους με γερανούς. Αυτά, δυστυχώς, δεν έχουν προχωρήσει. Σκεφτείτε κάποιον που θα ξέρει πως αν σταθμεύσει παράνομα θα του μπλοκάρεις τους τροχούς και θα πληρώσει 300 ευρώ να τους ξεμπλοκάρει. Δεν θα το σκεφτεί χίλιες φορές; Ενώ σήμερα υπάρχει μια χαλαρότητα. Αυτή είναι η πραγματικότητα, δυστυχώς. Άρα πρέπει να αποφασίσουμε να σοβαρευτούμε σε αυτήν τη χώρα και να επιβάλλουμε μέτρα»…